Ceturtdien rīta pusē sāka un pievakarē jau pabeidza ceļa posma no Ventspils šosejas uz Cēri (4,2 km) atputekļošanu.
Asfalts – joprojām sapnis
Sapni par šī ceļa asfaltēšanu cērenieki lolo jau kopš 1997. gada, kad pagasts pievienojās Kandavas novadam. Taču iecere gadu no gada palika vien kā nepiepildīts solījums. Pagājušajā gadā pavīdēja neliels cerību stariņš un šī ceļa posma asfaltēšana jau teju tika iekļauta gada perspektīvo darbu plānojumā, bet – notika teritoriālā reforma, beidza pastāvēt rajoni, veidojās jauni novadi, valsti pārņēma finansiālā krīze un…ceļa asfaltēšana atkal nonāca sapņa statusā. Pēc vēlēšanām mainījās pašvaldības vara, un jaunais novada priekšsēdētājs, tiekoties ar ļaudīm pagastā, solīja jautājumu par Cēres ceļa posmu neatstāt novārtā. Toreiz iedzīvotāji ieminējās par kādreiz no varasvīriem izskanējušo ierosinājumu – veikt ceļa atputekļošanu. Līdzīga tehnoloģija putekļu mazināšanai līdz šim jau pielietota kādā ielā Tukuma pilsētā. Ceļa atputekļošanu bija iecerēts jau aprīļa vidū, bet šīs tehnoloģijas pielietojumam nācās gaidīt atbilstošus laika apstākļus, proti, lietu, kas dabīgi samitrinātu grants ceļa segumu.
Tas vēl nav viss
AS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Tukuma ceļu rajona Kandavas iecirkņa darbu vadītājs Aigars Goldbergs skaidroja, ka baltā masa, kas tiek iestrādāta grants ceļa segumā, ir kalcija hlorīda un ūdens šķīdums. Kalcija hlorīds ir kā saistviela, kas piesaistīs mitrumu un neradīs tik daudz putekļu, kā līdz šim.
Uzsākot darbu, sākotnēji tika noplanēta ceļa seguma nesošā virskārta aptuveni 2,5 līdz 4,5 cm slānī un tad ceļa segums noklāts ar kalcija hlorīda šķīdumu. Noslēgumā vēl visu veikumu nostiprināja ceļa veltnis. Ņemot ceļa intensīvo noslogojumu, ko pamatā rada smagais autotransports, kas diendienā pārvadā granti no grants karjeriem, atputekļošanas tehnoloģijas vēlamais efekts varētu saglabāties aptuveni trīs mēnešus, bet tad nepieciešamības gadījumā atputekļošanas procesu būs jāveic atkārtoti. “Šobrīd atputekļošana veikta tikai 4,2 km posmā, bet apvedceļš, kas ved līdz grantskarjeriem, stiepjas aptuveni vēl tikpat km garumā un putekļiem, kā līdz šim, joprojām ir pakļauti vēl vairāki apvedceļa tuvumā esošie privātīpašumi," stāsta Cēres pagasta pārvaldes vadītāja Maija Jēce, piebilstot, ka par šī ceļa posma uzlabojumiem varbūt kopīgi vajadzētu parūpēties grants karjeru apsaimniekotājiem.