To, ka dažu gadu laikā Tukumā ierīkoti vairāki gājēju un velobraucēju celiņi, jādomā, būs pamanījis vai katrs un droši vien arī izmantojis. Nav šaubu, pilsēta, tās iedzīvotāji un arī viesi ir tikai ieguvēji. Un tāds jau arī bija šo Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu mērķis – darīt cilvēku dzīvi labāku, pirmāmkārtām, no satiksmes drošības viedokļa raugoties. Bet…
Šonedēļ ekspluatācijā nodeva veloceliņu Durbes ielā. Tas sākas pie Durbes pils un beidzas pie Rīgas ielas. Tur savukārt līdzīgs celiņš jau uztaisīts cita projekta ietvaros. Viss būtu labi un skaisti, ja vien… Ja vien kāds būtu paturējis prātā un redzeslokā kopainu. Tā, lai projekts satiksmes drošībai neradītu satiksmes "melno punktu". Tieši tāds nu ieveidojies Durbes un Rīgas ielas krustojumā. Neticiet? Pārliecinieties paši! Pamēģiniet, braucot pa jaunuzbūvēto celiņu ar velosipēdu vai ejot tāpat kājām no pilsētas centra puses, šķērsot Rīgas ielu. Nekādas gājēju pārejas tur nav. Vien novilkta līnija pie STOP zīmes, un viss…
Ir nācies novērot, kā te ilgstoši vienā vai otrā pusē "drebinās" māmiņas ar mazuļiem ratiņos. Ej nu riskē, paļaujoties tikai uz STOP zīmi, ja labi zini, cik bieži te saduras auto un redzamība ceļā uz Durbi ir visai nosacīta!
Novada domes būvinspektors Jānis Rundāns, izpētot Durbes ielas veloceliņa projektu, nekur neatrada norādes par gājēju pāreju un teica, ka šis celiņš pie Rīgas ielas noslēdzas, un viss. Projektā pāreja nav paredzēta. Savukārt Rīgas ielas celiņš ierīkots cita, vecāka projekta ietvaros. Un arī tajā pāreja nav paredzēta… Ko nu? Nebūs taču īpaša projekta gājēju pārejas ierīkošanai Rīgas ielā, ja reiz tikai ar projektu palīdzību var kaut ko sakārtot…
Tā vieta tiešām ir job… Man liekas, ka vēl pretīgāks krustojums nav uz pasaules
Tur jau arī neloģiski ir galvenais ceļš ierīkots, lielākā plūsma tomēr iet uz Milzkalni un no Milzkalnes.