Agita Puķīte

Tukumā aizvien ir daudz nepārredzamu krustojumu

Ziemassvētku laiks daudziem atnāca ar skarbu un nežēlīgu ziņu – uz gājēju pārejas Meža ielā gājusi bojā sieviete un vēl viens cilvēks cietis. Kāds autovadītājs nebija pamanījis, nebija laikus reaģējis vai cita iemesla dēļ nebija pie gājēju pārejas apstājies.

Ziemassvētku laiks daudziem atnāca ar skarbu un nežēlīgu ziņu – uz gājēju pārejas Meža ielā gājusi bojā sieviete un vēl viens cilvēks cietis. Kāds autovadītājs nebija pamanījis, nebija laikus reaģējis vai cita iemesla dēļ nebija pie gājēju pārejas apstājies. Pēc notikušā uzklausījām un sociālajos tīklos lasījām visdažādākos viedokļus gan par Tukuma gājēju pārejām, gan krustojumiem, gan transporta organizēšanu vai, pareizāk, neorganizēšanu pilsētā.

Kas attiecas uz notikuma vietu – Meža un Ed. Veidenbauma ielas krustojumu, daudzu viedoklis, ka šis krustojums ir gājējiem un braucējiem nedrošs – nepārskatāms un tumšs. Pie 15. mājas ielas malā saliktās automašīnas traucē labi pārredzēt krustojumu vai, pareizāk, tos gājējus, kas gatavojas pāriet ielu, bet aiz šiem auto ielas malā nav redzami. Šī paša iemesla dēļ tiem, kas ar auto vēlas izgriezties no Ed. Veidenbauma ielas uz Meža ielu (īpaši, ja ir vēlme pagriezties pa kreisi), nereti jāizbrauc līdz pusei ielas, lai redzētu, vai pa Meža ielu nebrauc automašīnas. Un tad nu, kad šāda, uz priekšu pabraukusi mašīna tur stāv, gājēji, kas tikko uzkāpuši uz pārejas no Ed. Veidenbauma ielas, braucējiem no «Rimi» puses kļūst neredzami… Daudz pārmetumu arī par to, ka šī pāreja (un arī nākamā, «Maximas» otrā galā) ir vāji apgaismota – no vienas puses tai uzlikta lampa, bet otrā pusē – lampas nav, turklāt lampa apgaismo brauktuvi, taču ietves daļa paliek tumsā – ja tā būtu izgaismota, tas ļautu gājējus laikus pamanīt.

Vairāk lasiet laikraksta trešdienas, 27. decembra, numurā ŠEIT!

Komentāri

  1. Bet nu kaut vai bildē redzama sieviete. Jā..tur ir pāreja, bet vai jāsperas pāri tieši tajā momentā?! nepārredzot ceļu?! Ka redzams rateļi jau ir izstumti, bet šaubos, ka viņa redz cauri labaja pus esošajam Volvo… Ta ka bieži vien gājēji paši ir vainīgi pie nelaimes.Ierauga pāreju un metas pāri. Sacūko visu dzīvi autovadītājam.
    p.s. es esmu kājāmgājēja.

    1. Varbūt tomēr beigt vainot upuri un kaut kādā veidā limitēt iespējas iegūt vadītāja apliecību tādiem cilvēkiem, kas nav spējīgi piebremzēt un savaldīt savu 2 tonnas smago ieroci pie gājēju pārejas?

      1. Tur jau tas “sāls”, ka vienmēr vaino braucējus, bet nabaga ” upuris” vienmēr ir nevainīgs. Varbūt tieši otrādi vairāk jāsoda šādi neaptēsti gājēji? Jāuzliek par obligātu apmeklēt kādus informatīvus pasākumus, kuros iemācās uzvesties uz ielas?

      2. Pašai ir vaditaju apliecība? Cilveki kuriem tada ir vismaz zin ka uzvesties uz brauktuves, kaut viņi iet ar kajām tai brīdī..

        1. Gājēji, kuriem ir autovadītāja apliecība, arī, ir tie gudrie bliezēji pāri GĀJĒJU PĀRBRAUKTUVEI neskatoties apkārt. Viņi taču zina autovadītāja pienākumus! Diemžēl neatcerās gājēju pienākumus, bet tikai tiesības, bet informēti par tiem ir.

  2. Tieši tā arī ir problēma, ka gājēju pārejas ir apgaismotas, bet ietve no kuras tas cilvēks iznāk uz pārejas ir nenormāli tumšas, līdz ar to nevar redzēt autovadītājs vai kāds taisās iet pāri vai nē. Un citi gājēji nemaz nepiestāj, bet iznāk pēkšņi no tumsas un vadītājs nevar pēkšņi nobremzēt. Man pašai personīgi bija gadījums uz Kurzemes ielas gājēju pārejas pie Narvesena, kur pēkšņi no tumsas izbrauca ātri invalīds ratiņkrēslā. Paldies Dievam, ka iekšējā balss man lika piebremzēt līdz 20km/h tuvojoties pārejai.

    1. Pilnīgi piekrītu, ka apgaismota pāreja ne vienmēr ir risinājums, ja Nav apgaismota ietve. Bet tumsā, kad pretī brauc auto ar gaismām, tad nelīdz neviens apgaismojums.
      Šis gājēju jautājums Tukumā ļoti aktuāls, jo ikdienā izskatās, ka gājējiem ir priekšroka!!!!! Neapgalvoju, ka visiem, bet lielākai daļai.
      Esam saprotoši…. Auto bremzēšanas ceļš lielāks nekā gājēju.

    2. Tā gājēju pāreja Kurzemes ielā pie Narvesena, braucot virzienā uz staciju, ir ļoti nepatīkama, jo tur stāvošie auto apgrūtina gājēju pamanīšanu un tos ievēro tikai tad , kad tie atrodas bezmaz ielas vidū.
      Vēl viens slikts krustojums ir Revolūcijas un Talsu ielas ielas krustojums , braucot no Lauktehnikas puses, pa Talsu ielu braucošās mašīnas var ieraudzīt tikai, iebraucot krustojumā līdz ielas vidum, bet , kad ir lielie sniega vaļņi , tad situācija pavisam neomulīga.

    3. Kā tur palika ar tiem atstarotājiem, lukturi un vesti mugurā? Vajag vai nevajag? Bet kā lai izpilda CSN 100. punktu un tur minēto šķērsli? Vai CSN jāpilda katram, vai katram otram, varbūt tikai katram trešajam?

  3. Pašai vienreiz sanāca kas līdzīgs šajā pat krustojumā – braucu uz atļautajiem 50 un vienkārši it kā no nekurienes 2 sievietes iznāk uz gājēju pārejas – es burtiski biju dažus metrus no tās. Pilnā sparā uz bremzēm un protams nekas traks nenotika, nobremzējās tieši, tieši pirms pārejas. Bet sievietes neko, acu nepameta ne uz vienu pusi, apģērbi melni, neviena atstarotāja. Diennakts tumšajā laikā arī autovadītājiem ir apgrūtināta redzamība, es nevainoju nevienu, vienkārši – mīļie gājēji, kārtīgi palūkojaties vai pirms ielas šķērsošanas tuvumā nav mašīna, ir ļoti grūti jūs saskatīt!

    1. Pilnīgi piekrītu. Tieši cilvēki pensijas gados visvairāk steidzas un nepagroza galvu pirms kāpj uz pārejas. Viņi “zin gājēju likumus” un nospļauties par šoferiem

      1. Ir tāds jēdziens – acu kontakts, ko lieto daudzās valstīs, kas nozīmē, ka gājējam ar autovadītāju, pirms šķērsot gājēju pāreju, ir jābūt acu kontaktam. Tas nozīmē, ka abi viens otru redz un saprot, ka viens ies, bet otrs apstāsies. Pie mums bieži vien ir tā, ka ne pa labi, ne pa kreisi, bet pilnīgā pārliecībā par savām tiesībām taisni uz priekšu.

      1. Tikai tad, ja tur ir cilvēki, kas gatavojas iet pāri. Bet tajā reizē nevienu neredzēju, vienkārši no nekurienes pēkšņi divi cilvēki. Arī gājējiem ir jāpaskatās, ja redz, ka mašīnai liels ātrums+attālums ir ļoti tuvs gājēju pārejai, nu pagaidiet tās 2 sekundes…

        1. Bļin, Nikki, tikko vienam mudakam jau uzrakstīju!
          Mosties un skaties plašāk uz noteikumiem! Pirmkārt negadījums notika uz gājēju pārejas!
          99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).ĪPAŠI!!!!!!
          145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, JĀSAMAZINA!!! braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
          Tu cirvis, vai autovadītājs? Aizdomājies un beidz vainot citus!

          1. Ne vienmēr ātrums būs tas, kas noteiks seku smagumu. Ja nemaldos, gāja bojā arī sieviete, kurai uzbrauca pie Rimi atpakaļgaitā. Ja autovadītājs brauks uz 20 un kāds pēkšņi izleks no krūmiem, tad arī uzbrauks ar attiecīgo ātrumu. Viens nokrīt no 8.stāva un paliek dzīvs, citam atliek no beņķīša novelties. Atliek vienīgi veiksme vai Dievs.

  4. Krustojumos kuri tiešām ir nepāredzami uz uzstādīti spoguļi lai vadītāji varētu redzēt, kas notiek apkārt. Bet ja domāti krustojumi ar gājēju pāreju, tad to nav nemaz tik daudz nepāredzamu, vainīga ir vien pašu problēma ievērot gājējus.

    1. Ar tiem spoguļiem ir vēl lielāka problēma ,ar spoguļiem kas ir uzlikti nepāredzamās vietas viņi atālina objektu tuvojušos kas var izraisīt vēl lielākas problēmas .

      1. Tāpēc viņi ir domāti lai pagaidītu kamēr cits vadītājs aizbrauc, nevis skriet priekšā uz cerību kad paspēj.

  5. Jāsāk vienkārši sodīt gājējus,paskatoties kā iet pāri gājēju pārējām,ne pa labi ne pa kreisi,vienkārši dur pāri,bet kad kaut kas notiek,vienmēr ir vainīgs autovadītājs jo viņš brauca, viņš nepamanīja ,viņš neievēroja ceļu satiksmes noteikumus,bet noteikumi attiecās itkā uz visiem ,vai tad ne ?
    Es necenšos attaisnot vadītāju šajā gadījumā,bet nu vienkārši ir jāsāk arī pašiem domāt līdzi,nekas nenotiksies ja pagaidīsiet ka automašīna apstāsies pilnībā.

    1. Par gājējiem kuri vienkārši dur pāri ir neliels riebums jau, jo ir sanācis vairākas reizes vienkārši, ka pat nepamanu viņus un sanāk ar šļūcošām bremzēt.

  6. Tukuma vispar visas gajeju ielas ir tumsas…lampas ir uzliktas lai apspidetu brauktuvi nevis gajeju celus..par setam tukuma.vispar nerunasim,tumsajos vakaros pat isti nevar redzet kur iet,jo nav neviena laterna.tas ir vajprats.kura gadsimta mes dzivojam.

    1. tieši pretēji- pēdējos gados ļoti daudz gājēju pāreju izgaismotas ar speciāli šim nolūkam ražotiem gaismekļiem un šīs pārejas IR PAMANĀMAS. Protams, ka pāreju ir daudz un tas nebūt nav lēts prieks, kā to šorīt LR1 teica Plaude. Lai domei pietiek līdzekļu un vēlmes nākamgad izgaismot vēl vismaz 5 pārejas, bet varbūt pat 10! Lai izdodas un laimīgu un drošu Jauno gadu!

      1. Nezinu gan, kur ir tās gaišās ietves – es ļoti daudz eju kājām un lielākā gaisma Tukumā ir no braucošajām automašīnām. Un es nerunāju par nomales ieliņām, arī Pils iela un Meža iela ir patumšas. Tieši tāpēc pie gājēju pārejas ziemas laikā gaidu, kamēr patiešām var saprast, ka automašīna apstāsies.

  7. Ja tu autobraucēj pilsētā , ja uz gājēju pārejas , tad labāk pašam jau laicīgi publiski nošauties , vai ne uz gājēju pārejas uzbrauksi virsū cilvēkam , tad vainīgs būsi tikai tu autobraucēj .Silti iesaku pie katras gājēju pārejas labāk apstāties , ir tur gājējs vai nav , pārliecinies ka tavs manevrs ir drošs . Un nav ko vainot gājējus , ja esi tu autovadītāj uz ceļa , tev ir jākontrolē sava auto vadība , un tu nedrīksti uzbraukt virsū cilvēkam , kaut viņš iet pa brauktuves daļu . Autobraucēji viena daļa ir lohi , it sevišķi pilsētā . Kad esi pie stūres skaties uz ceļu !

    1. kā birokrāts esi iemācījies labi atrakstīties – laiks pastrādāt ar rociņām – slotu rokās un uz priekšu.

    2. Tā jau viņš ir. Gājējam arī beigtam ir taisnība. Bet ir viens vecs teiciens. Gribi būt beigts varonis, vai dzīvs gļēvulis. Izskatās ka latvieši ir varonīga tauta!

  8. Satiksmē ir iesaistīti divi, gan autobraucējs , gan kājāmgājējs.Autobraucējiem jānoliek eksāmeni, savukārt , gājējs var būt pēdējais idiots, tas var slampāt neskatoties , ne pa labi , ne pa kreisi, iet pāri pie sarkanā un nekad viņš nebūs vainīgs.

    1. Tu gudrīt pamēģini uzbraukt gājējam kurš slampā pie sarkanās gaismas pāri ielai – pamēģini ! Tevi par apzinātu uzbraukšanu cilvēkam sodīs par pilnu programmu . Izņēmumi ir pašnavnieki kuri metas zem riteņiem , bet tur ir jāpierāda ka viņš – gājējs to speciāli ir darījis

      1. Par to jau es runāju , autovadītājs vienmēr būs vainīgs , bet gājējs idiots nekad.

  9. Jebkuram auto vaditajam pie jebkuras gajej parejas vajadzetu apstaries drosibas laba

    1. Un gājējam nē????
      Baltās stīpas uz asfalta dzīvību neglābs. Bet var jau arī nomirt ar sajūtu es drīkstēju iet….

  10. Interesanti būtu uzzināt, vai gājējam, kurš iet bojā, ir svarīgi, ka viņš nebija vainīgs?

    1. Sverīgi ir tas , kā visu mūžu tas lohs autovadītājs maksās kādam mūža pensiju par kāda zaudēšanu , un četrus gadus vairs pie auto stūres nesēdēs , tas ir svarīgi ….

      1. Tikai mieru! Auto vadītājs šoreiz nav pie vainas! Ja policija izpildīs “Likuma par policiju” 4. pantu un savā slēdzienā atsauksies uz “Ceļu satiksmes Likuma 19. panta 1., 3. un 4. punktiem, attiecīgi atsaucoties arī uz CSN “10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.”, tad Kriminālprocesu izbeigs, pamatojoties uz “Kriminālprocesa Likuma” 377. panta 1. un 2. punktiem.
        Nu šo vajag atcerēties un iegaumēt: “Katram priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē drošība SEV un citiem”! Tas starp citu ir CSL 19.p. 3.p.!

        1. CSN 230. Pazīšanas zīmēm jābūt tīrām, lai citi ceļu satiksmes dalībnieki tās varētu laikus pamanīt.
          No CSN viedokļa gājējs atstāts novārtā! Viss cits ir “vērtīgāks” par gājēju savā aprīkojumā! Piemēram velosipēds ar tā vadītāju: CSN “209. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar gaismas atstarotājiem, priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.”

        2. Mosties un skaties plašāk uz noteikumiem! Pirmkārt negadījums notika uz gājēju pārejas, nevis Tevis pieminētajām situācijām. Otrkārt, ja runā par situāciju, jāpiemin šie punkti:
          99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).
          145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
          Ar normālu juristu – vienos vārtos!

          1. Nu un kā paliks ar CSL 19. panta 1., 3. un 4. punktiem? Kas noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN!

  11. Pie stūres tikpat labi var gadīties dzērājs, narkomāns vai kāds, kam pēkšņi kļuvis slikti

    1. Skaidrs ir tas, ka te šoferi aizstāv šoferus un gājēji gājējus, taču šis ir mūžīgais strīdīgais jautājums kurš ir vainīgs, taču visi zin to, ka ja tuvojies gājēju pārejai it īpaši nepārredzamai, tad tomēr velti tās 30 sekundes un piebremzē, līdz brīdim, kad būsi 100% pārliecināts, ka kāds gājējs nešķērso ceļu.

      1. Varētu padomāt, ka autobraucēji nekad nepārvietojas ar kājām un nesķērso gājēju pārejas. Vienkārši ar auto braucot, pierod drusku pārliecināties, vai tas otrs braucējs ir adekvāts. Bija kādu laiku atpakaļ Bauskas ielas aplī Rīgā, kad onkulim gadījās insults un sabuktēja kādus piecus auto.
        Es nestādos priekšā, ko paštaisnā gājēju daļa darītu, tpu tu tpu tpu, terorakta gadījumā, kad kāds speciāli brauktu virsū. Pilnīgi nekāda izdzīvošanas instinkta.

  12. Ne viens vien cilvēks zin stāstīt, ka šis autovadītājs kurš notrieca sievieti ir pārgalvīgs braucējs un par to nekautrējas arī citiem lepni pastāstīt.

    1. Un šādi zinātāji tik runāt gudri māk , tad viss tukums par tādiem braucējiem jauzskata , ta kā gudri nerunā iespējqms pats tads braucējs esi to mēs nezinam…..

    2. Ne vienmèr tas ka esi pàrgalvìgs noved pie śàdas traģèdijas…vienkàrši ja esi Tukumnieks un zinot vietas kur ir gàjèju pàrejas,PIEBREMZÈ kaut neviena pat varbùt nav,savai un citu drošìbai jo Tukums pirms 8.00 no rìta ir tàds,ka liekas kas esi iebraucis kàdà kara zonà kur jàuzmanàs gan no gàjèjiem gan citiem autovadìtàjiem.Pati esmu autovadìtàja ar lielu pieredzi jo katru dienu pàrvietojos lielus gabalus,bet atkàrtošos,esam uzmanìgàki jo ceĺi rìta stundàs ir mazo skolnieku un steidzìgo uz darbu pilni….

      1. Liels prieks ir par tiem apzinīgajiem vecākiem, kas savus ķiparus saģērbj tādos atstarojošos apģērbos, ka var pamanīt jau puskilometra attālumā. Labi zinot, kā mēdz pārvietoties bērni.

  13. Kādreiz skolā bija tāda stunda Ceļu satiksmes noteikumi. Laikam vajadzētu tādu atjaunot. Pirms pārej ielu, paskaties pa kreisi, tad labi un vēlreiz pa kreisi . Pārliecinies ka mašīna apstājas tad ej pāri.

  14. Sētās jau vispār mums neko nevajag redzēt! Izņemiet vakarā miseni Veidenbauma1!!!kaklu nolaidīsies! Eiropas savienība!!!!!Tā jau 8 mēnešus dzīvojam tumsā,neesam pelnījuši kaut vienu laternu ko a???

    1. Uzskatu, ka neko neesat pelnījis/jusi. Vajag-uzstādiet no ēkas apsaimniekošanas maksas. Es savā pagalmā pats uzstādu un pats par elektrību maksāju. Un nevajag tagad sākt par nodokļu maksāšanu pūst, lielais vairums pat savu bērnu skološanu un savu veselības aprūpi nespèj nosegt ar saviem nodokļu maksājumiem, nerunājot par kaut kādu ielu apgaismojumu.

      1. Ceru ka apgaismojuma projekts Tev arī ir saskaņots. Skaties, nepaliec tumsā. Pilnīgā tumsā.

      2. vinreiz kāds saka atklātu valodu, un lai visi, kas te piesauc savus nomaksātos nodokļus, iet irst, maksātāji, ibio! tie, kas reāli maksā, te bieži neuzkavējas, jo nav daudz laika visu šito figņu dzīt!

    2. Nu tā sēta ir unikāla, pilnīgs gaismas trūkums, plus ģeniāli novietotās mašīnas. Dažs labs istabā arī iebrauktu, ja varētu.

  15. It īpaši pie Raiņa ģimnāzijas, uz Lauku ielas, liekas, ka tālu spīd, bet kad izbrauc, jau ir priekšā mašīna! Aiz žoga jau neredz!

  16. Vienkārši Tukumā autovadītăji brauc kā debīliķi….gājēju pārejas nav mainījušās un zīmes ir pietiekami labi saredzamas vnk jābrauc atbildīgi…pati pārvietojos gan ar auto, gan ar kājām un bez lamāšanās pie stūres pa Tukumu izbraukt nav iespējams par citu šoferu braukšanas kultūras neievērošanu…un ar kăjām ejot katram trešajam ar akmeni ir vēlme iemest to auto logos, jo uz gājëju pārëjām vnk traucas virsū!!!! policijai dräzt un dräzt to tautu vajadzētu ksmër izarstes…par notikušo nelaimi varu tik pateikt vienu-visdziľăkā līdzjūtība tuviniekiem, tas neskara mamu gimeni bet dzili par to pardzivoju, jo turpmāk tieši Zsvētki atgādinās kā Jums tika atņemta nozīmīga ğimenes locekļa-mammas, sievas, omes dzīvība un svētku sajūta dēļ vienu pideru, kurš laicīgi nevar pamosties un aizvest savu bērnu uz bērnudārzu , kuram iespejams talak uz darbu bija jadteidzaas kă uz ralliju…lai mūžīgi Tev bojā gājušä cilvēka ēns par to atgādina…ta kretina vardu ludzu publiskojiet un ar akmeniem nometajiet…suns nedz cilveks..kurs noteikti ar atrumu psrsniegsanu bija uz Tu….lidz kamer notiek nelaime…bet diemzel ka vienmer ne ar pasu parkapeju….

    1. Kā tiki pie tiesībām??? Precīzāk – izgāji ārstu komisiju?! Tevi pie stūres nedrīkst laist! Histēriķis(e) uz ceļa!

        1. Tiesības un autovadītāja apliecība ir viens un tas pats, tikai atšķirība, ka tiesības ir tautas valodā teikts. Tikko pabeidzi videni, gribās būt pārgudram gramatiķim 😀

    2. Es neattaisnoju šoferi,bet ja jau Tu tik ļoti pārdzīvo par bojā gājušo,tad ļoti labi arī zini kā viņa pārvietojās – vienmēr gāja savā tumšajā mētelī ar kapuci galvā un pie tam ar noliektu galvu. Tā kā, pilnīgi iespējams,ka arī šoreiz viņa gāja pāri pārejai neizbāžot galvu no tās kapuces un nepaskatoties pa labi un pa kreisi …

    3. Pabraukā pa Tukumu sestdienās,kad pensionāri,iedomājušies,ka viņi ir nemirstīgi kalnieši,vel pāri ceļam,kur vien iedomājas!Tā vien liekas,ka valdība šos novedusi tik tālu,ka grib izdarīt pašnāvību.Un līdz ko tu aizrādi vai uztaurē,noburkšķ vai pamet tev ar kulaku”kas ir apstāties nevari ar savu limuzīnu,buržujs tāds”

  17. Ieteikumi!
    Izgaismot gājēju pāreju.
    Daudzdzīvokļu mājas pusē- Meža iela 15 līdz pārejai apmali 3m iekrāsot ar dzeltenu.
    Uzlikt ātrumu ierobežojumu (30km),tāpat kā tas ir uz Kurzemes ielas, jo tā pati pirmsskolas izglītības iestāde “Pasaciņa”.

    1. apmali 3m iekrāsot ar dzeltenu? Ceļa horizontālais apzīmējums tiek uzklāts uz BRAUKTUVES.

      1. vēl viens tūtiņš pat nenojauš, kam domātas dzeltenas apmales. brīnos, kā mēs vēl tik daudzi dzīvi

  18. Es gan vienkarsak esmu piegajis sai lietai. Braucu pa pilsetu, ja redzu, ka gajejs neapdomigi metas uz parejas, uzreiz kapju lauka un sadodu pa purnu, veceni nolamaju. Nakamreiz braucot redzu, ka tie pasi cilveki perfekti skerso pareju. Viens negrib atkal dabut pa purnu, cits but nolamats. Ja kads, nedod dievs, neapdzivota vieta tumsa slaj pa celu bez atstarotaja, nu tad pizgiju konkreti, vai tur vecis vai vecene. Pec tam pasaku, ka labak staigat ar zilam acim, neka parvietoties ar ratiniem pec avarijas.

  19. Tukumnieki metas uz parejas zibens ātruma. Esmu no Rīgas, tur tik neapdomīgi cilveki vienkārši nav. Tukumā gajeji visi kā viens uzkata, ka jāiet nesmatoties un ka paspēs nobremzēt. Neudzinātība pārākjā pakāpe.

  20. Griezos pie komentetajas zobs tu esi pilnigi neadekvats cilveks …..runas veids zem katras kritikas tiesam gribas jautat ka esi izgajusi arstu komisiju un nedod dievs tev un tavai gimenei notiks tada nelaime nedod dievs…..ntz.lv palugsu izdzest zobs komentaru tas ir pilnigi un noteikti neadekvata cilveka komentars……man tevis zel milais cilvecinj

  21. Un milja meitene butu intresanti uzzinat tavu vardu uzvardu kas nebutu tik gruti noskaidrott vnk del TĀDĀM ka tu nav verts teret laiku ……par sadiem aizvainojumiem un vardu metasanos mes varetu parunat attiecigas instancees …..komentars zobs

  22. Kāpēc CSN ir jāzina un jāpilda katram otram? Katram, priekšā esošam gājējam, ap potītēm jābūt atstarojošai lentai! To paredz CSN. “Ceļu satiksmes Likuma” 19. panta 1., 3. un 4. punkti paredz, kā darbosies CSN un ka katrs no mums uz ceļa rīkosies. Tukumā ielu apgaismojums ir nepietiekams, tādēļ katram gājējam jābūt šim atstarotājam ap potītēm, vestei mugurā un lukturim rokā! Neesi radījis apstākļus sevis identificēšanai un brauktuves nekāp! Sadursmē ar gājēju auto vadītājs ir attaisnojams! Un tam kalpo CSL, CSN un “Kriminālprocesa Likuma” 377. panta 1.un 2. punkti! Diemžēl.

      1. Viņš visās vietās un ar dažādiem komentiem bāž acīs vienus un tos pašus punktus no likuma. Rodas sajūta, ka vai nu nerubī par ko tur rakstīts vai nu no teksta saprot tikai dažas frāzes. Loģiskā domāšana toč tam čuvakam nav!

        1. Temīda ir akla! Ieliec viņas abos svaru kausos CSL 19. p. 1., 3. un 4. punktus! Un tad soli pa solim auto vadītāja un gājēja pienākumus! Nebūs šie saru kausi līdzsvarā! Gājēja ir pārkāpusi CSN prasības! Viņas neuzmanība maksāja viņai Dzīvību! Kādi vēl pierādījumi ir vajadzīgi? Ceļu satiksmē valda Noteikumi ne viss ambīcijas!

          1. Tad sāc to darīt! Saskaiti cik punktus no CSN un CSL ir pārkāpis gājējs un cik vadītājs un ir cerība, ka saskatīsi citu rezultātu, ja nē, skumīgi…

            1. CSN 10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
              CSN 15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
              CSN 230. Pazīšanas zīmēm jābūt tīrām, lai citi ceļu satiksmes dalībnieki tās varētu laikus pamanīt.
              CSL 19. panta 3. punkts: Katram uz ceļa ir jārīkojas TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju!
              Un kāpēc nomira tiesiskā paļāvība auto vadītājam nedzimusi, kad tas gājējs ignorē savu sadaļu CSN?

                1. Labs saimnieks savu suni ietērpj krāsainā LED lampu kakla siksnā! Suni var ieraudzīt ātrāk nekā saimnieku. Ar to jau arī pietiek, lai suns izdzīvotu!

                  1. Pārlasot tavu iepriekš teikto un izvērtējot nevēlēšanos atrast kļūdas vadītājā, secinu, ka esi šaura redzesloka indivīds, ticamāk tuvu pensijas gadiem, ar lielu naidu uz gājējiem, kaut pats brauc kā tizlenis un norej visus, ko uz ceļa sastopi… Veiksmi tālākā ņurdēšanā… Kaut Tēvzemē tādu kā tu būtu mazāk!

    1. Jo zemāk atstarotājs, jo tālāk ieraugāms! Tuvo gaismu regulējums!
      CSN jāpilda katram, ne viss katram otram!
      Traģēdija ir divās ģimenēs. Līdzjūtība abām ģimenēm.

  23. kas stipraks masina vai cilveks ?luk jums atbilde.domajiet gajeji varbut kadreiz palidzes pareiza atbilde

  24. Śausmígi…..Arì jaunàs màmiņas ar ratiem skrien pàri gàjèju pàrejai nepaskatoties…..LOTI BEZADBILDÍGI IR GÀJÉJI…..JÀ ES PAMANÌJU…PIEBREMZÈJU…..BET KUR IR GÀJÈJU ATBILDÍBA????

  25. Kad cilvēki beidzot sapratīs,sāp taču cilvēkam nevis mašīnai .Ir pilnīgi vienalga kurš ir vainīgs tad kad guļ kapos………Auto braucēj aceries tur var iet arī tev zināmi cilvēki ,tavi radinieki. …..Brauc ar prātu neskrien . GĀJĒJ PĀRLIECINIES PAR TO KAD AUTO VADĪTĀJS TEVI REDZ NELEC UZ PĀREJAS

  26. šoreiz gāju kājām ,bet braucējs tā bija iekritis telefonā, un brauca tik ātri, ka pat nepaskatijās, vai kāds ir pie pārejas vai nē. meža iela ir tāda taisna, kur var spiest pedāli

  27. LAPK 149.4 pants. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
    Par agresīvu braukšanu, kas izpaudusies kā:
    1) vairāku tādu citu citam sekojošu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu izdarīšana, kas saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju radīšanu;
    uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro.
    Gājējam par līdzīga rakstura CSN pārkāpumiem iestājas Nāves sods! Agresīva iziešana uz brauktuves!
    Gājējs “var” pārkāpt, bet auto vadītājs nedrīkst! Nu un cik ilgi dzīvosim ar dubultu morāli?

  28. Tikai totāls bezsmadzeņu radījums šajā situācijā var vainot gājēju, kurš šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju kuram ir priekšroka attiecībā pret transporta plūsmu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *