Šodien, 26. augustā, Kandavas novada kuplā skolotāju saime pulcējās Cēres sporta hallē kopīgā konferencē, lai atskatītos uz aizvadīto mācību gadu novadā kopumā un informētu par jaunā mācību gada aktualitātēm.
Jāpiebilst, ka līdz šim par to runāja un novada labākos skolotājus cildināja skolotāju dienas pasākumā, bet šogad tradīcija nedaudz mainīta, proti, novada skolotāju konference un pedagogu sumināšana notiek pirms jaunā mācību gada sākuma. "Šo pieredzi aizguvām un par labu atzinām esot izglītības darbinieku pieredzes apmaiņā Slovākijā," – paskaidro S. Tiltiņa.
Izglītības pārvaldes speciālisti bija veikuši detalizētu visu mācību iestāžu aizvadītā mācību gada analīzi, akcentējot arīdzan interešu izglītības iespējas. Nākošais, 2012. gads, ar Eiropas Savienības padomes lēmumu pasludināts par Aktīvu vecumdienu un paaudžu solidaritātes gadu (iepriekšējais bija veltīts brīvprātīgajam darbam un radošumam). Atbilstoši tam jaunajā mācību gadā iecerēts pilnveidot izglītības saturu un konkurētspēju.
Augstāko apbalvojumu – Izglītības un zinātnes ministrijas Atzinības rakstu saņēma Cēres pamatskolas direktore Juta Reinsone un skolotāja Iveta Ozola; Zemītes pamatskolas skolotāja Daiga Plūksna; Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas direktore Vēsma Grugule, skolotājas Virgīnija Pilāne un Ginta Bogdanova. Kandavas internātvidusskolas skolotāji Agita Pētersone un Broņislavs Hadaņonoks; Matkules sākumskolas direktore Ilze Oliņa.
Kandavas novada Izglītības pārvaldes Atzinības rakstu saņēma
Iveta Šmēla (Kandavas Mākslas skola); Daina Olšteina, Ilze Kalnarāja
(Vānes pamatskola); Anna Staprāne, Danute Dude (Kandavas K.Mīlenbaha vsk.); Olita Tutiņa (Zemītes pamatskola); Liene Mačanska (Cēres pamatskola).
Nominācijā Kandavas novada «Gada skolotājs 2011» tika nominēti:
Seila Šenberga un Kristīne Čākure (Kandavas K. Mīlenbaha vidusskola); Dana Celmiņa un Antra Dinviete ( Kandavas internātvidusskola); Una Budžena (Matkules sākumskola); Solveiga Zilberta (Vānes pamatskola); Ineta Krūmiņa (Zemītes pamatskola); Natālija Murāne (Cēres pamatskola); Anita Gaile (Zantes pamatskola), Daiga Zariņa (Mūzikas skola); Laima Narvila (Mākslas skola); Elvīra Juhņēvica (Sporta skola); Terēza Ozola (Asociācija «Dzīvesprieks»); Visvaldis Tropiņš un Ausma Migleniece (Valsts Kandavas lauksaimniecības tehnikums); Sigita Pušmucāne un Līga Viļumsone (PII »Zīļuks«).
Pārsteiguma nomināciju «Gaismas nesējs» un simbolisku izgaismotu lukturīti saņēma Ivars Lasis, VKLT direktors – par ieguldījumu tehnikuma attīstībā un kompetenču centra izveidē. Skolu direktori, kā savas iestādes galvenā mundiera turētāji saņēma simbolisku dāvanu – no koka darinātu pogu. Kad pateicības vārdi bija uzklausīti , apbalvojumi saņemti, pedagogu kopā būšanu turpinājās pasākuma saviesīgajā daļā.
Vai nav par daudz to gada skolotāju? Šī tradīcija ir sevi izsmēlusi un skolotāji rotē pa apli, saņem tas, kuram vēl nav bijis. Kuldīgas mājas lapā lasu – gada skolotājs ir viens un tas saņem nozīmīgu balvu – datoru. Vēl varētu būt par mūža ieguldījumu izglītības attīstībā novadā.Pārvalde padomājiet! Pastāvēs , kas pārmainīsies.
To var teikt tikai tāds,kas nezin un nevar iedomāties skolotāja grūto darbu…
Grūti ir strādāt arī bankā , dārzā un citur.Ja uz darbu iet ar smagumu sirdī un vaid par grūtumu, tad labāk izvēlēties ko tīkamāku un pelnošāku. Darbiņš man prieku deva, teikts tautasdziemā.
Nezinu,nezinu- par to godināšanu. No vienas puses – ja pateicība pelnīta – tā jāsaņem. Jebkurā profesijā spēku un gandarījumu dod gan labi padarīts darbs, gan par to saņemtā alga, gan izteiktā atzinība.
Redzot, ka tehnikums vēl stalažās , bet teju, teju i.septembris….Kas tur – iekšā darās? Esot daudz brāķa, gan ieliktā grīda uzpūšas, gan griesti noplūstot. Tur tiešām direktoram vajag daudz gaismas!Ipaši izvēloties firmas, kas veic pasūtījumus par miljoniem.
Par darba smagumu skolotājiem – ja natiek īpaī mīlēts šis darbs, tad tiešām nevajag šo slogu nest. Apnicīgi daudz skolotāji un bērnu dārza darbinieki gaužas par slikti audzinātajiem bērniem, par nekur nederīgajiem vecākiem…Paškritiskāk jāskatās pašiem uz sevi. Savu kolektīvu. Ko labu dod bērnu audzināšanā mūžīgās intrigas, piemēram, bērnu dārzā? Uz negatīvismu tendēts kolektīvs.
Nav sūdzība par grūto sirds darbu skolā,bet par to,ka vajadzīga pateicība, uzslava.Un ne tikai skolotājiem,visiem,kas to pelnījuši
Atbilde-Nezinu.
Ko tu te runā,ja nezini.
Man gan liekas,ka pati esi negatīvisma pilna-tas nav labi,tas nav labi.Viss,kas notiek,tik uz labu.Labāk vēlāk,nekā nekad.
Intrigas ir visos kolektīvos.Ja kāds saka,ka nav,viņš melo.
Kolektīvam nav ne vainas.Foršas meitenes.
Kāpēc satraucaties? Tie skolotāji dabūja niecīgas auduma somiņas. Kā tas būtu, ja to saņemtu tikai viens novada skolotājs?
Reiz bija tāds skaists laiks, kad skolotāji saņēma gada pildspalvas. Tas bija ļoti simboliski un skolotājas gaidīja savu pildspalvu kā brīnumu, jo viņas katru gadu bija atšķirīgas. Bet nu esam iegājuši saimniecībā noderīgo lietu dāvināšanas vilnī. Es neticu, ka tas ir aiz nabadzības, es gribētu, lai skolotājām dāvina pildspalvas un skaistas!