Svētdien motosporta cienītāju ceļi no tuviem un attālākiem Latvijas novadiem veda uz Kandavu, kur jaunizveidotajā «Motoparkā Kandava» norisinājās Battery Superkausa sezona.
Līdzjutēju netrūkst
Jau rīta pusē Kandavas pievārtē bija manāma neikdienišķa transporta kustība, motociklu rūkoņa un sacensību komentētāja informācija. Tuvojoties sacensību atklāšanas brīdim, līdzjutēju pulks vairojās acīmredzami, gluži tāpat kā automašīnu rinda ceļā uz stāvvietu. Baidīdamies laikus nenokļūt līdz starta vietai, liela daļa autobraucēju savus transportlīdzekļus novietoja lielā autoceļa malā, tālāk dodoties kājām. Laika apstākļi svētdien mūspusē nelutināja, tāpēc īslaicīgām, bet spēcīgām lietavām bija pakļauti visi – gan sportisti, gan viņu līdzjutēji. Nenogurdināmākie, kas šogad pamanījušies pabūt gluži visos motokrosa posmos, secināja, ka Superkausa posmiem šogad raksturīgi īpaši nelabvēlīgi laika apstākļi, tāpēc motobraucēji dubļu vannās jau rūdījumu bija guvuši daudzkārt.
Trase kā dubļu vanna
Pirms starta trasi svinīgi atklāja novada domes priekšsēdētājs Rolands Bārenis, paužot gandarījumu par Kandavas pievārtē neticami īsā laikā tapušo moderno motoparku, kādai šobrīd nav līdzīgas ne citviet Latvijā, ne arī Baltijā. Motosporta kompleksa dizainu veidojis spāņu motokrosa trašu dizaineris Gabriels Villada sadarbībā ar divkārtējo Latvijas čempionu MX1 klasē Mārtiņu Aleksandroviču, kas arī pa trasi veica pirmo goda apli.
Sacensības kopumā norisinājās četrās MX klasēs un divās Kvadri klasēs. Kopumā par uzvarētāja godu cīnījās 137 motobraucēji. Sīvā cīņā, nežēlojot sevi, attaisnojot līdzjutēju atbalstu un spītējot nelabvēlīgajam laikam, Kandavas Superkausa posma «Uzvarētāja zvaigznes» mājās aizveda šīs dienas sacensību līderi savā klasē: Pauls Jonass, Edgars Ponikarčiks, Andris Štendenbergs, Andris Rožudārzs, Augusts Justs un Arnis Pūle.
Sportistu vidū trasē ar interesi vērojām arī savējos – komandas «Moto x Kandava» sportistus. MX 7+ klasē trasē devās Rihards Bārenis, kurš kopvērtējumā Kandavas posmā ieguva 4. vietu, par ko pats sportists teicās esam apmierināts.
Pēc sacensībām iztaujājām arī trases saimnieku Mārtiņu Aleksandroviču. Viņš atzīst, ka vēl ir gana daudz vērienīgu darbu, lai 2012. gadā Kandavā noorganizētu Eiropas čempionāta posmu, bet 2014. gadā – Pasaules mēroga čempionātu. Bez tam motoparkā papildus ir uzbērts motokrosa frīstaila nosēdiens, kur jau tuvākajā laikā tiks uzstādīta arī rampa. Šeit jaunie Latvijas motokrosa frīstailisti varēs sākt trenēties veikt dažādus trikus ar motokrosa motociklu.
«Battery Superkausa» sezonas kopvērtējums
Savukārt «Battery Superkausa» sezonas kopvērtējumā par uzvarētāju prestižajā «MX Pro» klasē tika kronēts Lauris Freibergs, MX 7+ klasē visos trijos braucienos nepārspēts palika Pauls Jonass, kurš tādējādi uzvarēja šī gada visos 18 «Battery Superkausa» braucienos. MX 30+ klasē savu pārsvaru kopvērtējumā nosargāja Ainārs Soks. «MX 13+» klasē gan šajā posmā, gan arī kopvērtējumā uzvarēja Andris Štendenbergs. «Kvadri Pro» klasē uzvaras lauri pienācās lietuvietiem Imantam Tamuliunam, bet «Kvadri 14+» klasē labākais – Ralfs Reinfelds.
Ar patiesu apbrīnu vērojām dubļiem klāto trasi, sportistus, līdzjutējus, kurus nespēja nobaidīt nekas, jo viņiem ir īsti sportisks rūdījums. Jautāti, kā vērtē trasi, gan sacensību dalībnieki, gan skatītāji bija vienisprātis – trase nav viegla, bet te ir redzams potenciāls motosporta attīstībai. Par to, ka mazajā Kurzemes mazpilsētā Kandavā tik īsā laikā (no idejas līdz pirmajām sacensībām pagājis tikai gads) tapusi tik iespaidīga mototrase, katrs uzrunātais izteicās atzinīgi.
īpaši lentītes griezējam: ko ar blēdībām izblēdī, tas laimi nenes