Valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) sagatavojusi jaunu valsts autoceļu “melno punktu” karti. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, „melno punktu” skaits ir samazinājies un 2011.-2013. gadā uz valsts ceļiem ir konstatēti 58 „melnie punkti”.
2009.-2011. gadā uz valsts autoceļiem bija 62 „melnie punkti”, 2007.-2009. gadā – 174.
„Melnie punkti” ir bīstamākās vietas uz valsts autoceļiem. Par “melno punktu” tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši astoņi vai vairāk satiksmes negadījumi vai ir trīs vai vairāk bojā gājušie. Savukārt krustojums uzskatāms par „melno punktu”, ja šie negadījumi notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi.
Viens no iemesliem “melno punktu” skaita samazinājumam ir LVC veiktie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi. Piemēram, Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) pašā sākumā, kur agrākā bīstamā krustojuma vietā ir rotācijas aplis, vai uzstādītais luksofors pie pagrieziena uz Baložiem uz Bauskas šosejas. Ievērojami līdzekļi savulaik tika ieguldīti ceļa infrastruktūrā Koknesē: tika uzstādīts apgaismojums, izveidoti gājēju celiņi un izbūvēta Daugavpils šosejai paralēla iela, kā arī ar luksoforu regulējams krustojums. Pateicoties tam, „melnā punkta” Koknesē vairs nav.
Kā pirmais un izteiksmīgākais „melnais punkts” šobrīd ir noteikts Ventspils šosejas krustojums ar Jelgavas–Tukuma ceļu. Jau šogad to sāks pārbūvēt par rotācijas apli. Tāpat šogad tiks pabeigti tādi drošības uzlabošanas projekti kā gājēju celiņi Līgatnē un Ulbrokā un apgaismojuma ierīkošana pie Baltezera kokaudzētavas uz Tallinas šosejas.
Melno punktu karte un tabula ir apskatāma ŠEIT!
nu pilnīgi nekas netraucē mūsu novada ceļu speciālistiem krustojumā izveidot pagaidu apli-vajag tikai godprātīgi pildīt savu amatu…,bet…
uz valsts nozīmes šosejas novadam un novada speciālistiem nav nekādas teikšanas. un paldies dievam, ka nav
Slikti ka nav, pašvaldība labāk zin savus bīstamos ceļa posmus.
nu pilnīgi nekas netraucē braukt pareizi šajā krustojumā no Tukuma puses parasti nostājas viens otram blakus aizsedzot redzamību…. nu nav tur divas joslas
da tas ir normali ka izveido divas joslas, viens brauc taisni pa to laiku tu izbrauc pa kreisi. tiiraakaa loģika.
interesantie cilveki tik izdomaa braukt pa lielu joslu vieniitii, nelaižot sev nevienu garām pff
dēļ tādiem speciem visas problēmas! es aizbraucu taisni, izrēķinu, ka paspēšu, bet tu noraujies pa kreisajiem sāniem, jo izlien priekšā no kreisās puses braucošajam, kuru neredzēji, jo es stāvēju priekšā. tev lūžņi u.c. problēmas, bet es gabalā, man po, jo es ir specālists
Ja kaut vienam no šoferiem ir smadzenes, viņš blakus apstāsies tā, lai gan pats, gan jau stāvošais auto redzētu šķērsojamo ceļu.
Sliktāk ir tad, ja tu jau stāvi un tev viens lunis piebrauc tieši blakus aizsedzot ceļu…
Vai tad tajā krustojumā līnijas kāds izdzēsis, vai arī a.god. brum brum ar šo bija domājis, ka ir 3, nevis 2 joslas?
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
kādu tur vel apli,luksaforu vajag un viss būs risināt,kā piemēram braucot pa apvedceļu uz daugavpili,nu ja uzliekot luksaforus neviens ne ko nenopelnīs…bet uz apli jau cita sizmaksas un papild darbi…
tev pauri smadzenes ir,kur uz sosejas ir luksafori..?lai tik buve bus kur driftot 😀 kad pabeigs?
Luksofors derīgs kā pagaidu risinājums ,bet ne galīgais variants.
Luksofors samazina transporta plūsmu caur krustojumu un virzienā Rīga-Ventspils pirms luksofora jābūt pamatīgai brīdināšanai ,vismaz ar dzelteno mirgojošo luksoforu.
Aplim ir jābūt!
Cik vēl cilvēkiem būs jāiziet bojā līdz beidzot būs aplis? Laikam pārāk tālu krustojums no Rīgas:)
Muļķis arī aplī pratīs uztaisīt avāriju.
Aplis ir vēlamākais risinājums. Izpildīt kreiso pagriezienu pīķa momentā ir vairāk nekā bīstami. Jo sevišķi ja pie stūres braucējs nav lietpratējs. Kā arī ātruma ierobežojums ar ne uz visiem attiecas.