Nu jau pāris nedēļas SIA «Šlokenbeka» pārbūvē ietvi Kurzemes un Meža ielā – no Tulpju līdz Rīgas ielai.
Jau iepriekš rakstījām, ka šajā objektā darbi ir sarežģītāki, jo dažviet gājēju un veloceliņu veido no jauna, bet vietām ar nelielām izmaiņām saglabā veco.
Kā stāstīja novada domes teritorijas plānotāja Zane Skrūzkalne, jaunais projekts sākas Kurzemes ielā un turpina jau iepriekš līdz Tulpju ielai izveidoto gājēju un velobraucēju celiņu. Lai arī veikala «Maxima» būvniecības dēļ vienā posmā bruģis ierīkots pavisam nesen, to noņems un atdos īpašniekiem, jo ietves platums neatbilst projekta nosacījumiem. Tomēr, īstenojot šos darbus, tiek ņemts vērā iepriekš SIA «Maxima Latvija» izstrādātais ielas rekonstrukcijas projekts, lai nerastos problēmas, ja reiz veikalu nolemtu būvēt.
Krustojumu iztaisnos
Lielākie darbi patlaban norisinās Raudas un Kurzemes ielas krustojumā, kur, kā stāstīja Z. Skrūzkalne, iela tiek paplašināta uz veikala «Super netto» pusi. Tas esot jādara vairāku iemeslu dēļ: "Esošajās ielas robežās nav iespējams ierīkot trīs metrus platu velobraucēju un gājēju celiņu. Ielu "nobīdot", būs vieta celiņam, kā arī divām brauktuves joslām un nobrauktuvei. Vienlaikus tiks "izlīdzināts" krustojums – Kurzemes ielas daļas abās krustojuma pusēs būs viena otrai pretī nevis slīpi, kā tagad. Tāpat tiks mainīts pagriešanās rādiuss pie Tukuma 2. vidusskolas, kur līdz šim smagajām automašīnām bija pagrūti nogriezties uz Raudas ielu – tāda bija a/s «Latvijas valsts ceļi» prasība. Visu šo darbu dēļ tiks pārcelti trīs luksofori, kā arī mainīti bojātie kabeļi."
Vietām vecais, vietām – jauns bruģis
Nākamajā posmā no Tukuma 2. vidusskolas līdz degvielas uzpildes stacijai tiks saglabāta jau izveidotā ietve, tikai to papildinās sadalošā josla no sarkaniem bruģakmeņiem. Nākamajā posmā no degvielas uzpildes stacijas līdz Rīgas ielai jau izņemts ietves asfalts, tur tiks ierīkots bruģis, tāpat kā iepretim «Vejmāram», jo arī šajā vietā ietves platums neatbilst standartiem. Z. Skrūzkalne stāstīja, projekta ietvaros vietām tiks mainīts arī ielu apgaismojums. Viņa arī atzina, ka apjomīgo darbu dēļ iespējami satiksmes ierobežojumi, taču par tiem darbu veicēji solījuši iedzīvotājus laikus informēt. Tomēr visā garumā Kurzemes un Meža iela netiek slēgta, lai neradītu problēmas, taču gājējiem un autovadītājiem tajās vietās, kur norisinās darbi, jāuzmanās.
Projekts labs, arī tas, ka gājējiem top jaunas ietves, ir labi. Tikpat labi – ka Meža ielā līdz Vejmaram beidzot likvidē aizaizvēsturiskās asfalta paliekas un tur varēs iet pa normālu ietvi. Diemžēl jākonstatē, ka 3 metrus platās ietves-veloceliņi ir par šauru, jo Kurzemes ielā slapjā laikā nepieklājīgi šoferi nošļaksta gājējus no galvas līdz kājām arī tad, ja viņi iet pa pašu tālāko ietves maliņu.
3 metru ietve par šauru??? Būtu vēl mazliet platāka būtu jau ceļš!!! Tam ka tevi nošļakta nav pilnīgi nekāds sakars ar ietves platumu, tu iedomājies ka pie katras peļķes ietve jāizbūvē 10 metrus plata lai tevi nevar apšļakstīt???? Nu zini, tad labāk staigā slapja…