Sestdien, 19. janvārī, 12.00 Tukuma Mākslas muzejā (Harmonijas ielā 7) tiks atklāta izstāžu sērijas «Duets» jaunās izstādes. No Tukuma muzeja kolekcijas tiks izstādīti gleznotāja Anša Artuma tipiskākie ainavu motīvi, bet laikmetīgo mākslu pārstāvēs Reiņa Hofmaņa fotogrāfiju sērija «Pārdod», kurā fiksēta Latvijas ainava pēc globālās ekonomiskās krīzes. Izstāžu sērijas «Duets» 5. pāra uzmanības lokā ir Latvijas ainava divu dažādu paaudžu un dažādos medijos strādājoši mākslinieku interpretācijā, liekot pārdomāt ainavas kā žanra nozīmi vizuālās mākslas vēsturē.
Ansis Artums (1908 – 1997) ir viens no labāk zināmajiem Tukuma gleznotājiem. Vienkāršu motīvu izvēle – ainavas un klusās dabas, kuras ir īpaši atlasītas, tomēr joprojām demokrātiskas, kā arī turēšanās reālisma tradīciju ietvaros, lokālo krāsu lietojumu atsvaidzinot ar košiem, pastoziem triepieniem un sev raksturīgu gleznas virsmas uzirdinājumu, A. Artumam ir nesusi nedalītu skatītāju mīlestību. Mākslas kritiķi un pētnieki ir ierindojuši A. Artumu līdzās citiem 20. gs. 2. puses ainavistiem kā stabilu, nemainīgu vērtību, bet izstāžu apmeklētāji A. Artuma gleznās atraduši sev pazīstamus skatus pieņemamā nosacītības pakāpē.
Izstādē «Latvijas zaļais» no Tukuma Muzeja krājuma akcentēti tipiskākie A. Artuma ainavu motīvi – pavasara un vasaras skati, kuri tapuši izmantojot aktīvas lokālās krāsas, nebaidoties no gleznoto gadalaiku raksturīgajiem zaļajiem toņiem. To papildina mākslinieka apgleznotie trauki, kuri tapuši paralēli gleznošanai strādājot keramikas darbnīcā. Ieskatu A. Artuma darbu tapšanā sniedz kinoamatiera Oskars Gaujas 1975. gadā uzņemtā filma «Ansis Artums».
Reinis Hofmanis (1985) fotogrāfiju sērijā «Pārdod» (2010) fiksē Latvijas ainavu pēc globālās ekonomiskās krīzes. Tā saucamajos ‘treknajos gados’ pilsētu nomales apauga ar jaunceļamo māju rajoniem, kuri lejupslīdei sākoties tā arī netika pabeigti un tika bagātīgi rotāti ar daudzsološu uzsaukumu ‘Pārdod’.
Veidojot sērija «Pārdod» R. Hofmanis darbojas kā bezkaislīgs tipologs, kuru interesē izraudzītā motīva variācija, estēts, kurš balstās ainavu tradīcijā un savās fotogrāfijās izmanto tai raksturīgos kompozicionālos paņēmienus, kritisks sociālekonomisko procesu vērotājs, kurš nekustamā īpašuma radītā burbuļa plīšanu ironiski atspoguļo ar šīs pašas sistēmas vientulīgajām paliekām, un pat mākslas sistēmas izjautātājs. Pat ja sērija «Pārdod»komentē vienu laika nosacītu periodu Latvijas nesenajā pagātnē, tā paralēli uzdod arī jautājumu par ainavas žanra nozīmi.
Ieeja izstādē atklāšanas dienā bez maksas.
Izstāde apskatāma līdz 2013. gada 31. martam