dn.se

Kādas problēmas Tukumu sagaida pēc banku filiāļu slēgšanas

Kopš izskanēja informācija par SEB bankas Tukuma filiāles slēgšanu un iespējamo citu banku pakalpojumu samazināšanu, radās bažas, ka daudziem tiks būtiski ierobežotas iespējas rīkoties ar savu – nopelnītu vai pabalstos saņemto – naudu.

Pērnā gada nogale līdz ar iepirkšanās drudzi un jaunā gada pārmaiņu gaidām Tukuma un, iespējams, citu novadu iedzīvotājiem atnesa vēl kādu pārmaiņu nestu spriedzi. Kopš izskanēja informācija par SEB bankas Tukuma filiāles slēgšanu un iespējamo citu banku pakalpojumu samazināšanu, radās bažas, ka daudziem tiks būtiski ierobežotas iespējas rīkoties ar savu – nopelnītu vai pabalstos saņemtu naudu. Nācās uzklausīt daudzus telefoniski un arī klātienē izteiktus jautājumus, ko darīt, kā rīkoties, arī – kuru banku labāk izvēlēties?…

Redakcijai vairāki iedzīvotāji pauda bažas par to, kā saņems savu naudu – algu, pensiju vai pabalstu, kas, kā saka, piespiedu kārtā brīvprātīgi, taču netiek izmaksāta ”uz rokas”, bet tiek ieskaitīta komercbanku kontā? Izrādās, ir gana daudz cilvēku, kam banku teiktais – ”Izmantojiet pakalpojumus internetā!” – reāli nav izdarāms. Iemesli tam var būt dažādi. Visvienkāršākais – nav datora un tā iegādi nevar atļauties; nav interneta, jo arī tā pieslēgums maksā un cilvēkam ar minimāliem ienākumiem, tostarp pensionāriem, pirkt datoru un maksāt, viņu gadījumā, ievērojamas summas tikai par to, lai saņemtu savu naudu, ir pārlieku dārgi. Otrkārt, pat tad, ja formāli internets un dators ir pieejami, ar to brīvi rīkoties joprojām māk tikai retais pensijas vecumu sasniegušais, par vecāka gadagājuma ļaudīm pat nerunājot.

Un ir jau arī tā, ka dažkārt nokārtot dažādu iestāžu, arī banku internetiskās formalitātes pat ar datoru ikdienā strādājošam cilvēkam nav nemaz tik vienkārši – ir ne mazums stāstu par internetā aizpildītiem dokumentiem vai maksājumiem, kas nav “nonākuši sistēmā”, jo kāds ķeksītis nav ielikts, kaut kas nav pareizi nospiedies… Turklāt, ja darbības internetā veiktas brīvdienās, kur pēc kļūdīšanās vērsties?!… Tai pat laikā, runājot ar bankas darbinieku, skaidrībā var tikt daudz ātrāk un bez pārdzīvojumiem. Ne velti, kaut arī labi zinām, ka Pastā ir neciešami garas rindas, joprojām tik daudz cilvēku izmanto šos pakalpojumus, jo… ”tur, pie lodziņa, var visu nokārtot, pajautāt un atrisināt”.

Katrā ziņā, ir jāatceras, ka banku apgalvojums, ka 75 līdz 90% darījumu var veikt internetā, automātiski nenozīmē, ka tik pat procentiem iedzīvotāju ir šāda iespēja. Lai ar cik mēs lepotos ar pasaulē 2. ātrāko internetu, pēdējais, gan pirms gadiem pieciem veiktais pētījums, liecināja, ka iespēja izmantot internetu ir tikai 20% Latvijas mājsaimniecību…

Vairāk lasiet laikraksta ceturtdienas, 15. janvāra, laikrakstā ŠEIT!

Komentāri

  1. Ja nebutu 25% no Latvijas aizbraukuši un Valdiba domatu par cilvekiem nevis par Eiropas prezidenturu un lielo naudas maisu lobēšanu tad arī iezīvotājiem nebūtu 20% bet arī stipri vairāk internetlietotāju. Tādēļ neuzskatu to par nozīmīgu problēmu Tukuma pastāvēšanai, ņemot vērā faktu, ka ir daudz citas bankas uz kurām var pāriet un turpināt saņemt visus nepieciešamos maksajumus. Mums taču tagad ir Vienotības “izdevīgi” pārdotā Citadele, kura esot drošu investoru rokās! Tur arī dosimies…

  2. Jautājums,kam pieder bijušais kinoteātris,kur šodien no īpašnieka telpas un par to maksā lielu naudu Tukuma novada dome SEB banka,varbūt redakcija uz to varētu atbildēt,bet par to ne vārda,es arī pensionārs un visus maksājumus veicu caur banku,bērniem pareizo profesiju vajadzēja izvēlēties,varbūt pensonāru biedrība ir pieslēgusi savu datoru,kuru nopirkam tad kādu problēmu un pensionāriem kursus noorganizēt.

    1. ARTIM kamparam tik cits parvaldnieks ielikts lai neparaditos uz vina varda ta pat ka sia ronis un parejas piederosas firmas

  3. Nu vispār ir vāks , redzot tos daudzos cilvjus kas vēl iet uz bankas filiāli kko darīt. tur var iet tikai bleķa kastē naudu ielikt – naudu ieskaitīt kontā , ko tur vēl var tik daudz tie cilvēki meklēt , nu vai tik tiešām tā letiņu tauta vēl joprojām ir tik dumja . ka nemāk pāris klikšķus uzsist. Mums vairāk neko nevajag kā bleķa kasti kur naudu ieskaitīt , vairāk nekādu broblēmu . Variet mierīgi tīties pupās ar savu filiāli ……

    1. tā jau ir maksājumus veic un vēl visādas nevajadzīgas lietas ko var izdarīt i bankā…..

    2. Taisnība jau Jums ir ,bet reizēm ir situācijas,kad ar pliko dzelzi un programmatūru ir par maz.
      Tolaik ,kad veidojās novadi, man vienreiz bija problēma ar zemes nodokli-samaksāts bija savlaicīgi par visu gadu.
      Toreiz bija jocīga situācija-banka redz ,ka samaksāts par visu gadu ,bet pagasts ,ka tikai par pusgadu un man sūta rēķinus par kavējuma naudu.
      Sabļāvu uz abiem ,lai tiek skaidrībā,abiem telefoni ir ,internets ir.Pagāja kādas divas dienas kamēr abi tika skaidrībā.

  4. Man savukārt dīvaini liekas tas, ka SEBam acīmredzot vairs nevajag jaunus klientus Tukumā. Lai atvērtu kontu, ja neesi iepriekš bijis klients tad būs jādodas uz citu pilsētu. Domāju, ka neviens tā dēļ nedosies uz Talsiem, Jelgavu vai Rīgu , lai jaunietis vai jauna firma atvērtu kontu Sebā. Kāpēc nevarēja uzturēt vismaz apkalpošanas punktu kādā lielveikalā? Cilvēki varētu klātienē parakstīt līgumus, atvērt kontus u.t.t.

  5. Tev baigi vajag to sebu , tak aizvelcies uz citu banku , Tukumā vēl banku daudz . Nevajag mums to SEB , laimīgu taciņu !

  6. Biju spiesta šais dienās klātienē apmeklēt banku (diemžēl skolēnu ISIC kartes pa pastu nesūta, tikai bankā var saņemt :(), tādas rindas. Ārprāc! Swedbanku gāž rinķī, darba laiks līdz pieciem. Nu sakiet, kā tad lai cilvēks ko nokārto bankā?!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *