Attēlam ir ilustratīva nozīme

Gaidot likuma grozījumus, uzskaita iespējamos pārkāpējus

Jau vēstīts, ka pagājušā gada oktobrī Kandavā, Abavas, Kūrorta un Lielās ielas krustojumā, izmēģinājuma kārtā tika uzstādīts radars, kas fiksēja ne tikai braukšanas ātrumu, bet arī to, cik cītīgi šoferīši ievēro sarkanās gaismas signālu luksoforā. Gada nogalē pilotprojekts noslēdzās un nu apkopota informācija par to, ko tad radars ir fiksējis.

Pārkāpumu – gana daudz

Pilotprojekta laikā ātruma slieksnis ātruma fiksēšanai bija 56 kilometri stundā un, laikā, kad radars bija ieslēgts pārkāpumu režīmā, tika fiksēti vidēji 30 ātruma pārkāpumi – robežās no 56 līdz 71 km/h – dienā. Secinājumos tiek uzsvērts, ka radars darbojas ziemas mēnešos, tādēļ, teorētiski, pastāv ticama iespēja, ka vasaras sezonā šādu pārkāpumu būtu bijis pat vēl vairāk. Savukārt sarkanās gaismas pārkāpuma režīms tika iestatīts tikai uz sarkano gaismu, pie nosacījuma, ka transportlīdzeklis tiek atzīts par pārkāpēju, ja sarkanās gaismas laikā tas tiek fiksēts uz gājēju pārejas apzīmējuma. Pilotprojekta laikā vidēji tika fiksēti 5 šādi pārkāpumi dienā. Paralēli ātruma un sarkanās gaismas kontroles funkcijām, radars veic arī transportlīdzekļu numura zīmju atpazīšanu un salīdzināšanu pēc Tehniskās apskates un OCTA reģistriem.

Ko tālāk?

To vaicājām novada domes izpilddirektoram Egīlam Dudem, kurš skaidroja, ka viss ir atkarīgs no tā, vai tiks apstiprināti grozījumi likumā un, piemēram, pašvaldībām, uz kuru ceļiem tiek veikti dažādi pārkāpumi, būs iespēja iekasēt arī sodas naudas. Katrā gadījumā – tieši šāds variants tiek izskatīts un, ja grozījumus pieņems, pašvaldība ir gatava iegādāties arī kādu tehnisku ierīci, lai pārkāpumus varētu fiksēt.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *