Tukuma 2. vidusskola projektā «Globālās dimensijas sociālo zinātņu mācību priekšmetos»

2013./2014. mācību gada pirmais semestris Tukuma 2. vidusskolā pagāja ne tikai mācoties, bet arī uzsākot darbību projekta «Globālās dimensijas sociālo zinātņu mācību priekšmetos», kas turpināsies līdz 2015. gadam.

2013./2014. mācību gada pirmais semestris Tukuma 2. vidusskolā pagāja ne tikai mācoties, bet arī uzsākot darbību projekta «Globālās dimensijas sociālo zinātņu mācību priekšmetos», kas turpināsies līdz 2015. gadam. Tā ietvaros ar mērķi – savu un apkārtējo dzīvi padarīt labāku labākā pasaulē labākiem cilvēkiem – ir plānots vadīt mācību un klases stundas, organizēt ārpusstundu pasākumus skolēniem, izglītojošas nodarbības pedagogiem, izmantot jau izstrādātos materiālus un veidot jaunus, piedāvājot savu radošo devumu projekta satura pilnveidei.

Pirms iesaistīšanās projektā tika apzināti skolas resursi – sapratām, ka mums ir kvalificēti pedagogi, kas ikdienas darbā strādā radoši, un ka mācību un audzināšanas vide skolā ir atvērta gan skolēniem un viņu vecākiem, gan ārpusskolas partneriem, ar kuriem sadarbojamies, gan skolas pedagogiem, kuri ir gatavi ne tikai iepazīt citu kolēģu pieredzi, bet sniegt to arī citiem. Oktobrī kļuva zināms, ka mūsu skola ir izturējusi Izglītības attīstības centra projekta konkursa 1. kārtu, kurā bija pieteikušās 123 skolas, un ka varēsim sadarboties ar 21 Latvijas skolas pedagogiem, lai veicinātu sabiedrības interesi un līdzdalību attīstības/globālajā izglītībā un sekmētu sabiedrības izpratni par attīstības jautājumiem Latvijā, Igaunijā, Apvienotajā Karalistē, kā arī Eiropā kopumā, īpašu uzmanību pievēršot jauniešu izpratnei par taisnīgāku, vienlīdzīgāku pasauli. Projektu Latvijā realizē Izglītības attīstības centrs kopā ar partneriem: Līdsas Attīstības izglītības centrs (Apvienotā Karaliste), Mondo (Igaunija) un ar asociēto partneri – Britu padomi Latvijā. Projekta finansētājs ir Eiropas Savienības Attīstības un sadarbības birojs «EuropeAid». Projekts ilgst no 2013. līdz 2015. gadam.

Pērnā gada novembrī skolu pārstāvji Rīgā tikās konferencē «Globālās dimensijas klātbūtne izglītībā un nākotnes iespējas», kur tika iepazīstināti ar starptautisku pētījumu par globālās izglītības attīstību, bet decembrī 42 mūsu skolas pedagogi piedalījās izglītojošā nodarbībā «Kas ir globālā izglītība un kā to varam izmantot pedagoga darbā?», kuru vadīja projekta darba grupas dalībnieces Evita Korna, Skaidrīte Prancāne, Ilze Bulaha un Vēsma Kaņepe un kurā varēja iegūt gan teorētiskas, gan praktiskas zināšanas par globālās izglītības jautājumiem.

Apkopojot kolēģu atziņas, projekta darba grupa nolēmusi turpināt šādu nodarbību ciklu, iepazīstinot interesentus ar dažādiem globālās izglītības aspektiem, kurus var izmantot gan formālās, gan neformālās izglītības saturā – mācību priekšmetu stundās, interešu izglītības nodarbībās, ārpusstundu pasākumos utt. Vēl ir daudz darāmā globālās izglītības pilnveidošanā sociālajās zinībās, vēsturē, ētikā, ģeogrāfijā, filozofijā, politikā, mākslu priekšmetos, valodu stundās un klases stundās, tāpēc, pilnveidojot skolēnu un skolotāju zināšanas par globalizāciju, varam meklēt ceļu, kā sadzīvot ar dažādu tautību iedzīvotājiem, kuri Latviju izvēlējušies vai turpmāk izvēlēsies par savu dzīves, darba vai izglītības vietu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *