Attēlam ir ilustratīva nozīme

Kāpēc pensiju iestādei arvien vēl durvis slēgtas?

Jūs jautājat: – Vēlos pavaicāt, varbūt jūs varat noskaidrot, kāpēc Valsts sociālās apdrošināšanas nodaļas nesniedz pakalpojumus klātienē? Arī Tukumā šīs iestādes durvis ir slēgtas. Man ir jākārto pensija, un tas nav vienkāršs process, tad kā lai es to nokārtoju pa tālruni? Kāpēc sen jau kā atvērti veikali, ir atvērtas kafejnīcas, tiek nodrošināti friziera pakalpojumi, pat tiesas notiek klātienē, bet iestāde, kura sniedz tik svarīgus pakalpojumus, kura izmaksā pabalstus, durvis vaļā never? Zinu, ka apbedīšanas pabalstu cilvēki saņēma jau pēc tam, kad cilvēks bija apglabāts – jo nevarēja iesniegt dokumentus. Visi jau baidās saslimt, bet ko tad lai saka pārdevējs – ja gribi izdzīvot, strādā! Iznāk, ka, piemēram, valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki ir vērtīgāki par tiem, kas strādā veikalos un kafejnīcās, jo arī domes durvis ir slēgtas. Tagad visur saka, lai dokumentus iemet pastkastītē, bet – vai tas ir normāli?! Es taču neiešu atstāt dokumentu, kas ir vienā eksemplārā, kastītē pie iestādes durvīm, par kuru nav zināms, kad to iztukšo!

Redakcija: Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) Ventspils reģionālās nodaļas vadītāja Evita Reimane pastāstīja, ka ir plānots klātienes pieņemšanu atsākt 1. jūlijā, kas būs vienlaikus ar Nodarbinātības valsts aģentūru, kas arī sāks darbu klātienē no 1. jūlija, un Valsts Ieņēmumu dienestu, kas klātienes pieņemšanas atsāks no 28. jūnija: “Mēs savus klientus apkalposim pēc iepriekšēja pieraksta. Jau tagad, zvanot pa tālruni 63122306, ikviens var pierakstīties uz klātienes konsultācijām jūlijā. Tomēr durvis, tāpat kā iepriekš, būs slēgtas, tikai darbinieks klientu noteiktajā laikā paaicinās uz sarunu mūsu klientu apkalpošanas centrā.”

Vaicāta, vai iespējams attālināti vai pa tālruni nokārtot pensijas jautājumus, kur nepieciešama personiskāka saruna, E. Reimane skaidroja, ka tas visu šo laiku, kad bija noteikti ierobežojumi, ir ticis darīts: “Cilvēks pa pastu, elektroniski vai arī brīvā formā uzraksta iesniegumu un iemet to pastkastītē pie mūsu iestādes durvīm Tukumā, Raudas ielā 12a. Pēc tam mēs pa tālruni identificējam cilvēku, kas vēlas kārtot pensiju, izrunājam visus jautājumus par stāžu un, ja ir nepieciešami dokumenti, piemēram, darba grāmatiņa, arī to mūsu klients var iemest šajā pastkastītē.” Atbildot uz iebildumu, ka pastkastītē ieliktie dokumenti var arī pazust, par ko bija bažījusies laikraksta lasītāja, E. Reimane skaidroja, ka pastkastīte tiek iztukšota ik pēc pusstundas vai stundas: “Ir cilvēki, kas piezvana un pasaka, ka tikko tajā ir ievietojuši savu darba grāmatiņu, un darbinieks uzreiz to izņem. Mums nav bijušas problēmas ar dokumentiem, kas ir ievietoti pastkastītē, bet, protams, dokumentus var sūtīt arī pa pastu ierakstītā vēstulē.”

Vēl E. Reimane skaidroja, ka par visiem VSAA pakalpojumiem iespējams iesniegt iesniegumu brīvā formā un arī saņemt atbildi: “Tas attiecas arī uz pabalstiem – nepiekrītu, ka tādēļ, ka strādājam attālināti, ir pieaudzis pabalstu izmaksas termiņš. Ja cilvēks iesniedz iesniegumu, tad tas tiek uzreiz apstrādāts, lai nākamajā vai aiznākamajā dienā klients saņemtu naudu kontā. Tikai ir svarīgi, lai iesniegumā tiktu norādīts konta numurs bankā.”

Komentāri

  1. tak taa jau nestradaja.nu redz vel labaak.var vispar neko nedariit.attalinaati vini stradaa.vienigais ko dara maajaas berzee vaaveri.

  2. Pilnīgs sviests. Tukuma Rimi, Maximas, Tukuma autobusu šoferīši, utt, privātie , kas strādāja katru dienu gandrīz neviens nesaslima. Bet šitās kafijas tantiņas valsts iestādēs joprojām laiž muļķi aiz aizslēgtām durvīm. Kas nekait, alga tāda pati, bet privātiem tā ir jānopelna…

    1. tak vel tads kovids nebija izdomats ka valsts iestades nedara neko vai preteji – dara ko nevajag.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *