Par neizbraucamajām pilsētas ielām

Stāstus par neizbraucamajām pilsētas ielām, tostarp daudzdzīvokļu māju pagalmiem, pēc svētkiem esam uzklausījuši jau vairākkārt. Lielākā problēma, par ko stāstīja iedzīvotāji, – mazās mikrorajonu ieliņas ir tik slidenas, ka nav iespējams uzbraukt kalniņā; vai arī – nobraucot no kalniņa, nākas riskēt iebraukt grāvī, dīķi vai kaimiņa pagalmā. Mums tika minētas: Saules iela, Priežu iela, vairākas ielas Veļķos, Durbē, Jauntukumā, kur reljefs nelīdzenāksun kur šoferīšiem gadījušās nopietnas likstas.

Stāstus par neizbraucamajām pilsētas ielām, tostarp daudzdzīvokļu māju pagalmiem, pēc svētkiem esam uzklausījuši jau vairākkārt. Lielākā problēma, par ko stāstīja iedzīvotāji, – mazās mikrorajonu ieliņas ir tik slidenas, ka nav iespējams uzbraukt kalniņā; vai arī – nobraucot no kalniņa, nākas riskēt iebraukt grāvī, dīķi vai kaimiņa pagalmā. Mums tika minētas: Saules iela, Priežu iela, vairākas ielas Veļķos, Durbē, Jauntukumā, kur reljefs nelīdzenāksun kur šoferīšiem gadījušās nopietnas likstas.

Iedzīvotāji jautā, vai kāds vispār pilsētas ielas ir apskatījis un izdomājis, ko lietas labā darīt. Viņi vēlas zināt, kad beidzot slidenās ielas nokaisīs, netīrītās – iztīrīs un kad izvedīs sniegu, lai centrā normāli var nolikt automašīnu.

Esam uzklausījuši sūdzības arī par ceļa posmu no Sātiem līdz Grenčiem un no Engures šosejas līdz Raudai – par ko jāatbild Tukuma novadam.

 

Sola situāciju izvērtēt

4. janvārī novada domes preses konferencē domes priekšsēdētājs Juris Šulcs solīja, ka tur, kur izbraukt nevarēs, ielas greiderēs. Tiesa, pirms tam atbildīgie speciālisti ielas apsekos un to stāvokli novērtēs. Tomēr divas dienas vēlāk komunālās nodaļas vadītājs Guntis Leksis bija noskaņots pesimistiskāk – naudas ceļu fondā esot tik maz, ka solīt nozīmīgus sniega tīrīšanas darbus roka neceļoties. Lielāko daļu pilsētas ielu viņš vakar, 6. janvārī, izbraukājis un secinājis, – tik traki, ka netiek ne uz priekšu, ne atpakaļ – nav. Protams, ja tā būs, ka braukšana būs apgrūtināta, norīkos tehniku, lai greiderē. Tiesa, visiem autovadītājiem jāņem vērā, ka tikpat ātri braukt kā vasarā, tagad nevar. Dažviet nāksies braukt arī daudz lēnāk par atļauto braukšanas ātrumu pilsētā.

Kas attiecas uz sniega izvešanu, G. Leksis stāstīja, ka vienreiz tas jau no Lielās un Pils ielas izvests un tas pilsētai izmaksājis nedaudz vairāk par Ls 2000, tā ka turpmāk to darīs tikai lielas nepieciešamības gadījumā.

 

Cilvēki sūdzas

Komunālās nodaļas vadītājs stāstīja, ka dome ik dienas telefoniski saņemot daudz sūdzību par ielu stāvokli. Iedzīvotāju lielākais pārmetums, ka viņi par ceļu izmantošanu maksā, taču pretī kvalitatīvus pakalpojumus nesaņem: "Iedzīvotājiem taisnība, bet no domes tas nav atkarīgs, jo dome no valsts finansējumu saņēmusi par 37% mazāk, nevis vairāk, kā vajadzētu būt pēc loģikas. Tāpēc vienīgais aicinājums – izprast situāciju un izvēlēties ielu (ceļu) apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu."

 

Naudas uz pusi mazāk

G. Leksis stāstīja, ka pagājušajā gadā ceļu fondā ielu uzturēšanai tika saņemti Ls 260 000, taču šogad gandrīz tikpat liela summa piešķirta visam novadam. Pilsēta ceļu fondā varot rēķināties tikai ar Ls 100 450. Ar šo summu jāpietiek ielu uzturēšanai un bedrīšu remontam, taču jau tagad zināms, ka tas nav izdarāms. Visam novadam ielu un ceļu uzturēšanai saņemti Ls 251 126, tostarp Irlavas un Lestenes pagastu pārvaldē – Ls 19 793, Pūres un Jaunsātu pagastu pārvaldē – Ls 25 429, Sēmes un Zentenes pagastu pārvaldē – Ls 15 724, Slampes un Džūkstes pagastu pārvaldē – Ls 42 660, Tumes un Degoles pagastu pārvaldē – Ls 21 957.

Jāpiebilst, ka atbildi uz jautājumu par to, kuram jākopj Sātu un Raudas ceļš, vēl meklēsim.

Komentāri

  1. Nu un kur ir Pašvaldibas policija????? Kapec nesoda Pašvaldibu par netiritam ietvem???? Privatiem uzreiz sodu uzliek! Gribetos dzirdet atbildi no Hohfelda! vai pie mums ari roka roku mazga?

  2. Visuzmanīgāk ziemā brauc tie, kas mašīnas atstāj garāžā un paši sēž mājās zem segas. Par to pašu Raudas ceļu – katru ziemu pagrieziens no Engures ceļa uz Raudu ir bīstams veselībai un dzīvībai, teju pēc katra sala tur grāvī ir vairākas mašīnas. Jo – tur ir uzkalniņš, kuru neviens nekaisa (ja neskaita aktīvos, kas mašīnā pārvadā privātās smiltis). Cik liecina mani vērojumi, nekaisīja ne treknos gados, ne arī tagad, pēcreformas gadā. Tas nekas, ka uz Raudu strādāt brauc Tukuma cilvēki, ka pansionātā ir mūsu novada iedzīvotāji, pie kuriem brauc radinieki, ka Raudas bērni brauc uz Tukuma skolām un – galvenais – ceļš no Engures ceļa līdz Raudas robežai ir Tukuma novadā.
    Neapšaubāmi, bez naudas neko neizdarīsi. Ko iesākt ar tādu valsti, kurai savi cilvēki vienaldzīgi un tādēļ tā var uzskatīt, ka naudu ceļu uzturēšanai var nepiešķirt?

  3. Kad man jāmaksā nodokļi neviens neceremonējās un neprasa kā es iztikšu, vai man nav par maz, tāpat kā pensionāriem nogrieza mūža maizi un pārējiem bez piekritības, lai kompensētu zagļu radītos zaudējumus. Atbildību un cietumā ar mantas konfiskāciju.
    Savukārt komunālie un CSDD uzskata, ka viņiem ar 800 kaut kādam tehniķim inspektoram un tukstošiem pāri lati algām noteikti jāatvē, tikai ne ceļiem un drošibai!
    Kungi samaziniet štatus savas uzpūstās algas un pat tādi inspektori ĀBELES var strādāt savā dzīves un iztikt no saviem īpašumiem, kas ir citā novadā. Mums pietiek savējo!
    Tad nebūs jāpumpē nodokļi un algas, piedevām jāgaudo ka maz! Tagad četri inspektori sēž uz divām tukšām bedrēmm, saskaitīsim uz visu Latviju un skaidrs kādā caurumā metam savu naudu.

  4. Tad Jūs vēl neesat redzējuši neizbraucamus ceļus!! Atbrauciet uz Rīgu, tad arī sapratīsiet ka Tukumā ir pietiekoši iztīrīti ceļi!!

  5. Ziemas šausmas un katastrofa ir neizdarībā – acis darba izbijās rokas darba nebijās.
    Bet par treknajiem vai āfrikāņiem nav jābrīnās. Kuram nav vajadzīgs biezpiens, lai atceras krievu ziemas no 60 – 80. gada un tepat Latvijā, arī Tukumā.

  6. piekrítu …. ,katru ritu atbraucot uz Rígu,bail paliek pärvietoties pa ieläm,trotuäriem,vakarä atbraucot uz Tukumu,priecäjos,ka no stacijas normäli vari aiziet uz mäjäm

  7. Nu man ar liekas, ka saliidzinoshi shogad ielas ir izbraucamas un pat es, kaut mashiina zema, nekur nav iespoleejis! Bet nu…vienmeer jau var labaak, vai ne!?:)))

  8. TO: džokers
    Prātīga doma.

    To: Ziedonis
    neķer kreņķi – "mūža maizi" nu jau sola atdost, laicīgās lietas ir nākušas un gājušas….

  9. Jā, nu nekāda sviestmaize Tukuma ielas nav, man tikai gribas vēl redzēt, kā tas viss izskatīsies tad, kad sāksies atkusnis, un šīs slidotavas pārvērtīsies par slapju ledu:)

  10. Vai žurnalisti var sameklet atbildi uz jautajumu : kapec Pašvaldibas policija ( kura tiek uztureta no musu, nodokļu maksataju naudas) nesoda Pašvaldibu par netiritam ietvem? Un varbut man kads paskaidros, kads labums no Pašvaldibas policijas? Naudu uz tiem parazitiem tere, bet pievienoto vertibu tie nerada… Varbut es kaut ko nesaprotu…

  11. Eh, skumji, ka savas domas izsaka tikai pilsētnieki. Gan jau arī pilsētā atrodamas vietas, kur ceļš vai trotuārs slidens; piemēram, Pasta un Baznīcas ielas stūrī gar māju trotuārs noberzts, bet gar šķūņa galu līdz «Rimi» iebrauktuvei – dzīvs ledus! Taču, manuprāt, laukos nomales ir palikušas vēl nomaļākas un tādēļ domes atbildīgie vīri nevar pat uzreiz pateikt, kam tas ceļš vispār jākaisa… Kur nu vēl runāt par reālu kaisīšanu.
    Un par to pašvaldības sodīšanu runāt ir nepareizi. Ja soda privāto, nauda pašvaldības budžetā ienāk un to var izlietot; ja soda pašvaldību, tad nauda no budžeta aizplūst un atkal ieplūst budžetā, tātad vairāk nepaliek.

  12. Cik saprotu pašvaldibai ir noslegts ligums ar Tukuma ainavu, vai namiem par ietves tirišanu. Bet es neesmu dzirdeis, lai Pašvaldibas policija soditu šo uzņemumu par neizpildito darbu.

  13. Mēs tomēr dzīvojam valstī, kurā būtu jābūt normālai ziemai… Attiecīgi, šādi apstākli ir tikai normāli. Man nav ne džipa ne visu riteņu piedziņa, bet jebkurā gadījumā par ceļiem nesūdzos. Ja ņemam vērā, ka valstī ir krīze un, ka naudas nav, galvenais, lai uz ceļiem nav kupenas, pārējais ir atkarīgs tikai no meistarības un veselā saprāta, nestāstiet, ka braucot prātīgi vienmēr ielidosiest grāvī.

  14. Ne par visu, bet par to, kas nepadarīts, noveļot uz neesošu stihiju, kura ir normāla dabas parādība.

  15. a varbūt noziedojiet 200 ls labām riepām, un uz gadiem 3-4 nebūs jākunkst par sūdīgām ielām. Nu nevienu momentu man nav bijušas problēmas braukt pa tukuma ielām!!!

  16. Iebraucēj, tie kam ielas jāuztur – tiem viņas ir jāuztur, punkts. Normālās valstīs pilsētās ziemā var braukt kaut ar lisenēm – ceļš ir tīrs un sauss. Man nav jāziedo nauda labām riepām vai labam helikopteram ja es pilsētā gribu tikt kur man vajag, jo es jau esmu ziedojis savu nodokli, es jau esmu samaksājis par to lai viss būtu sakārtots. Ja tas nav sakārtots un man jāpērk helikopters, tad es esmu samaksājis bet neesmu ieguvis pakalpojumu – tātad esmu apjāts. Nepiekritīsi ? Bet nu nez, var jau būt ka tev par visu patīk maksāt divreiz.

  17. Scorpion, taisnība jau ir. Un man nepatīk maksāt divreiz, vienkārši man ir jābrauc, un es vienkārši tai debīlajai valstij vairs nemaksāju nodokļus, un nemūžam vairs nemaksāšu. Pietiek, 15 gadus maksaju un aplauzos. Nekad nekas labāks vairs nebūs, tapēc mācaties apjāt valsti, kā viņa to darījusi, un pelniet tikai sev! Un pie dirsas tā pensija 65 gados uz atlikušajiem pieciem.

  18. Jautājums-kāpēc tieši Pils ielai nauda atradās, tie 2000, bet citās Domes pārstāve apmeklē veikalus un liek izvēles priekšā- vai nu notīriet ielu, t.i. aizvedot sniegu no ielas braucamās daļas vai uzliksim zīmi, ka apstāties aizliegts. Kaut ko jau tām visām Ainavām arī kādreiz jādara, nevar vienmēr būt plikas ziemas. Ja ir līgumi, lai tīra, vāc prom sniegu.
    Tātad jautājums-kāpēc tieši Pils ielu iztīra par 2000, bet citiem liek pašiem notīrīt, samaksāt par to, ja ne tad būs tā un tā.?
    Otrs jautājums- kā šādas lietas sauc?

    Paraksts- Citas ielas, kas nav Pils iela.

  19. nevis riepas, bet braukt māka un bauda, pie padarīta darba, nevis kāšanas.
    PASTĀSTI KĀ TU IZEJ APSKATI, JA NEMAKSĀ NODOKLI

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *