Aizvadīti pirmie trīs Latvijas rallija 2009. gada čempionāta posmi un pašlaik kopvērtējuma vadībā pārliecinoši atrodas 2008. gada Latvijas Republikas čempioni Aivis Egle un Mārtiņš Jerums. Pēc jaunās sezonas ziemas posmiem «NTZ» A. Egli, kurš «Sporta laureātā 2008» ieguva nomināciju – «Labākais tehniskajos sporta veidos», aicinājām uz sarunu.
– Kā pats vērtējat 2009. gada sezonas pirmos trīs posmus, no kuriem divas reizes kļuvāt par uzvarētājiem (2. posmā «Sarma 2009» un 3. posmā Somijā, Joensū rallijā)?
– Ar sezonas startu, protams, esmu apmierināts. Viennozīmīgi, lai sasniegtu tik labu rezultātu, ekipāžas pilotam ar stūrmani ir jābūt labai sadarbībai un, manuprāt, mums ar stūrmani Mārtiņu Jerumu tas ir izdevies teicamo. Šogad braucam ātri un stabili bez kļūdām, jo mūsdienu rallijā katra kļūda nozīmē arī zaudētas sekundes trasē.
– Laikam šobrīd būtu lieki jautāt, kāds ir jūsu šīs sezonas mērķis?
– Protams, ka pirms sezonas jau bijām uzstādījuši mērķi – uzvarēt, lai atkal, tāpat kā pirms gada izcīnītu valsts čempiona titulu. Darīsim visu, lai noturētos līderpozīcijās. Jāsaka gan, ka rallijs ir sarežģīts sporta veids, jo daudz kas atkarīgs no rallija organizatoriem, rallija tehnikas utt. Tomēr, protams, centīsimies būt pirmie!
– Agrāk, manuprāt, ziemas posmos nebijāt tik izteikts līderis, jo sezonas garumā ieskrējāties pamazām, galvenās cerības liekot tieši uz vasaras posmiem.
– 2009. gada Latvijas rallija čempionāts norisināsies sešos posmos, no kuriem trīs jau notikuši, bet vēl trīs būs vasarā. Līdz ar to rallija braucējiem nav laika iesildīties un arī ziemā ir jābūt savā labākajā formā. Man prieks, ka mums tas izdevās!
– Kurš no pirmajiem trīs šā gada rallija posmiem, jūsuprāt, bija tas grūtākais?
– Viennozīmīgi, ka vissmagāk bija braukt 3. posmā, kas notika Joensū (vienlaikus tas bija arī rallijs «Ably Sm-Itaralli 2009»). Pat Somijas rallisti uzskatīja, ka šis iir viens no sarežģītākajiem rallijiem Somijā šajā sezonā. Jau pirms starta man bija skaidrs, ka šajā trasē, kas ir sarežģīta, kļūdīties un avarēt iespējams ļoti ātri, tāpēc nācās maksimāli koncentrēties. Protams, ka Somijā vairāk skatījāmies uz Latvijas braucēju rezultātiem un tas arī izdevās. Rallijā kopvērtējumā ieņēmām 9. vietu (mums priekšā palika astoņas somu ekipāžas), kas tomēr deva 1. vietu starp pašu tautiešiem.
– Ja jūs biežāk startētu Somijā, kur ir ļoti liela konkurence, vai, jūsuprāt, būtu iespējams cīnīties arī par šīs valsts čempiona titulu?
– Viennozīmīgi – Somijā rallija līmenis ir ļoti augsts. Ja mēs gribētu braukt Somijas čempionātā, mums vismaz vienu sezonu vajadzētu trenēties pa šīs valsts ceļiem. Lai pierastu pie Somijas specifikas un to sarežģītības, mums būtu, teiksim, jāupurē viena sezona (Somijas ceļiem nepieciešama citādāka rallija stenogramma).
– Ar kādu tehniku šogad startējat?
– Kopš 2008. gada sezonas automašīnu neesam nomainījuši. Startējam ar MITSUBISHI LANCER EVO 9. Un izskatās, ka tehniskajā ziņā tuvākajā laikā nekādas izmaiņas mēs neveiksim.
– Kā Latvijas ekonomiskā krīze šobrīd iespaido Latvijas rallija dzīvi?
– Protams, ka ekonomiskā krīze dara savu un tās rezultātus jūt arī sportisti. LR rallija čempionāta dalībnieku skaits sarucis uz pusi. Joprojām gan startē visi man ierastie konkurenti, izņemot «Parex» rallija komandu – Mārtiņu Bučiņu un Ivaru Cauni (pašlaik komandai ir finansiālas grūtības kaut gan ekipāža cer, jau vasarā būt uz starta). Arī mums pirms gada bija trīs sponsori, bet krīzes dēļ – šogad mūs atbalsts tikai viens – «Tieto». Un paldies «Tieto» par to.
– Kura ekipāža šobrīd ir jūsu galvenā konkurente cīņā par 2009. gada čempiona titulu?
– Joprojām par savu galveno konkurentu uzskatu Jāni Vorobjovu un Andreju Šošu. Kopvērtējumā pēc trīs posmiem mūsu ekipāžai ir 30 punkti, bet J. Vorobjova un A. Šoša ekipāžai – 16 punkti.
– Šobrīd 3. vietu ieņem vēl viena Tukuma ekipāža – Jānis Feldmanis un Juris Vilmanis, kas Joensū rallijā izcīnīja 4. vietu. Kā vērtējat viņu startu?
– Arī J. Feldmaņa un J. Vilmaņa komandai ir 16. punkti un iespēja cīnīties par augstām vietām. J. Feldmaņa ekipāža brauc stabili un bez īpašām kļūdām startēja visos trijos posmos. Lai viņiem veicas arī turpmāk!
– Šogad starptautiskajā arēnā rallijā veiksmīgi startē arī Latvijas ekipāža- Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals. Vai varētu pienākt brīdis, kad arī jūsu ekipāža startē tikpat augstas raudzes rallijos?
– Cerība jau vienmēr ir uz kaut ko labāku, tomēr šobrīd grūti pateikt, vai tāds brīdis, kad startēšu pasaules mērogā, kādreiz pienāks. Kā braucējs es viennozīmīgi piekristu startēt šādās sacensībās, bet te viss atduras pret finansēm. Redziet, lai startētu pasaulē, nepieciešami vismaz… četri LR rallija sezonas budžeti. A. Neikšāna ekipāžai ir solīds sponsors – «LMT», tāpēc viņi spēj startēt pasaules līmenī. Protams, arī mēs strādājam, lai piesaistītu kādu sponsoru.
– Un, ja nav noslēpums, kāds ir vienas sezonas budžets Latvijā?
– Lai normāli brauktu vienu sezonu Latvijā, nepieciešami Ls 50 000. Man gan šosezon šāda summa nesanāk, tomēr nesūdzos un startēju.
– Paldies! Lai izdodas šosezon izcīnīt zeltu!
Tuvākie Latvijas rallija čempionāta posmi
4. LR čempionāta posms 16. un 17. maijā būs Talsos, kur notiks rallijs «BTZ Rally Talsi 2009».
3. jūlijā Liepājā būs 5. Valsts čempionāta posms «Kurzeme 2009», bet 3. oktobrī Rīgā sezona noslēgsies ar 6. posmu – ralliju «Latvija 2009».