Ja nemaksās par komunālajiem pakalpojumiem, atslēgs ūdeni

Pirmdienas preses konferencē 21. martā Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs informēja par to, ka nolemts stingri vērsties pret komunālo pakalpojumu ļaunprātīgajiem nemaksātājiem un atslēgt viņiem dzeramo ūdeni.
Sarunā piedalījās novada domes vadība un pakalpojumu sniedzēju pārstāvji.

Pirmdienas preses konferencē 21. martā Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs informēja par to, ka nolemts stingri vērsties pret komunālo pakalpojumu ļaunprātīgajiem nemaksātājiem un atslēgt viņiem dzeramo ūdeni.
Sarunā piedalījās novada domes vadība un pakalpojumu sniedzēju pārstāvji.

Parādi pieauguši trīs un četras reizes

Lai arī apsaimniekotāji SIA «Tukuma nami» un SIA «Jauntukums» iedzīvotājiem rakstījuši brīdinājumus, slēguši vienošanos un piesaistījuši parādu piedzinējus, parādu apmērs dažu gadu laikā pieaudzis trīs reižu vairāk. SIA «Tukuma nami» izpilddirektors Uldis Eglītis stāstīja, ka 2007. gada 1. februārī, kad parādu ziņā bijis zemākais punkts, tas bijis Ls 105 228, bet tagad pieaudzis trīs reizes – uz 1. martu parāds bijis Ls 441 428,67. Savukārt SIA «Jauntukums» izpilddirektore Ludmila Kenidra stāstīja, ka uz 1. martu parāds bijis Ls 206 921, bet, piemēram, 2008. gadā tas bijis Ls 44 181. Abi apsaimniekotāji gan atzina, ka arī tarifi pieauguši vairākas reizes, bet maksātspēja samazinājusies. Taču šāds parādu apjoms jau kļuvis draudīgs pakalpojumu sniedzējiem, kas nevar iepirkt kurināmo, nomaksāt kredītus, pats samaksāt par pakalpojumiem. Ja patstāvīgās izmaksas ir lielākas nekā iekasētā nauda par pakalpojumu, tad kaut kas ir jādara un viens no risinājumiem ir pakalpojuma atslēgšana dzīvoklim, kurš par šiem pakalpojumiem ir parādā.

Bet ko darīs, ja cilvēks būs noslēdzis vienošanos par parāda atmaksu?

– Ja cilvēks ir noslēdzis vienošanos un maksā pēc grafika, ja saņem sociālo palīdzību, ja cenšas pamazām parādu dzēst, viņam pakalpojumu neatslēgs.

No kādas parāda summas atslēgs ūdeni?

– Nav runas par summu, bet par maksāšanas regularitāti. Ja kaut ko cilvēks maksās, šai cilvēku kategorijai neatslēgs. Bet, ja ilgstoši lieto pakalpojumu un nemaksā, ūdeni atslēgs.

Mēs piedāvājām publicēt laikrakstā katras mājas parāda summu, taču apsaimniekotājs atteicās dot skaitļus.

– Šādu skaitļu publiskošana neko nedos, jo tad sanāks, ka par parādu atbildīga visa māja kopā, lai gan tajā ir daudz maksātāju, kam par to nav jāatbild. Mēs nolēmām ar ūdens atslēgšanu vērsties pret konkrēto nemaksātāju.

Vai šīs kārtība attieksies uz novadu?

– Nē, pagaidām tikai uz pilsētu.

Ūdens atslēgšana ir atļauta

Vai dzeramā ūdens atslēgšana vispār ir pieļaujama? Tas ir pamatpakalpojums.

– MK noteikumu nr. 298 «Kārtība, kādā pārtraucama sabiedrisko pakalpojumus sniegšana» 27. punkts nosaka, ja lietotājs par saņemtajiem pakalpojumiem nemaksā līgumā noteiktajā termiņā, pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sniegt ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 30 dienas iepriekš. Atkārtoti lietotājs tiek rakstiski brīdināts trīs darbdienas pirms pakalpojuma pārtraukšanas.

Varbūt vispirms var atslēgt karsto ūdeni?

– Karsto ūdeni atslēdz uzreiz, tiklīdz cilvēks nemaksā. Pilnībā atslēgt karsto ūdeni daudzdzīvokļu mājām nebūtu pareizi, jo daudz cilvēku par to godīgi maksā un grib saņemt šo pakalpojumu.

Kā mehāniski ūdeni atslēgs?

– Katrā dzīvokli ir skaitītājs, aiz kura krāns, ko aizgriezīs un noplombēs.

Ja dzīvoklī nebūs aukstā ūdens, kā varēs lietot tualeti?

– Atbilstoši noteikumiem pakalpojumu sniedzējam jānodrošina 25 l ūdens uz vienu personu diennaktī. Par to izrakstīs aktu, bet par pašu ūdeni būs jāmaksā.

Un kā tas notiks? Pagalmā būs cisterna?

– SIA «Tukuma ūdens» kopā ar apsaimniekotāju ir uzņēmies šo darbu darīt un tad arī izdomās, kā to noorganizēt. Noteikumi paredz, ka tas ir jānodrošina, un mēs to arī izdarīsim, piemēram, atvedīsim ūdeni ar mucu noteiktā laikā. Protams, pilsētā ir brīvkrāni, kur ūdeni var dabūt, var iet uz avotiņu tam pakaļ. Atslēdzot pakalpojumu, ir jāraksta akts, kurā būs noteikts, kur varēs saņemt ūdeni, cik daudz un cik tas maksās.

Jāmaksā vai jāmeklē sociālā palīdzība

Bet ja nu tomēr cilvēks nevar samaksāt?

– Ls 11 000 apmērā mēnesī mēs maksājam iedzīvotājiem dzīvokļu pabalstu, ir arī cita veida atbalsts. Problēma tā, ka daudz iedzīvotāju ļaunprātīgi nemaksā, krāj parādu un neliekas par to ne zinis.

Pieļaujat, ka šāds lēmums var palielināt pabalstu saņēmēju loku?

– Varbūt nedaudz, bet ne lielā apmērā. Ja mums nebūtu sakārtotas sociālās palīdzības sistēmas, ja nebūtu apjausts tik daudz cilvēku, kam patlaban tiek sniegta visdažādākā palīdzība, varbūt arī pie šādiem neķertos. Gluži vienkārši tad mēs nezinātu, cik daudziem vajadzīga palīdzība. Tagad to zinām, turklāt esam palielinājuši pabalstu saņēmēju loku, nosakot, ka, lai saņemtu dzīvokļa pabalstu, rēķinām ienākumus uz ģimenes locekli nevis Ls 90, bet gan Ls 120 apmērā.

Komentāri

  1. Bet kur tad izslavētā mājas siltināšanas programma palikusi ,tur ar ūdeni nav nekāda sakara,te bija internetā bija lasāms ka tā kapitāli izgāzusies.

  2. Cien.Puķītes kundze! Vai 105228 un 441428 atšķiras trīs reizes?
    Pēc maniem aprēķiniem otrais skaitlis ir apm.4 rezes lielāks.
    Kāda ir Jūsu aprēķina metodika?

  3. Dzīvokļa īpašumu var atsavināt tiesas ceļā, vienlaikus izliekot tajā dzīvojošās personas, ja dzīvokļa īpašnieks sistemātiski:

    Bojā ēku, tās komunikācijas vai citus mājas elementus;
    Izmanto dzīvokli tādā veidā, kas rada traucējumus citiem īpašniekiem;
    Pārkāpj telpu lietošanas noteikumus, sanitārās un ugunsdrošības normas, tādējādi padarot citiem tās pašas mājas dzīvokļu īpašniekiem neiespējamu dzīvošanu vienā mājā.
    Šādu sankciju pret dzīvokļu īpašnieku var piemērot arī tad, ja minētos pārkāpumus izdara personas, kas dzīvo kopā ar viņu, bet dzīvokļa īpašnieks neveic pasākumus, lai to novērstu.

    Uz dzīvokļa īpašumu var vērst piedziņu sakarā ar maksājumiem par komunālajiem pakalpojumiem, mājas uzturēšanu, ekspluatāciju un remonta izdevumiem, ja dzīvokļa īpašniekam nav citas mantas.

    Vai tad šo nezina Tukuma nami? Zina, bet ķēpīgi. Izdevigāk izlīdzināt uz labprātīgo maksātāju rēķina.
    Apsaimniekotāja nolaidība un parādu uzkrāšana ir par pamatu māju nesiltināšanai Tukumā un Eiropas līdzfinansējuma neizmantošanai.

  4. Pašvaldība un deputāti piesedz savas pakaļas ar klusu piekrišanu un "labvēlīgu" līdzdalību, lai vēlēšanās saņemtu kārtējo akceptu piekļūšanai pie siles.

  5. Par to piedziņu un dzīvokļa īpašuma atsavināšanu… Protams, pareizi – ja nemaksā, lai staigā. Ķēpīgi, ilgi, bet panākams. Man liekas, ka vienu otru jau arī izliek. Bet… Ja tagad masveidā liks ārā no dzīvokļiem, ko tad ar tiem cilvēkiem bez noteiktas dzīvesvietas darīs? Tagad viņi vismaz ēd par savu naudu; ja nekur nedzīvos, nekur arī nestrādās, ēdīs to, ko atradīs komentāra autora "ziediņi" pagrabā, dārziņā, varbūt pat mājā (kas saimnieka nav).
    Manuprāt, problēma ir vecum vecā – kāpēc ielaiž tos parādus, kāpēc apsaimniekotājs/dome pieļauj, ka parādi top tik lieli? Ja par dzīvokli ziemas mēnesī jāmaksā 80 lati, tad par diviem jau 160 lati; kā vienu mēnesi iekavē, tā nākamajā slogs dubults. Kāpēc netrobelē tos parādniekus tad, kad summa vēl ir samaksājama pēc vienošanās un grafika? Ja cilvēkam parāds sniedzas daudzos simtos vai pat tūkstošos, tad gan viņam tiešām ir vienalga visas domes un apsaimniekotāju prasības; atbildības sajūta jau sen ir pazudusi.

  6. Nav ko tēlot samariešus. Likums strādā vai nestrādā, pareizāk sakot, katram jājūt personīgā atbildība. Arī domei un apsaimniekotājiem.
    Tirgus ekonomika ir vai nav. Atbrīvojot dzīvokļus, tiks iekustināts nekustamo īpašumu tirgus. Pašvaldība ņaud, ka pieprasījumu uz dzīvokļiem nespēj atrisināt. Tad jau speciāli, lai gūtu pašlabumu un vairotu nekārtību savā teritoritorijā. Vai mazums ir dzirdēts par korumpētību dzīvikļu sadalē?
    Varbūt mums novadā nav brīvo dzīvikļu? Vai arī ļaunprātīgiem nemaksātājiem pilis jāceļ?
    Var arī Zentenes muižu iedalīt, Džūksti vai Lesteni piedāvāt.
    Dzīvokļu spekulantiem un korumpantiem kristos cena.
    Un tiktu ievērots sabiedriskais lietderīgums. Nevis vieni kamps un uzdzīvos, līdz atjēgsies, ka ziema iestājusies, bet citi saprātīgi ievēros mērenību un godīgi maksās.

  7. Lienīte drošvien domē tur daudz grozās ,varēja jau šos jautājumus parisināt.

  8. Lienīte droši vien zina, kā jautājumus risina pietuvinātās personas. Par to es atdodu savu zaptes burciņu, arī pagraba klaidoņiem, ka tikai kārtība būtu un godīgums.
    Atliek tikai paskatīties ar kādas markas autiņiem braukā domes darbinieki un kādi īpašumi, kaut vai sāc ar Rīgas ielu.
    Tad atļauj pažēloties, ka deputāts ir nabags, ka viņam vajag kancelejas piederumus un otru anzūgu vai klaidiņu. Vēl māju un žūksni naudu par ko nopirkt. Arī kafijas automātu, cepumus un konfektes, citādi var badā nomirt. Bet kad pietiekoši pierijies, tad vēl partijas un domes darbiniekiem vajag socio pabalstu ar visu sociālo māju, kur par visu maksā kapeikas, jo esot "daudz nopelnījis sabiedrības labā". Pārējie, lai maksā kaut vai rāpus.
    Redzi Lienīt, kā jārisina, bet drīz kārtējie augstskolnieki un speci varēs laist uz Vāczemi, lai šeit varētu dzīvot Kadafi klana ļaudis un ķīniešu mafija, tad pat rīsa graudiņš pagrabā nepaliks, kur vēl pats latvietis.

  9. Atver acis tukumniek un pieraksti labos, sliktos un nepadarītos darbus, lai paskatoties zinātu kuriem pēc vēlēšanām uz tualeti vieta, ne deputātos un domē.

  10. Atver acis tukumniek un pieraksti labos, sliktos un nepadarītos darbus, lai paskatoties zinātu kuriem pēc vēlēšanām uz tualeti vieta, ne deputātos un domē.

  11. nu jā un vēl plašu vērienu 8.martā domes bābiešus sumināt un privātu klubiņu pāri ielai priekš marta orģijām noīrēt….ā nu un kronis visam, ka policija šim zosu gājienam par godu ielu bloķēja:)) kāds varbūt pateiks vai tik tur nodokļu maksātāju naudiņa netika tērēta:))

  12. Lienīt- kā tas ir "netrobolē laicīgi nemaksātājus", tam kas nemaksā var tak teikt un draudēt , vai arī nelikties ne zinis, tas neko nemaina.Ja viņš nav maksājis, tad arī nemaksās. Un ,ka viņam pieprasi , šis vēl tevi izgāna un ar vienu vārdu pasūta vienu māju tālāk , bet lai ietu caur tiesu piedzinējiem vai kredītreformām , tā atkal ir papildus naudas izdošana , ko tas parādnieks nespēj atmaksāt. Tas ir ,kā apburtais loks.

  13. Un ko man darīt ja namu apsaimniekotājs nepilda savus pienākumus? Atslēgt viņu pašu???

  14. Lai cilvēki varētu maksāt ir jābūt darba vietām, tās kādreiz Tukumā bija pietiekoši, bet kas ir pelicis šodien, tikai veikali , pērc un pārdod, un kas visus šos gadus pie ruļļiem ir bijis, kam pieder sociālā māja ,kam biblioteka, bet naudas ta nav, piemēram Rīgā Getliņos Siltumnīcas ceļ, lai neietu zudumā saražotā enerģija, bet kas Tukumā notiek ar akmeņoglēm kurinām, un kas praktiski visus šos gadus ir bijis pie ruļļiem ,tad kur problēma, ārkārtas vēlēšanas kā tas ir Jelgavas novadā./

  15. Par dzīvojamo telpu īri

    11.3 pants. Maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu

    Dzīvojamās telpas īres līgumā nosakāmi tie pakalpojumu veidi, kurus dzīvojamās telpas lietošanas laikā saņem īrnieks:

    1) pamatpakalpojumi, kuri ir nesaraujami saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (apkure, aukstais ūdens, kanalizācija un sadzīves atkritumu izvešana);

    2) papildpakalpojumi, par kuru sniegšanu izīrētājs un īrnieks vienojušies dzīvojamās telpas īres līgumā (karstais ūdens, gāze, elektrība, garāža, autostāvvieta u.c.) un no kuriem īrnieks var atteikties, divas nedēļas iepriekš rakstveidā brīdinot izīrētāju.

    3) rakstveidā saņemt informāciju par maksas par pakalpojumiem apmēru un tās aprēķināšanas metodiku.

    Izīrētājs vai pakalpojumu sniedzējs nav tiesīgs nesniegt (pārtraukt vai neuzsākt) šā panta pirmās daļas 1.punktā minētos pamatpakalpojumus, ja īrniekam nav šo pakalpojumu apmaksas parādu. Šā noteikuma neievērošanas gadījumā izīrētājs vai pakalpojumu sniedzējs atlīdzina īrniekam nodarītos zaudējumus.

    Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss

    150.3 pants. Pamatpakalpojumu nesniegšana īrniekam

    Par pamatpakalpojumu nesniegšanu dzīvojamās telpas īrniekam, ja likums nosaka pienākumu sniegt šādus pakalpojumus, —

    uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām — līdz desmittūkstoš latiem.
    (20.12.2007. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 23.01.2008.)

    Par pašvaldībām
    6. pants. Publisko tiesību jomā pašvaldību kompetencē ir:

    1) šajā likumā noteiktās autonomās funkcijas (7.pants);

    15. pants. Pašvaldībām ir šādas autonomās funkcijas:

    1) organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds;

  16. Par dzīvojamo telpu īri
    11.3 pants. Maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu
    Dzīvojamās telpas īres līgumā nosakāmi tie pakalpojumu veidi, kurus dzīvojamās telpas lietošanas laikā saņem īrnieks:
    1) pamatpakalpojumi, kuri ir nesaraujami saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (apkure, aukstais ūdens, kanalizācija un sadzīves atkritumu izvešana);
    2) papildpakalpojumi, par kuru sniegšanu izīrētājs un īrnieks vienojušies dzīvojamās telpas īres līgumā (karstais ūdens, gāze, elektrība, garāža, autostāvvieta u.c.) un no kuriem īrnieks var atteikties, divas nedēļas iepriekš rakstveidā brīdinot izīrētāju.
    Izīrētājs vai pakalpojumu sniedzējs nav tiesīgs nesniegt (pārtraukt vai neuzsākt) šā panta pirmās daļas 1.punktā minētos pamatpakalpojumus, ja īrniekam nav šo pakalpojumu apmaksas parādu. Šā noteikuma neievērošanas gadījumā izīrētājs vai pakalpojumu sniedzējs atlīdzina īrniekam nodarītos zaudējumus.

    Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss
    150.3 pants. Pamatpakalpojumu nesniegšana īrniekam
    Par pamatpakalpojumu nesniegšanu dzīvojamās telpas īrniekam, ja likums nosaka pienākumu sniegt šādus pakalpojumus, —
    uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām — līdz desmittūkstoš latiem.

    Par pašvaldībām
    6. pants. Publisko tiesību jomā pašvaldību kompetencē ir:
    1) šajā likumā noteiktās autonomās funkcijas (7.pants);
    15. pants. Pašvaldībām ir šādas autonomās funkcijas:
    1) organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds;

  17. Pašvaldību autonomās tiesības ir, bet nedara, jo nav privāts, ne mana cūka, ne mana druva, bet savējo privātīpašumu gan centīgi aprūpē no domes priekšsēža līdz dzīvokļu nodaļas vadītājai.
    Pakalpojumu nesniegšana draud ar sodu, bet ja nemaksā, tad var neskatīties uz biedēšanu, vienkārši jāizliek un sveiki, vēl parāds piedzenams visa mūža garumā ar procentiem.
    Bet pasšvaldība neizrāda iniciatīvu ne likudošanā ne izpildvaras pielietošanā
    Vai tāda pašvaldība vajadzīga?
    vai tāds apsaimniekotājs vajadzīgs?

  18. to to, vai nevarētu līdzi paskaidrot kā pašvaldība var izrādīt inticiatīvu likumdošanā ?????
    pats apkaut par ko runaa? Tata likumus atspoguļoja, ko taalaak iesaki dariit???

  19. Visi tik satraucās par savām tiesībām, bet par pienākumiem maksāt par to, ko pats notērējis gan aizmirst pieminēt! Nu ja nevar samaksāt, tad nebūs tie pakalpojumi…. un jāiet meklēt dzīves vieta, kur mazāk jāmaksā par citu sniegtajiem pakalpojumiem un pašam vairāk jādara, lai tos sev nodrošinātu! Nav te ko raudāt un sūdzēties!

  20. Vai kāds tad var pateikt, kā nomaksāt komunalos ar 270 ls ienakumiem uz 4 personam???!!!
    Un ienākumi tikai samazinas, bet pakalpojuma summas palielinas ar LV politikas deļ!
    Ja agrak biju maksātajs visam, tad sakas daļēja nemaksāšana par komunalajiem, jo nesamaksāt kredītu bija daudz draudīgāk nekā komunalos, kā arī ēšana ir nepieciesama, tagad jau tiek nemaksāts viss, ja ir tad 5 ls. Iesniedzot kredīta piedzinejiem paradus atdabusana no manis jau ir neiespējama, manta vairs nav viss pārdots, bet dzivoklim ir kredīts kurš pārsniedz realo tirgus vertibu.
    Tagad par bankrota likumu LV, kam tas izdevīgs, tas izveidots kam tam kam simtiem tukštošu kredīta summa? Tātad izbraucam no valsts sākas bankrota tūrisms cik saprotu tā popularaka valsts ir Lielbritānija, kopejais parads LV turpinas augt, kamer cilveks sakras savuss nepilnos 700 paundus lai iesāktu procedūru. Un ziniet arī tur iekrāt to summu uz šo brīdi neēsot viegli, bet ne neiespejami….
    Un tad kam tas bus izdevīgi, jo tad kamēr brankrota procedūra notiks no gada līdz trim gadiem, nopelnīto summu virs 1250 paundiem atvilks Lielbritanija parēja paliek tev dzīvosanai….

  21. bet mums jau neko nevajag!lidosta būs vismaz kāds varēs samaksāt tos nolāpītos komunālos!

  22. Atkal austrumu gudrajiem jāsaka priekšā
    Vai man jūsu alga arī pienākas?
    Izskatās, ka pašvaldības persona jautā ko un kā, bet ik uz soļa dzirdam, neko nevaram, jo likuma nav, resursu nav, nekā nav, tikai algas saņēmēji ir.
    Vai tad tie speciālistu speciālisti tikai savā starpā angliski vāvuļo un aizmirst, ja pats mu’ļķis, tad paprasi savam juristam un panti būs panta galā kā panākt nemaksātājiem savu tiešo pienākumu izpildīšanu, kaut vai sākot ar Satversmes 89., 116.p.
    Ar mājokli saistītā likumdošana paredz tiesības saņemt no pašvaldības palīdzību sakarā ar maksātnespēju, ja tās ir
    maznodrošinātās personas, kuras invalīdi vai pensijas vecuma cilvēki
    saņemt palīdzību vispārējā kārtā
    vai piešķirt dzīvojamo telpu pēc izvērtēšanas.
    Nav ko piesaukt sociālismu un treknos gadus, bet jāsadzīvo ar prātu un iespējām nevis vēlmēm.
    Reiz bija tikai pasakās. Nestāstiet par 270 ls uz 4 personām, 12 kredītiem un zelta gredzeniem. Nezodziet kā skolas grāmatvede’100 000 ls, kura arī nevarēja, bet gribēja….
    Tamdēļ ir vesels lērums institūcijas un pašvaldības ierēdņu bars. Prasiet no tiem kurus vēlējāt, lai nerunā muļķības, ka arguments ir nazis bērnam pie rīkles, kā Pūrē. Jo pat prostitūtai ir tiesības uz cilvēkcienīgu dzīvi. Un ar ko labāki būtu ierēdņi?
    Turklāt jāņem vērā, ka tiesiskajā komunikācijā primāri ir atbildīga nevis valsts, bet gan konkrētā atvasinātā publisko tiesību juridiskā persona, no kuras AUTONOMĀS funkciju režima iegūst risku tiesiskās kontroles vājinājumam ar prettiesiskas un nelietderīgas rīcības pieaugumu, līdz ar tendenci darboties savās interesēs, atklātuma mazināšanos utt.

  23. Jā, Tukuma mērs, tāpat kā Pūres vadītāja izgāzās, aizstāvot varonīgo dunča vicinātāju pie bērna kakla. Laikam kārtējais līķis liktu aizdomāties. Un tikai.
    Galīgi šķērsām runāt par mātes, it kā pavieglo uzvedību. Vai tad šie abi priekšsēzi kājas kādam turēja? Vai arī Pabrika sindroms piemeties?
    Acīmredzama, valdošo un pietuvināto degradācija. Par ko cīnījāmies, ko vēlējām?

  24. Ir gan mūsu valstī unikumi, tādi kā LDDK vadītāja, kura LZK intervijā aizrunājas, ka Latvijā vairs nav spējīgu, talantīgu, gudru…Vienīgā gudrā ir Pāvulienes Egle! Pazemojums Latvijai un tautai!!!
    Nav jābrīnas, ka pie tādas darba devēju domāšanas veida cilvēki šo zemi pamet.
    Viņi negrib būt muļķi, kamēr kāda blondīne visu laiku tiražēs, ka darba ņemēji pie visa vainīgi, uzvedas kā reketieri, apzog darba devēju, tēlo slimos … līdz ar to, darba ņēmējiem jāliedz sociālās garantijas, jānogriež darba samaksa un jāpataisa par vergiem, liekulīgi stāstot par sociālo partnerību, dialogu, komunikāciju…
    Cik ilgi cietīsim šādas Antuanetes un pašu tautas iznīcinātājus, kuri tautu nievā par muļķiem, reņģu ēdājiem, pingvīniem, ar Latvijas bagātiem ūdeņiem, mežiem un eksporta skujkokiem, kurus nespēj apstrādāt 200 000 bezdarbnieki?

  25. Interesanti… Pašvaldība ir "vilks", bet pārējie "jēri". Pie nabaga "jēriņiem "naudas maciņš , bet kaut kā ar to, kas makā nesanāk izdzīvot.Ko darīt, dosim "vilkam" to maciņu lai tak atbilld par tā saturu, par to lai būtu paēduši ,apģērbti un komfortā. Nu "jēriņi" vai tad paši neesam līdzvainīgi, nemeklēsim skabargu citu acīs….

  26. "Sekss ir labs, sekss ir labs, visi tagad grābj un ķer!
    Sekss ir labs, sekss ir labs, tomēr uzmanīties der."
    …. kā to dome dar

  27. Runā par ‘ūdens atslēgšanu, bet nav bijusi kontrole tiem, kuriem jau noslēgts. Līdz ar to var lietot bez maksāšanas un runāt pa tukšo. Bloķējumam jābūt tādam, kuru nevar ne apiet, ne lietot.
    Jāsāk ar zudumu nesakritību, ne % atskaitījumiem pārejiem.

  28. Dožiļis – dirst grib, ūdeni atnest nevar. Cilvēktiesības. Tad lai PTAC un biroja dāmas pienes ūdeni . Pestīsanas armija varetu bomžiem kājas vēl nomazgāt.

  29. Pasji jau audzee iedziivotaajiem paraadus,ar lielo apkures maksu un ar lielu soda naudu.
    Un kad netiek jau galaa izdomaa visaadus s….

  30. Tikai kur tie gudrīši naudu ņems, kad viss būs cauri – gan sienas, gan maks.
    Vai ar protestiem māju lāpīs un savu pakaļu sildīs?

  31. Notika udens krana remontdarbs,kapec bija socialie maksajumi(23.59%),planotie uzkrajumi5%,virsizdevumi5% jamaksa.(Par PVN21% ir saprotams.)Ludzu izskaidrojiet.Ir aukstai udens,tuolete sausa.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *