Gada balva par mūža ieguldījumu valsts autoceļu nozarē piešķirta inženierim, kādreizējā 5. Ceļu būves rajona galvenajam inženierim Ēvaldam Akmentiņam.
Viņš darbu nozarē sācis 1954. gadā pēc Latvijas Valsts Universitātes Inženierzinātņu fakultātes absolvēšanas un satiksmes ceļu inženiera kvalifikācijas iegūšanas.
Ēvalds Akmentiņš darbu sācis Šlokenbekā – pagājušā gadsimta vidū vienīgajā specializētajā ceļu būvniecības organizācijā, vadot darbus Ceļu mašīnu stacijā, kas vienlaikus būvēja vairākus objektus. Ē. Akmentiņš bija galvenais inženieris, un viņa vadībā tika pabeigta ceļa Jelgava-Kalnciems būvniecība, ekspluatācijā tika nodoti arī tādi jaunbūvēti un izremontēti ceļi kā Tukums-Ķemeri, Tukums-Ķesterciems, Ķesterciems-Mērsrags, Tukuma apvedceļš, Jelgava-Eleja, Jelgava-Iecava, Eleja-Bauska u. c. Pēdējais lielākais būvobjekts bija Jelgavas apvedceļa zemes klātnes izbūve.
Gada balvas eksperts, ceļu un tiltu būvinženieris Juris Anitens norāda, ka “Ēvalds ir godprātīgi visa mūža garumā darbojies ceļu nozarē, daudz un dažādos veidos veicinājis Latvijas ceļu nozares attīstību. Viņš ir viens no sava laika autoceļu nozares balstiem Latvijā.” Gada balvas eksperts, inženieris mehāniķis Uldis Birzleja piebilst: “No Ēvalda Akmentiņa tiešām var mācīties darbu izpildes kultūru, ņemot vērā sava laika tehniskos sasniegumus un dotās iespējas.”
Ēvalds Akmentiņš bija viens no kvalificētākajiem Latvijas speciālistiem asfaltbetona un melno segu būvniecībā. Viņa vadībā tika rīkoti dažādi semināri, kuros viņš dalījās pieredzē ar citiem kolēģiem. 1975. gadā tika uzsākts Šlokenbekas muižas ansambļa restaurācija, un šos darbus vadīja Ē. Akmentiņš. Tika uzbūvēts dzīvojamais ciemats Milzkalnē. Šlokenbekas muižā Akmentiņa kungs saimniekoja vairāk nekā 25 gadus. Tur tika radīta bāze vienīgajam Ceļu muzejam valstī un vienam no vadošajiem šīs nozares muzejiem pasaulē. Viņa vadībā muzeja ekspozīcija tika papildināta ar dažādu ceļa būvniecības tehniku, mehānismiem un citiem materiāliem.
Ēvalds Akmentiņš savas profesionālās darbības laikā ieguvis atzinību un dažādus attiecīgā laika apbalvojumus, darbojies Latvijas Tautas frontē.
Žēl, ka tagadējie darboņi nav pat “viņa mazā pirkstiņa vērti”…. Tagadējie ir biezpiena sastāva speciālisti…
Gods un slava šim kungam!