Vai jābrien pāri upei…?

Šāda situācija izveidojusies Pūres pagastā, kur nojaukts tilts pār Abavu. Kā pastāstīja kāda pagasta iedzīvotāja, kurai šī tilta šķērsošana bijusi ikdiena, tas savā ziņā nācis kā pārsteigums, ja, protams, neskaita salīdzinoši nelielo publikāciju pašvaldības izdevumā. “Izrādījās, ka upi tagad nevar šķērsot ne tikai ar auto, bet arī kājāmgājējiem, riteņbraucējiem tas nav iespējams! Ir, protams, apbraucamais ceļš, kas ir papildu kilometri, bet kājām tā arī sanāk…brist pāri upei! Un, lai arī mūsu te nav daudz, ir taču cilvēki, kas tā ikdienā mēro ceļu uz darbu.” Šobrīd – vasarā – tas it kā esot iespējams, bet, kā būs vēlāk, – interesējas zvanītāja. 

Laipa – būs!

Par jautājumu interesējāmies VAS «Latvijas valsts ceļi», kas veic tilta, kā arī ceļa posma pārbūvi. Kā skaidroja valsts uzņēmuma pārstāve Anna Kononova, pirms tam ticis izvērtēts, cik daudz iedzīvotājiem tas varētu būt aktuāli un secināts, ka tie ir daži gājēji nedēļā, tomēr tajā pašā laikā, šiem cilvēkiem tas ir īpaši būtiski. “Iedzīvotāji, kuriem būs nepieciešamība šķērsot upi, varēs izmantot tehnisko laipu, kas tur tiks drīzumā uzbūvēta,” apsolīja būvnieku pārstāve.

Ieguldīs pusotru miljonu eiro

Pārbūve šobrīd notiek uz tilta pār Abavu, uz vietējā autoceļa Dziļkalni–Pūre (V1464; 6,5. km). Abpus tiltam kilometra garumā arī pārbūvēs autoceļa V1464 posmu (5,85.– 6,85. km). Būvdarbi ilgs līdz nākamā gada pavasarim. 1978. gadā uzbūvēto tiltu nojauks un uzbūvēs jaunu dzelzsbetona tiltu.

Demontāžas darbi jau ir sākti, satiksme pār veco tiltu ir slēgta. Slēgtā posma apbraukšana ir organizēta pa autoceļu V1464, pašvaldības ceļu C4 Meiniķi–Skrimbas un pašvaldībai piederošu tiltu pār Abavu uz C4 un Ventspils šoseju (A10). Būvdarbu vietas apbraukšanai jāplāno papildu 10 minūtes ceļā. Uz apbraucamā ceļa tilta pār Abavu noteikts transportlīdzekļu masas ierobežojums līdz  30 t.  Būvdarbu ietvaros jaunajam tiltam izbūvēs pāļu pamatus, krasta balstus un starpbalstus un dzelzsbetona laidumu konstrukciju, tilta konusu nostiprinājumus, kā arī asfaltbetona segumu uz tilta.

Savukārt ceļa posma pārbūvi plānots sākt augustā un tās laikā autoceļa V1464 posmā izbūvēs saturīgo kārtu, nesaistītu minerālmateriālu nesošo kārtu un ieklās asfaltbetonu divās kārtās. Vietās, kur nepieciešams pastiprināt ceļa pamatus, izbūvēs arī reciklēto kārtu. Tilta un ceļa būvdarbus veic SIA Viadukts par līgumcenu 1 548 681,87 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina AS Ceļuprojekts, pārbūves projekta autors SIA Inženierbūve.

Komentāri

  1. Smieklīgi- daži cilvēki nedēļā… Īstenībā daži cilvēki no rīta, daži pusdienās, daži vakarā un vēl daži tūristi, jo tur Mežtaka gāja pa šo tiltu- kopā salasās diezgan.

  2. Zelta ādere. Nojaukt labu tiltu būtu nepieciešams vērtēt ekonomisko noziegumu izmeklētājiem.

  3. Tie tilti ir zelta aadere. Latvijaa tik daudz ir strautinu un upiites un visur tilti. Nu tik visus jaukt nost un buvesim jaunus. Par katru tiltu miljons vismaz.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *