Iepazīstina ar Tukuma novada Izglītības pārvaldes modeli

Rajona padomes kultūras un izglītības komitejas sēdē 18. martā Izglītības pārvaldes vadītāja Velte Lekse un Tukuma domes izglītības, kultūras un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Inese Smirnova iepazīstināja pašvaldību vadītājus ar Tukuma novada Izglītības pārvaldes modeli. Lai arī līdzšinējā pārvalde strādās līdz gada beigām, no 1. septembra finansējuma sadale skolām kardināli mainīsies, tāpēc laikus jādomā, kā pārkārtot sistēmu.

Rajona padomes kultūras un izglītības komitejas sēdē 18. martā Izglītības pārvaldes vadītāja Velte Lekse un Tukuma domes izglītības, kultūras un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Inese Smirnova iepazīstināja pašvaldību vadītājus ar Tukuma novada Izglītības pārvaldes modeli. Lai arī līdzšinējā pārvalde strādās līdz gada beigām, no 1. septembra finansējuma sadale skolām kardināli mainīsies, tāpēc laikus jādomā, kā pārkārtot sistēmu.

Vairāk funkciju, mazāk štatu

I. Smirnova stāstīja, ka Izglītības likumā jau izdarīti grozījumi atbilstoši novadu reformai, kuros Izglītības pārvaldei noteiktas 28 dažādas funkcijas. Atbilstoši tam izstrādāts pārvaldes modelis: "Tā kā izglītības joma funkcionāli, administratīvi un finansiāli ir viena no apjomīgākajām, pārvalde tiks veidota kā novada domes iestāde, kas īstenos Izglītības likumā noteiktās funkcijas, nodrošinās izglītības plānošanu, metodisko vadību un pārraudzību, kā arī vadīs un pārraudzīs novada domes deleģētās funkcijas. Pārvalde aptvers izglītības iestādes Tukumā un pagastos, kā arī, ja būs tāda vēlme, sniegs pakalpojumus citām pašvaldībām, par ko būs noslēgti savstarpējie līgumi. Ar metodisko un informatizācijas darbu pārvalde jau tagad nodrošina visa rajona izglītības iestādes, tāpēc, vai turpmāk katram novadam darīt šo darbu, vai pirkt pakalpojumu no Tukuma, jālemj novadu deputātiem."

I. Smirnova stāstīja, ka patlaban Tukuma rajona padome finansē 14,5 pārvaldes štata vietas, savukārt novadā tādas būs tikai 11,5. Pārvaldē būs vadītājs, metodiskā daļa (tajā būs speciālists vispārējās izglītības jautājumos, speciālists izglītības iestāžu metodiskajos jautājumos, speciālists pirmsskolas izglītības jautājumos (pusslodze), bibliotekārs; interešu izglītības speciālistu finansēs no valsts mērķdotācijas); finanšu daļa (grāmatvedis, ekonomists, bērnu uzskaites speciālists) un administratīvā daļa (pārvaldes sekretārs, informātiķis-administrators, šoferis, apkopēja).

Jāsaglabā tas, kas izveidots

Komitejas priekšsēdētājs Alfreds Ķieģelis atzina, ka noteikti būtu jāsaglabā tās iestrādes, kas rajonā sekmīgi tiek īstenotas – olimpiāžu, konkursu organizēšana, skolotāju metodiskais darbs un viss pārējais. Nav šaubu, ka tas ir vajadzīgs, tāpat maz ticams, vai katram mazajam novadiņam tas būtu jādara pašam, jo maksās dārgi. Jautājums tikai, cik izmaksās šī pakalpojuma pirkšana. J. Šulcs skaidroja, ka, iespējams, varētu norēķināties atbilstoši bērnu skaitam, taču risinājums vēl jāmeklē.

V. Lekse stāstīja, ka no 1. septembra izglītības jomā viss mainīties. Pārvalde darbu turpinās līdz 30. decembrim, taču no 1. septembra nauda, kas sekos skolēnam, aizies uz katru novadu: "Jautājums – ko darīsim mēs, ja katrs novads lems par savām izglītības iestādēm? Mēs palīdzēsim sakārtot izglītības jautājumus visiem novadiem, palīdzēsim ar padomu, ieskaitot tarifikāciju saskaņošanu, lai pašvaldībām nebūtu problēmu. Kamēr strādāsim, izpildīsim funkcijas līdz galam. Tiesa, vasarā no darba tiks atbrīvoti visi interešu izglītības metodiķi, kam finansējums paredzēts tikai līdz augustam. Šīs likmes tiks nodotas novadiem, vismaz šobrīd tāds plāns tiek virzīts – paredzēt metodiķa likmi uz 1000 bērniem, tāpat kā līdz šim. Mūsu speciālists līdz gada beigām šo darbu koordinēs. Skumjāk būs ar to naudu, kas iepriekš tika maksāta mācību priekšmetu metodiķiem. Pēc jaunā finansējuma modeļa šī nauda iet līdzi skolēnam, lai gan nekura tā nav parādīta. Tā ka par šo darbu novadiem vēl nāksies domāt." V. Lekse piebilda, ka pats svarīgākais šobrīd ir neko nesasteigt un radušos jautājumus risināt kopīgiem spēkiem.

Komentāri

  1. Padomājiet, kas tad ir vajadzīgs vairāk, vai uz pusslodzi pirmsskolas speciālists vai bibliotekārs. ieteikums – pusslodze bibliotekārs, bet vesela slodze pirmsskolas metodiķis. ne tur augšā ministrijā domā, ne Tukuma Izglītības pārvaldē, kārtējo reizi pirmsskolnieki nav novērtēti tepat rajonā, ko tad gaidīt no augšas, skumji.tāpat interešu izglītība, lai katrs novads algo savu speciālistu, ne jau visos novados realizē vienādas intereses.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *