Ko darīt, ja plīst kanalizācijas caurules?

12. augusta vakarā, atgriežoties no darba, ieraudzījām, ka dzīvokļa virtuve ir pilna ar kanalizācijas ūdeņiem un ka tie pil arī no griestiem

– 12. augusta vakarā, atgriežoties no darba, ieraudzījām, ka dzīvokļa virtuve ir pilna ar kanalizācijas ūdeņiem un ka tie pil arī no griestiem. Mēģinot saprast, kurā dzīvoklī ir problēma, apstaigājām visus, taču vienā dzīvoklī tā arī durvis nevarējām atvērt, jo šī dzīvokļa iedzīvotāji šeit nedzīvo. Protams, ieraugot notikušo, uzreiz zvanījām uz «Tukuma namiem», bet tur teica, ka jāpagaida, kamēr atradīs atslēgu, jo durvis uzlauzt nevar. Vai arī līdz pirmdienai, kad varēšot iesaistīt municipālos policistus. Tad iebildām, ka tā nevar palikt, jo tiek sabojāti dzīvokļi, un sākām paši meklēt dzīvokļa saimniekus, viņu radiniekus un pateicām, kur šos cilvēkus atrast. Katrā ziņā meistars ilgi pretojās tam, lai kaut ko darītu – viņam bija tikai viens piedāvājums – nogriezt ūdeni un gaidīt līdz pirmdienai. Bet ko tad tas dotu, ja tek kanalizācija?!… Taču tad beidzot, neatlaidīgi uzstājot, meistars tika atsūtīts un atvēra dzīvokļa durvis, kur, iespējams, bija problēmas. Bet varbūt tās bija vēl stāvu augstāk, piektā stāva dzīvoklī? Zinām, ka arī dzīvoklis zem mums ir cietis. Bet mums jau neviens nekādu informāciju nesniedz – ne kas ir noticis, ne kā nelaime novērsta, ne, kas jo svarīgāk, kurš tagad visu sabojāto remontēs?!

Redakcijā: sazinoties ar SIA «Tukuma nami» darbu vadītāju Arti Ševeli uzzinājām, ka šajā mājā bija radušās problēmas kanalizācijas tīklos starp 3. un 4. stāvu: “Tad, kad mums piezvanīja, tajā pašā vakarā sākām meklēt dzīvokļa atslēgu un pie radiniekiem to arī atradām. Kā secinājām, problēmas bija radušās posmā starp trešo un ceturto stāvu. Mēs uzreiz kanalizācijas sistēmu iztīrījām un iztīrījām arī sifonus.”

– Vai ir kāds noteikums, cik ilgā laikā bojājums jānovērš?

– Mums ir noteikumi, kas nosaka, ka pēc avārijas zvana saņemšanas divu stundu laikā problēmas ir jānovērš. Šāds nosacījums ir spēkā 24 stundas diennaktī – apsaimniekošanas uzņēmumā ir dežurējošais santehniķis, kas var problēmas novērst. Protams, var gadīties, ka nākamajā dienā darbi jāturpina, jo ne jau visu var uzreiz izdarīt. Un cilvēki ir atsaucīgi – ja viņiem pasaka, ka nevar liet ūdeni izlietnē vai kanalizācijā, tad to arī nedara.

– Un ko jūs darāt, ja nevarat atvērt durvis?

– Ir tādi dzīvokļi, kuros cilvēki nedzīvo, taču parasti viņi ir informējuši apsaimniekotāju par to, kur var atrast atslēgu vai arī ir atstājuši atslēgu. Protams, atrast atslēgu nereti prasa laiku, bet līdz šim esam tikuši galā. Tā nav taisnība, ka mēs neko nedarām.

– Kas tie bija par bojājumiem, kuru dēļ radās šīs problēmas un vai tās var paredzēt?

– To, kad būs problēmas kanalizācijas sistēmā, nekad nevar pateikt. Tā tas bija šajā mājā un tā tas bija aizvadītajā sestdienā Veidenbauma ielā 8, kur bijām spiesti tīrīt caurules no pirmā līdz 5. stāvam – mums ir astoņus metrus gara trose, ar kuras palīdzību to varam izdarīt. Mēs gājām katrā dzīvoklī un skatījāmies, vai nav problēmu. Visbiežāk aizsprostojumi gadās tāpēc, ka cilvēki lej izlietnē kafijas biezumus vai taupa karsto ūdeni un ļauj caurulēs sakrāties taukiem. Cilvēki ļoti bieži lieto «Feiri» mazgāšanas līdzekli, domājot, ka tas visus taukus noēd, arī ja mazgās tos ar aukstu ūdeni, taču patiesībā tas tikai palīdz noskalot taukus no šķīvjiem, bet caurulēs veido tādus pamatīgus tauku kunkuļus, kas rada kanalizācijas nosprostojumus. Tāpēc aicinu biežāk kanalizācijā ieliet kādu tīrāmo līdzekli, lai tauki nesakrājas. Reizēm problēmas rada veļasmašīnas, kas ir pievienotas pārāk mazām caurulēm.

– Un kurš tagad novērsīs bojājumus dzīvokļiem?

– Šajā situācijā var palīdzēt vienīgi dzīvokļu apdrošināšana. Šajā gadījumā neviens neko tīšām nedarīja; ja dzīvoklis būtu apdrošināts, apdrošinātāji segtu zaudējumus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *