“Vai tas bija nepieciešams? Vai celiņu nevarēja ieprojektēt tā, lai nebūtu jāzāģē šis koks? Vai veloceliņa būvei bija rīkota kāda publiskā apspriešana, kuras laikā tika demonstrēts projekts ar iezīmētajiem, nocērtamajiem kokiem?” Šos satraukto lasītāju jautājumus pāradresējām pašvaldībai un saņēmām visai lakonisku atbildi.
Kā paskaidroja Tukuma novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Sintija Zekunde, veloceliņa projekta izstrāde uzsākta 2020. gadā, un visi pašreizējie darbi notiek saskaņā ar apstiprinātu būvprojektu. “Projekta variantus izskatīja Koku ciršanas komisija, pirms projektēšanas uzsākšanas viss tika saskaņots arī ar deputātiem,” sacīja S. Zekunde.
Ar iedzīvotājiem pakonsultējāties,vai viņi tam piekrita,un kur palika malka
Tu gribēji pievākt malku, bet tev netika, tā gan ir skāde.
Jā uztraucos jo parasti tā tiek pa velti kungu pietuvinātajiem
Vakar pastaigājoties pa Jūrmalas gājēju celiņiem, kas vijās caur priedēm, priecājos par rūpīgo plānotāju un ceļu meistaru darbu, kā arī cieņu pret dižajiem kokiem.
Kamēr Tukumā vērojami koku, krūmāju nesaudzēšanas “eiroremonta” projekti. Kaut vai japāniski zemās, vecās ābelītes pie autoostas.
Arī centra laukumā pārbūvē iecerēts atbrīvoties no liepiņām un eglēm. Ja arī iestādīs jaunas maikstes vietā, bēdīgi, ka pret vecajiem kociņiem nav tādas pietātes kā vecajā Eiropā.
Kā tad neapmierinātie koku glābēji nav pamanījuši un nevaimanā, ka dažus simtus metru tālak pilns ar nokaltušām priedēm? Vienu nozāģētu koku redz un tā satraucās, bet tur ,kur nokaltuši vismaz 10 un katru gadu par kādu beigtu koku vairāk (tīkllapsenes darbs?), neko nemana.