19. augustā, pirms vieniem dienā Tukums-1 dzelzceļa stacijā prāvs skaits fotogrāfu un televīzijas operatoru bija klāt kad satiksmes ministrs Uldis Augulis, a/s «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds un citi valdes locekļi ieradās Tukumā ar vilcienu no Rīgas.
Lai arī tikšanās iemesls bija žurnālistu iepazīstināšana ar jaunu ātrvilciena maršrutu Tukums 2-Rīga, šī tomēr vairāk izskatījās pēc priekšvēlēšanu laika izrādīšanās.
Satiksmes ministrs, atzina, ka pēdējoreiz vilcienā kāpis pirms gadiem 20, kad, dzīvodams Jaunpilī, ar vilcienu braucis uz augstskolu Rīgā. «Pasažieru vilciena» pārstāvji teica, ka vilciens īpaši šim braucienam neesot izmeklēts, taču esot no jaunajiem; tie – ar koka sēdeklīšiem – jau labu laiku vairs nekursējot.
Viens no sarunas tematiem bija jaunā ātrvilciena maršruta Tukums 2-Rīga atklāšana. Tas sāks kursēt no 22. augusta, un no Tukums-2 stacijas aties 7.20, no Tukums-1 – 7.25 (no Ķemeriem – 7.40, no Slokas – 7.48, no Dubultiem – 7.58, no Majoriem – 8.01, no Bulduriem – 8.05, no Imantas – 8.13, no Zasulauka – 8.18, no Torņakalna – 8.23), bet Rīgā pienāks 8.27.
Patlaban lielākais diskusiju objekts – lai vilciens pieturētu Milzkalnē un Smārdē, tādējādi dodot iespēju to izmantot arī šo ciemu iedzīvotājiem. N. Freivalds stāstīja, ka šobrīd tiek izskatīta iespēja ātrvilciena maršrutā iekļaut Smārdes staciju, taču ar Milzkalni jautājums esot sarežģīts.
Vēl esot domāts pagarināt vienu maršruta Rīga-Sloka vilcienu, kas līdz Tukumam kursēs vakarpusē.
Preses konferencē N. Freivalds informēja, ka noslēdzies iepirkuma konkurss par jaunu pasažieru vilcienu un dīzeļvilcienu piegādi, kurā par uzvarētāju atzīta spāņu kompānija «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.». Pirmie vilcieni tikšot piegādāti 2014. gadā un sākšot kursēt visās līnijās, jo piegādes grafiks būšot intensīvs. Kopējās projekta izmaksas 205 miljoni eiro, tostarp 70% – ES Kohēzijas fonda finansējums.
Sarunā ar amatpersonām tika uzdoti jautājumi par to, kas notiks ar valsts kapitālsabiedrību «Air Baltic», iespējamo vilcienu iegādes konkursa apstrīdēšanu un citiem jautājumiem. Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs savukārt aicināja ministru pasteidzināt apļa būvniecību bīstamajā ceļu Rīga-Ventspils un Tukums-Jelgava krustojumā.
kāds var būt ātrvilciens šī lamata???
Ja jaabuut Riigaa darbaa 8nos tas neder….
Un prieks aatrviciena pieturu par daudz! Juurmalaa staasies ik pec 5 min! Baigais jau aatrvilciens!:))
ARĪ LIEKAS KA JŪRMALĀ PA DAUDZ PIETURU
Patiešām!
Jūrmalā vilcieni kursē ar nelieliem intervāliem, apdalīti atkal tiek lauku puses ļaudis. Milzkalnē un Smārdē noteikti vajadzētu pieturas!
Un tālāk līdz Rīgai bez pieturām. Citādi – kāda jēga tādam nosaukumam "ātrvilciens"
Varbūt ”augšās” padomāts par tiem, kas Jūrmalā strādā? Bet, protams, stunda un 7 minūtes ir krietni labāk par pusotru stundu, ko tagad vilciens pavada savā gliemeža gaitā līdz Rīgai. Žēl gan, ka līdz tiem spāņu vilcieniem tik ilgi jāgaida – līdz tam vēl septiņas varas Latvijā var nomainīties un simts reizes var sabiedriskā transporta kustību optimizēt. Pašreizējā realitāte ir skarba – vairāk nekā stunda šausmīgā vilcienā. Turklāt viens vienīgs ekspresītis pa visu dienu! Gluži kā izsmiekls vai arī smalki aprēķinātas rūpes par ministriju ierēdnīšiem, kam darbs sākas deviņos un beidzas piecos.
Vai tad visi Tukumnieki strādā un mācās tikai Rīgā? Normālā pieturvietu izvēlē! Bet Milzkalnē gan vajadzētu pieturēt. Un es nezinu, kur jums par daudz vilcienu no Jūrmalas uz Rīgu rīta stundās – darba laikā vilcienu skaits Jūrmalas virzienā gan no rīta, braucot uz darbu, gan vakarā, braucot mājās, ir nepietiekošs, īpaši ja ņem vērā to, ka ir atcelti mikroautobusu reisi.
Šorīt 7:43 braucu uz Rīgu, tas ekspresis kas iet 20 minūtes pirms tam ļoooti atslogojis šo vilcienu, uz perona pat nebija grūstīšanās un stumdīšnās!