Jau vairākkārt esam rakstījuši, ka novada domes deputāti lēmuši par Praviņu pamatskolas slēgšanu un Sēmes pamatskolas pārveidošana par sākumskolu. Lēmums tika aizsūtīts Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) saskaņošanai.
Šonedēļ saņemta atbilde, ka plānotā skolu reorganizācija nav iespējama.
Tas tāpēc, ka atbilstoši grozījumiem Izglītības likumā par izglītības iestādes likvidāciju vai reorganizāciju attiecīgās institūcijas un personas informējamas ne vēlāk kā sešus mēnešus iepriekš.
Tukuma novada domes priekšsēdētāja vietnieks Ēriks Lukmans stāstīja, ka šie grozījumi – Izglītības likuma 23. panta papildinājumi – maina situāciju arī Tukuma novadā:
– Mēs lēmumu pieņēmām 10. marta komitejā, taču tas nebija galīgais lēmums, tādēļ grozījumi mums jāņem vērā. Un tā kā tajos noteikto termiņu vecāku brīdināšanai ievērot nevaram, IZM sūtīsim jaunu lēmumu, kurā būs teikts, ka Praviņu pamatskolu plānojam slēgt no 2011. gada 30. jūnija. Skolas vadībai skolēni un vecāki par gaidāmajām izmaiņām jāinformē līdz 31. decembrim.
– Un ja skolai gada laikā pieaugs skolēnu skaits?
– Domes lēmums nav akmenī iecirsts. Redzot reālo situāciju, ir iespēja to atcelt un mācību darbu turpināt.
– Vai šie grozījumi attiecas arī uz Sēmes pamatskolu?
– Jā. Arī Sēmes pamatskola nākamo mācību gadu turpinās pamatskolas statusā, un visas izmaiņas šajā izglītības iestādē notiks no nākamā gada 30. jūnija. Ir kāda piebilde attiecībā uz šo skolu – pilsētā deklarēto bērnu vecāki ir izteikuši vēlmi savus bērnus vest uz pirmskolas izglītības iestādi Sēmē. Iespējams, tas varētu būt pamats skolas atjaunošanai.
– Un kas notiks ar lēmumiem, kas pieņemti par Tukuma 3. vidusskolas un Džūkstes vidusskolas pārveidošanu par pamatskolu?
– Uz šiem lēmumiem grozījumi neattiecas, jo tie pieņemti iepriekš. Jau zināms, ka no šī gada 1. septembra Džūkstē būs pamatskola.
– Joprojām lielākā problēma ir skolas likvidēšana Lestenē. Pagastā, kurā joprojām ir labi strādājoši uzņēmumi, tātad – arī darba vietas, nav skolas…
– Patlaban Lestenē izveidota bērnudārza filiāle. Savukārt Izglītības pārvaldei jāvērtē, kāds ir skolas vecuma bērnu skaits konkrētajā vietā. Ja tas ir pietiekams, piemēram, sākumskolai, jādomā par šādas filiāles veidošanu. Bet to, cik šādu bērnu ir, šodien nevaram pateikt, situācija jāanalizē. Taču, kā jau teicu, nekas nav akmenī iecirsts.