Skolēni sagatavotajos video sniedza savu redzējumu par ieguvumiem no godīgas konkurences un vairāku uzņēmēju darbības tirgū, kas patērētājiem nodrošina dažādus labumus – plašākas izvēles iespējas, augstāku preču un pakalpojumu kvalitāti, inovācijas un konkurētspējīgas cenas. Skolēni īpaši izcēla uzņēmumu savstarpējo sāncensību, kuras rezultātā tirgus dalībnieki ir spiesti meklēt jaunus attīstības veidus, lai cīnītos par patērētāju izvēli, kā arī publisku personu – valsts un pašvaldību – atbildību nodrošināt vienlīdzīgus spēles noteikumus visiem tirgus dalībniekiem.
Godpilno otro vietu saņēma Rīgas 72. vidusskolas 12. klases skolēni Maksims Smuškovičs un Ksenija Čušenko, kuri analizēja uzņēmumu īstenotu plānoto novecošanos jeb priekšlaicīgo novecošanos, kad uzņēmējs produkta plānošanas vai projektēšanas politikā mākslīgi ierobežo produkta lietderīgās lietošanas laiku. Savukārt trešo vietu ieguva Engures vidusskolas 12. klases skolēni Anna Marija Vārpiņa un Mariuss Rinalds Vītols, kuri izcēla ieguvumus no jaunu tirgus dalībnieku ienākšanas tirgū un konkurences stiprināšanas telekomunikāciju nozarē.
Labāko darbu autori balvā saņēma apmaksātus valodas kursus 500 eiro vērtībā no valodu centra “Skrivanek”, kā arī dāvanu kartes no elektronikas veikala “Capital” un “Jānis Roze” grāmatnīcas.
Papildu godalgotajām vietām trīs komandas saņēma veicināšanas balvas par radošo pieeju darbu izstrādē un godīgas konkurences popularizēšanu. Simpātiju balvas saņēma Druvas vidusskolas skolēni Gusts Polis, Jēkabs Jēkabsons, Aleksis Prūsaks, kuri video attēloja uzņēmumu aizliegtu vienošanos par tirgu. Jēkabpils Valsts ģimnāzijas skolēni Arita Nijazi un Nikita Lavigins saņēma veicināšanas balvu par visaptverošo stāstījumu par būtiskākajiem konkurences tiesību pārkāpumiem, iespējamiem sodiem, par ziņošanas iespējām par pārkāpumiem un ieguvumiem no godīgas konkurences. Tāpat Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas skolēna Romāna Bažanova darbs izpelnījās žūrijas atzinību par izstrādāto ilustratīvo video, vizualizējot uzņēmēju negodīgu savstarpēju sāncensību, tajā skaitā ļaunprātīgi izmantojot savu dominējošo stāvokli.
Konkurss “Konkurencei vieta būt?!” tika organizēts par godu Konkurences padomes 30. gadu jubilejai, un tas noritēja no 25. oktobra līdz 1. decembrim. Konkursa uzdevums bija individuāli vai skolēnu grupā līdz trim dalībniekiem sagatavot 90 sekunžu līdz četru minūšu garu video vai animāciju, kurā oriģinālā veidā atspoguļoti ieguvumi, kas rodas no godīgas konkurences un konkurences pārkāpumu atklāšanas.
Konkurence ir viens no sūdīgākajiem savstarpējo attiecību veidiem dabā, tā stāv blakām plēsonībai vienas rokas stiepiena attālumā. Tāpēc būsim draudzīgi un izpalīdzīgi! Latviešu jau tā ir maz. Nav pieļaujams kā latvietis latvieti ēd.
Ar cieņu, Skolnieciņš
©Skolnieciņš 1999-bezgalība 🙂
I really like your writing style, great info , thanks for posting : D.
Enjoyed looking through this, very good stuff, thanks. “Shared joys make a friend, not shared sufferings.” by Friedrich Wilhelm Nietzsche.
I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back later on. Many thanks