Vai Tukuma novadam vajadzīga «Dzīvā skola»?

Trešdienas, 13. marta, Tukuma novada domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas sēdes darba kārtībā bija iekļauts jautājums «Par biedrības «Tautskola 99 Baltie Zirgi» pamatskolas teritoriālās struktūrvienības «Dzīvā skola» iesniegumu un vecāku iesniegumu».

Trešdienas, 13. marta, Tukuma novada domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas sēdes darba kārtībā bija iekļauts jautājums «Par biedrības «Tautskola 99 Baltie Zirgi» pamatskolas teritoriālās struktūrvienības «Dzīvā skola» iesniegumu un vecāku iesniegumu».

Tiesa, jautājumam nebija pievienoti nekādi dokumenti, nebija arī paša lēmuma projekta, tāpēc novada domes priekšsēdētājam Jurim Šulcam vaicājām, kādēļ šāds jautājums vispār darba kārtībā iekļauts. Domes priekšsēdētājs skaidroja, ka gan no «Dzīvās skolas» vadības, gan vecāku padomes pārstāvjiem saņemti iesniegumi, kuros lūgts palielināt skolai piešķirto pašvaldības līdzfinansējumu, lai šī izglītības iestāde varētu eksistēt un izdarīt tās lietas, īstenot tās idejas, kuras vēlas. Lūk, J. Šulca komentārs: “Lai mēs šo finansējuma apmēru palielinātu, vispirms ir jātiek skaidrībā, vai novadam ir nepieciešama šāda skola.”

J. Šulcs skaidroja, ka ar šo izglītības iestādi ir noslēgts līgums un par katru bērnu tiek maksāts tikpat, cik vidēji viena bērna izglītošana izmaksā citās pašvaldības izglītības iestādēs. Pagājušajā gadā samaksāts ap Ls 25 000. “Ja inspekcija dos slēdzienu, ka nav citas programmas šādu bērnu izglītošanai, tad deputātiem būs jālemj par lielāku finansējumu.”

Vairāk lasiet piektdienas, 15. marta, laikrakstā.

Komentāri

  1. “šādiem” bērniem Tukumā jau ir skola Raudas iela6. Varbūt tomēr lielāku uzmanību un finansējumu jāvelt normāliem bērniem?

    1. Kurš te jūtas Dievs un psihiatrs vienā personā, ka atļaujas spriest par “normāliem”| un “nenormāliem” bērniem?! Būtu labi,ja tiem bērniem, kam nav īpašo vajadzību, lielāku uzmanību veltītu pašu vecāki…

      1. TE NEVIENAM NAU SPECIĀLU VAJADZĪBU JA MĒS NEESAM MUĻĶI PA KURIEM JŪS VISI MŪS NOLIEKAT

  2. esmu par mazām skolām. Raudas ielas skola nav vienīgais risinājums, lai speciālu bērnu mācītu. Speciālam bērnam vajag speciālu un netradicionālu pieeju.

  3. Ko nozīmē speciāls bērns? Tāds, kuram vecāki neaizrāda, dažādos pasākumos vārtās pa grīdu, skaļi uzvedas? Apmēram tā….
    Bet apdāvinātie un vienkārši normālie bērni? Tiem arī vecāki nav miljonāri. Varbūt, ka vajadzētu padomāt šādā virzienā?
    ļoooti gribētos padiskutēt par šo jautājumu.

    1. Normalie berni nav interesanti 🙂 Uz viņiem ir gruti nopelnit un piesaistit ES fondu naudu 🙂 Bet “idioti” (neesmu arsts lai uzstadit diagnozi) labs materials pelnišanai. Es uzskatu ta : ja vecaks uzskata ka viņa bernam vajag kaut kada ipaša pieeja, tad lai ari pats par to maksa!

    2. Vispirms jāizvērtē vai pēc 9 klases beigšanas šai skolā bērns būs spējīgs turpināt mācības citā skolā.
      Vai varbūt tiešām šī skola ir tā pati palīgskola,tikai ar smukāku nosaukumu?

      1. Pērn skolas absoloventi iestājās Kandavas tehnikumā, Tukuma vakarskolā, Tumes vidusskolā un viens- Rīgas 1.ģimnāzijā.
        Ja kāda informācija nepieciešama – droši vaicājiet. Paskaidrošu.

        1. Šie bērni kas jau, kaut kur iestājās, pie jums tik pamācījās pēdējo mācību gadu, jo bij muļķīgi pēdējo mācību gadu meklēt skolu. No jūsu audzināmiem bērniem vēl ar statistiku nemētājies. Katru dienu bērni sēž pašvaldības bibliotēkā jau no agra rīta, pašrocīgi brauc uz Tukumu paslēpot utt. Gribēšu redzēt jūsu bērnus vēl pēc gadiem , kā viņi iekļausies sabiedrībā , kā studēs , kā strādās un tad padiskutēsim.

    3. Speciāls bērns- piemēram tāds, kurš ļoti slikti redz un, kuram vajag vairāk laika vielas apguvei un darbu izpildei, bet ko nevar nodrošināt masu skolas vidē,par ko arī vecāki ir gatavi maksāt un arī maksā, bez tam viņš drīz beigs arī mūzikas skolu.Šajā skolā bērni mācās pēc parastās programmas, liek tās pašas ieskaites un eksāmenus, tikai apmācību metodes ir citas.
      Tiem, kuri raksta par “idiotiem”, lai liktenis viņus pasargā no šādām problēmām. Tas, par ko ir runa saprot tikai tie vecāki, kuriem ir šādas problēmas.

  4. Mazs skolēnu skaits, skolotāju individuāla pieeja ir arī Tukuma 3. pamatskolā. Šajā skolā arī mācās tie bērni, kuri citur ir ,,lieki” un viss notiek pozitīvi. Līdzīgi ir ar Upīšu skolu, varbūt ieskaitiet tos Ls25000 Upīšu skolas piebūvei?!

    1. Ls 25 000 nav kaut kāda mistiskā liekā nauda, kura ieskaitīta Dzīvās skolas kontā. Tas ir likumā noteiktais pašvaldības līdzfinansējums, kas tiek maksātas par Tukuma novada bērniem. Šis līdzfinansējums būtu tāds pat vai pat lielāks, ja šie bērni mācītos jebkurā citā novada skolā, līdz ar to šo naudu nebūtu iespējams nekādā veidā novirzīt Upīšu pamatskolas piebūves celtniecībai.

      Turklāt pērn biedrība „Tautskola 99 Baltie Zirgi” uzrakstīja ES projektu, kā rezultātā Tukuma novada sociālais dienests ieguva Ls 33 000. Tāpat Ls 10 000 ES fondu naudas tika ieguldīts bijušās Praviņu pamatskolas jaunās ēkas otrā stāva renovācijā. Pirms četriem gadiem pašvaldība pieļāva to, ka šī ēka tika oficiāli nodota ekspluatācijā, lai gan otrais stāvs netika izbūvēts un celtniecības kompānija ar iespaidīgu nodokļu maksātāju naudas summu aizbēga nezināmā virzienā.

      Praviņu pamatskolas ēku uzturēšanas izdevumi būtu jāsedz pašvaldībai katru gadu, ja īpašumā šobrīd neatrastos Dzīvā skola. Īpašuma uzturēšana gadā izmaksātu apmēram Ls 10 000. Šo naudu šobrīd pašvaldība (lasiet – novada nodokļu maksātāji) ietaupa.

      Biedrība divu gadu darbības laikā ir novadam piesaistījusi kopumā Ls 42 000. Ja vēl pieskaita izdevumus par īpašumu, ko šobrīd sedz biedrība, tad tie kopumā būtu Ls 62 000.

      Minētie Ls 25 000 (pašvaldības līdzfinansējums) netiktu ietaupīts, ja nebūtu Dzīvās skolas, jo šī nauda tā vai tā tiktu samaksāta par konkrēto bērnu izglītošanu citās skolās.

      1. Es domāju, kā ja skola būtu pašvaldības pārziņā, tā jau sen būtu likvidēta aiz nevajadzības. Un pašvaldībai nebūtu jāmaksā ne 5 ne 10000. Tātad nevajag gvelzt muļķības par ietaupījumu. Un re kur arī parādās projektiņi 🙂

        1. Cienītais, emo!

          Pašvaldībai jebkurā gadījumā būtu ēkas jāuztur un par summām jau tika minēts. Turklāt, ja bērni mācītos citās skolās, pašvaldība jebkurā gadījumā visās skolās maksātu līdzfinansējumu. Lai pats/ti sevi nemaldinātu iepazīstaties Tukuma novada Izglītības pārvaldē ar novada izglītības sistēmas finansēšanu, ar Izglītības likumu un Vispārējās izglītības likumu, tad Jūs drošāk varēsiet runāt par lietām, ko šobrīd pilnībā nepārzināt.

          1. Kas Tev par daļu cik un kas pašvaldībai izmaksās, tā ir mana un manu pagasta iedzīvotāju nauda, un man nav jāatbalsta skola kura nav sevi vēl pierādījusi un nauda jāizmet bērniem , kas nav mana pagasta bērni.

          2. Eku sen pardotu, ja ne zirgiem tad ezeļiem un par to uzturešanu nevajadzetu maksat. Reini, nevajag piesegties un izmantot likumus sev velama forma. Paskaties realitatei acis. Uz doto bridi zirgi “celi atbrivoja” pašvaldibu no uzturešanas maksas, tas ari viss! Man nav nekas pret šo “skolu”, bet ja Tukuma 3 skolas nodarbojas ar šiem bērniem (speciala skola, Upiši, 3psk), tad kapec ir jauztur vel zirgus?

  5. Cik liela brēka izcēlusies par apmēram 2000 latiem mēnesī, par skolu, kurā katrs bērns tiek uzskatīts par pilnvērtīgu mūsu sabiedrības locekli, nevis “speciālo”, bet neviens neuztraucās par 1.5 miljonu aizņēmumu, kas tiek ņemts uz 38 gadiem( par kuru maksāsim mēs, mūsu speciālie bērni un mazbērni), neliela ielas posma izbūvei, skaidri zinot, ka gadu pēc nodošanas atkal būs jāremontē.

  6. Nesaprotu, kāpēc tad bija jālikvidē Praviņu pamatskola, ja tagad rodas uzturēšanas grūtības ar zirgu skolu? Vai izmaksas ir adekvātas skolēnu skaitam? Kāds tad ir tas labums no šīs skolas?
    P.S. mjā…lepojās ar vakarskolu, Tumi, tehnikumu. Iespaidīgi!
    Varbūt ir vērts apdomāt mājapmācību šādiem bērniem? Domāju, ka sanāks lētāk, nekā uzturēt zirgus, baložus un zilevus.

    1. Tad neprasat lai visu laiku jums dod, Skolu īrejas bez maksas, zemi vairāk pa 3 ha jums iznomā bez nomas maksas, berniem autobusu jums atmaksā , ko vēl …

      1. Vietējiem labāk patiktu, ka skola stāvētu tukša, ar izsistiem logiem un tiktu demolēta.

  7. Incis TU C;UKA KA TU TĀ VARI TEIKT NEVIENS NAU VAINĪGS KA TU MACIES PALĪGSKOLĀ

    Ā UN KAS ŠĪ SKOLA IR FORŠA ŠAJĀ SKOLĀ DAUDZ KO VAR IEMĀCĪTIE KO CITĀS SKOLĀS NEMĀCA

    1. Šie “TOMĀTS” komentāri daudz izsaka, kas mācās, un kā mācās šajā “Zirgu” skolā…

  8. Iesaku, tiem, kas vispār nesaprot ko raksta un izsakās par skolu (TOMATS), kuru nav iepazinis apmeklēt http://www.dzivaskola.lv un tikai tad spriest par skolu. Skola ir vajadzīga un tai ir liela nākotne.

    1. Jautājums jau nav vai vajadzīga tāda skola.Jautājums ir vai visiem nodokļu maksātājiem tā jāfinansē, un nevajag teikt, ka arī tie ir bērni.IR Tikai bērniem, kuri nespēj mācīties parastā skolā Tukumā jau ir skola, bet vienkārši citādas metodes,(proti ekskluzīva skola) kā to parasti uzsver šo skolu vadītāji ir jāfinansē pašiem vecākiem, ja vien to varam atļauties.

  9. Kaut arī nepraktizēju un neatbalstu šāda veida diskusijas, šoreiz nebūtu godīgi pret Dzīvās skolas vecākiem un galvenokārt bērniem neiesaistīties.
    Esmu skoliņas vecāku padomes pārstāve, tādēļ mans teksts ietvers sevī gan manus, gan citu vecāku un bērnu viedokļus un domas.
    Patiesi liels sašutums ir par to , ka esam ielikti publiskai „apriešanai”. Ar negatīvu un nosodošu attieksmi esam saskārušies arī tad , kad vēl nebija „Dzīvās skolas”, tādēļ šādas situācijas norūda, ne tikai sāpina. Uztrauc arī fakts, kad arī sabiedrībā (ne tikai atsevišķu amatpersonu ) vidū bērns netiek uztverts, kā vērtība, bet tiek vilktas paralēles ar naudu.
    Skola darbojas nepilnus divus gadus – vai pasaulē ienākot bērnam, mēs divu gadu vecumā varam uzlikt, kaut kādu zīmogu – būsi labs vai slikts, veiksmīgs, vai neveiksmīgs, noderīgs vai nederīgs. Domāju , ka nē , kad šajā posmā vecāki aktīvi darbojas, meklē pareizo pieeju un tic labajam. Arī mēs vecāki, bērni, skolas personāls, aktīvi darbojamies un ticam labajam.
    Kaut arī bērni ir pārnākuši no dažādām skolām mēs nevienam neko nepārmetam, vai nenosodam. Bērni ir ļoti dažādi ,kādam ir veselības problēmas, kādam emocionālas dabas, bet katrs no viņiem ir vērtība. Vecāku starpā kopīgi darbojoties ir izveidojusies, tāda kā atbalsta grupa. Mums vairs nav bail atzīt savu sāpi vai problēmu. Mums un mūsu bērniem ir vide, kurā bez stingra vārda vai aizrādijuma(kas ir dažkārt nepieciešams ik katram) ir iespēja justies noderīgiem. Ar katru dienu neskatoties uz šo grūto ceļu mēs novērtējam,šo iespēju -bērniem mācīties tā, kā viņi to spēj. Un viņi mūs nebeidz pārsteigt pārsvarā pozitīvi.
    No visas sirds Jums novēlu nekultivēt negatīvo, bet pamēģināt katrā lietā saskatīt pozitīvo.Novērtēt ik dienu, to ka Jūsu bērniņam nav nepieciešama speciāla vai īpaša pieeja. Dodiet mums laiku un neliedziet saņemt palīdzību no tiem, kas spējmums palīdzēt. Mēs esam gatavi arī turpmāk darīt visu iespējamo , lai palīdzētu mūsu gan Jūsu bērniem augt un attīstīties.
    Atvērta sadarbībai un labajam , E. Ņikonova.

    1. Varbūt esmu muļķe , bet attiecībā uz šo rakstu un komentāriem. nesapratu ko gribēji pateikt…

  10. vietēja es to rakstiju tapec ka jus uzskatat ka mes esam muļķi un neko nemakam istenibā šī skola ne novienas citas neatšķiras bet mums vairak iemaca neka citur

    1. Nē , es jūs neuzskatu par muļķiem . Bet runa iet par to , ka jums jau ir daudz panākts pretī , pietiek prasīt …

  11. Bērnus nevajag uzskatīt par ‘Šādiem”, viņus gluži otrādi vajag virzīt sabiedrībā. Ko tur meža vidū šie skolnieki redz???

  12. Vispretīgākais tajā visā ir tas, ka pa dubļiem tiek vazāts “zirgu”, kauta rī jārunā būtu tikai un vienīgi Dzīvās skolās vārdā, jo tā jau ir tikai struktūrvienība, un vispār nesapriotu, priekš kam zirgi viņus uzņēm,a žēl, ka zirgiem nebija informācijas ar kādiem cilvēkiem viņi saite :(, uzticēšanās dārgi maksā!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *