Kad beigsies remontdarbi Zemītes ielā Kandavā?

Šādu neziņas pilnu iedzīvotāju jautājumu pēdējā laikā nācies uzklausīt vairākkārt, īpaši no tiem, kuriem jānokļūst Valdeķos, Zemītē, Zantē. Realizējot ilgi gaidīto, lielo ūdenssaimniecības projektu, pirmie ūdens un kanalizācijas vadu izbūves darbi tika uzsākti Jaunkandavā – Zemītes un Priežu ielā. Tas tāpēc, ka tūdaļ pēc ūdensapgādes un novadīšanas sistēmu izbūves, tieši šajās ielās tiks turpināti nākošie projekti, proti, Priežu ielā ieklāts bruģakmens segums, bet Zemītes ielā izbūvēta bruģēta gājēju ietve un auto pietura, tiks modernizēts ielas apgaismojums.

Šādu neziņas pilnu iedzīvotāju jautājumu pēdējā laikā nācies uzklausīt vairākkārt, īpaši no tiem, kuriem jānokļūst Valdeķos, Zemītē, Zantē. Realizējot ilgi gaidīto, lielo ūdenssaimniecības projektu, pirmie ūdens un kanalizācijas vadu izbūves darbi tika uzsākti Jaunkandavā – Zemītes un Priežu ielā. Tas tāpēc, ka tūdaļ pēc ūdensapgādes un novadīšanas sistēmu izbūves, tieši šajās ielās tiks turpināti nākošie projekti, proti, Priežu ielā ieklāts bruģakmens segums, bet Zemītes ielā izbūvēta bruģēta gājēju ietve un auto pietura, tiks modernizēts ielas apgaismojums.

Projekts rit atbilstoši termiņiem

Ūdensapgādes projekta pirmos būvdarbus SIA «AKVA» Zemītes ielā uzsāka augustā, cerībā Zemītes ielā darbus pabeigt līdz oktobrim, bet, kā izrādījās, darbi tik raiti uz priekšu vis nevedās. SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» (KKP) tehniskais direktors Ervīns Ruņģis situāciju skaidroja ar virkni sākotnēji neparedzētu apstākļu. Pirmkārt tie saistīti ar Kandavas savdabīgo reljefu, kas Zemītes ielā atklājās tikai tranšeju rakšanas laikā. Ņemot vērā, ka vienlaikus trasē gar ielas malu jāievieto gan ūdensapgādes, gan kanalizācijas novadīšanas centrālās maģistrāles, tranšeja jārok vismaz 1,5 m plata un aptuveni 3 m dziļa. Atbilstoši ielas reljefam, tranšejas dziļums ir mainīgs, turklāt grunts slāni klāj blīva dolomīta kārta. Tādējādi būvfirma dienā vidēji var izbūvēt aptuveni 18 līdz 20 m garu maģistrāli. Ceturtdien, kad kopā ar E. Ruņģi braucām lūkot, kā darbi sokas, būvnieki bija teju sasnieguši ielas visšaurāko un teritoriāli visaugstāko punktu. "Darām, ko varam, un turpmāko divu nedēļu laikā plānojam nonākt līdz ielas galam," izrādot būvi, kur meistari rosās dziļajā trasē, kas vismaz pāris galvastiesu sniedzas pāri cilvēku augumiem, skaidro E. Ruņģis, piebilstot, ka sasteigt darbus nav nedz darbu pasūtītāja, nedz arī veicēja interesēs, jo svarīgs tomēr ir galarezultāts – kvalitatīvi izbūvēta ūdensapgādes maģistrāle visas ielas garumā. Tālredzīgi raugoties nākotnē un domājot par ielas iespējamu turpmāko apbūvi, trase nebeigsies līdz ar šobrīd ielā esošo pēdējo privātmāju, bet noslēgsies pie ceļa zīmes, kur beidzas pilsētas robeža.

Tehnisku iemeslu dēļ jauna ielas seguma vēl nav arī Priežu ielā, kur vairākkārt pēc iepriekš veiktajiem rakšanas darbiem nācies blietēt jeb stiprināt ielas gruntskārtu, skaidro KKP tehniskais direktors. Šobrīd Priežu ielas virskārta noklāta ar šķembu segumu un auto satiksmei ir atvērta.

Rezumējot šobrīd paveikto, A. Alksne bilst, ka lielais ūdenssaimniecības projekts Kandavā virzās uz priekšu atbilstoši paredzētajiem termiņiem, ar nelielām nobīdēm, kas neiespaidos galarezultātu, jo, piemēram, atdzelžošanas stacijas izbūve rit pat krietni raitāk, nekā cerēts, ar darbiem apsteidzot plānotos termiņus.

Satiksmes ierobežojumi un apgrūtinājumi

Jautāta par satiksmes ierobežojumiem un apgrūtinājumiem, kas radušies ūdensprojekta realizēšanas sakarā, SIA KKP vadītāja Antra Alksne skaidro, ka vieglā autotransporta satiksmei tagad atvērta arī Priežu un Zemītes ielā. A. Alksne nebūt nenoliedz neērtības, kas reizē ar projekta īstenošanu radušās autobraucējiem, bet aicina būt iecietīgiem un saprotošiem.

Arī ceturtdien, kad pabijām būvobjektā, vieglās automašīnas pārvietojās pa Zemītes ielu, un, ja vajadzēja, arī pagaidīja, kamēr aizbrauca ar izrakto zemi un cietajiem iežiem piepildītā būvfirmas automašīna vai ceļa braucamo daļu atbrīvoja traktors, kas raka ūdens pievadus uz privātmājām. Kad jautājām šoferim, vai bieži nācies uzklausīt citu šoferīšu neiecietību, saņēmām īsu, bet tiešu atbildi: "Pie jums šoferīši ir visnotaļ saprotoši!" un piebilda, ka pirms tam esot Ludzā gan nācies uzklausīt nevien nepelnītu, bet arī necenzētu vārdu straumes… Nenoliedzami, ka apvedceļš rada neērtības autobraucējiem, īpaši brīžos, kad vieglā auto vadītājam nākas uz šaurā ceļa sastapties ar smago mašīnu. Protams, diennakts tumšajā laikā, kad būvfirma nestrādā, pa Zemītes ielu var braukt ikviens, bet nākošnedēļ, kad trases izbūve būs pabeigta visšaurākajā Zemītes ielas posmā, arī darba dienās, darba laikā Zemītes iela vieglajam autotransportam būs atvērta, bet pa līdzšinējo apvedceļu novirzīti tiks smagie transportlīdzekļi.

Iepriecinoša ziņa visiem pilsētas iedzīvotājiem

Runājot par ūdenssaimniecības projektu kopumā, A. Alksne vēlējās piebilst, ka par ietaupītajiem līdzekļiem līdz ar atkārtotu iepirkuma procedūru SIA KKP izstrādājis tehniski ekonomisko pamatojumu, kas paredz projekta nākošajā etapā papildus daudzviet pilsētā izbūvēt gan jaunus, gan rekonstruēt vecos ūdensvada un kanalizācijas tīklus. Un vēl – līdz jaunajam gadam iecerēts ūdens atdzelžošanas stacijas izbūvi pabeigt un iedzīvotājus apgādāt ar kvalitatīvu ūdeni.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *