Pārmet sliktus braukšanas apstākļus

Pēc tam, kad centrālajos medijos bija izskanējusi ziņa, ka lielās snigšanas laikā Tukuma rajons bijis pirmajā vietā netīrīto un nekaisīto ceļu dēļ, par notikušo interesējās arī mūsu lasītāji. Tāpēc sazinājāmies ar VAS «Latvijas valsts ceļi» Tukuma nodaļas vadītāju Hariju Lācaru un vaicājām, kas īsti bijis pie vainas, ka šāda informācija tikusi pārraidīta.

Pēc tam, kad centrālajos medijos bija izskanējusi ziņa, ka lielās snigšanas laikā Tukuma rajons bijis pirmajā vietā netīrīto un nekaisīto ceļu dēļ, par notikušo interesējās arī mūsu lasītāji. Tāpēc sazinājāmies ar VAS «Latvijas valsts ceļi» Tukuma nodaļas vadītāju Hariju Lācaru un vaicājām, kas īsti bijis pie vainas, ka šāda informācija tikusi pārraidīta.

H. Lācars skaidroja, ka visdrīzāk runāts par 26. novembri un A1 kategorijas ceļu Rīga-Liepāja, jo par šī ceļa uzturēšanu posmā no Kalnciema līdz Liepājai skaidrojumus no attiecīgajām nodaļām pieprasījis arī valsts sekretārs, taču tas neesot nekas ārkārtējs: "Šajā dienā šī ceļa virsmas apstrāde tikai veikta trīs reizes – laikā ap pieciem vai sešiem no rīta pirmoreiz tīrīja sniegu un vienlaikus kaisīja brauktuvi, pēc tam to pašu darīja ap 11.00 un trešo reizi – ap 18.00 vakarā. Problēma bija tā, ka laikā no pirmās līdz otrajai kaisīšanai, kad sniga, uz brauktuves izveidojās trīs vai četrus centimetrus bieza sniega sega (pieļaujamā ir seši centimetri). Tiesa, salīdzinoši Rīgas rajona kolēģi bija labāk nostrādājuši, veiklāk notīrījuši un nokaisījuši."
Vaicāts, kā dienesti uzzina par to, ka braukšanas apstākļi kādā ceļa posmā nav apmierinoši, H. Lācars skaidroja, ka par braukšanas apstākļiem ziņo ceļu dežurants, kas tos apseko, satiksmes dalībnieki, arī ceļu policija: "Kad laika apstākļi bieži mainās, ļoti svarīgi laikus saņemt informāciju, tāpēc aicinu iedzīvotājus zvanīt diennakts dežurantam pa tālruni 29358434 un informēt par to, kāds ir ceļu stāvoklis, piemēram, ja ceļš ir apledojis. Pa šo pašu tālruni var zvanīt arī, ja ceļi ir aizputināti, ja nogāzies koks vai gadījusies kāda cita problēma." Interesējāmies, cik ilgā laikā dienesti sāks darbu. H. Lācars skaidroja, ka pēc normatīvajiem aktiem uz šī A1 (Rīga-Liepāja) ceļa pretslīdes materiālu izmantošana jāsāk trīs stundas pēc snigšanas, bet uz A kategorijas ceļa (Rīga-Ventspils) – divas stundas pēc snigšanas. Tiesa, jo zemāka braukšanas klase, jo ilgākā laikā kaisīšana tiks uzsākta. Tāpat jārēķinās, ja sals ir lielāks par sešiem vai astoņiem grādiem mīnusā, apstrāde ar sāli vairs nav lietderīga, tad jāizmanto citi materiāli – smilts-sāls maisījums, smilts vai sīkšķembas."

Komentāri

  1. Nevajag salīdzināt ar Rīgu – Rīgas rajonā sniega ir daudz mazāk, tad jau var lielīties, ka viss ir kārtībā. Ceturtdienas rītā tieši Jurmalas šoseja bija briesmīga, kamēr Tukuma rajonā uz Venstspils ceļa bija tīrīts un kaisīts.

  2. Atkal Tukuma raudātāji atraduši par ko raudāt! Šausmas novembra beigās uzsniga sniegs ko nu darīt, vai tik nebūs pienācis pasaules gals??

    Lai sniegu no ceļa nošķūrētu tam tur ir jāuzsnieg, līdz ar to viņš kādu laiku tur atradīsies, jo gaisā pārķert mēs viņu vēl neesam iemācījušies!!!

  3. taisni nevajag tīrīt,jo tad ir interesantāk braukt.iepriekšējo gadu ar švaki tīrija,un bija ideāli.savukārt iepriekšējos gadus kā uzsnieg,ta sāli momentāli virsū un viss slapjš.
    par to naudu labāk vasarā bedres vairāk paremontēt vai asfaltu uz kādas ielas uzliet.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *