Neskatoties uz valsts ekonomiski grūto situāciju, 2009. gada autokrosa sezonā startē arī divi Tukuma bagija meistari – Armands Hohfelds un Anatolijs Abramovs. 39 gadus veco autokrosa fanātiķi A. Abramovu aicinājām uz sarunu.
– Anatolij, kādās 2009. gada sezonas sacensībās šosezon piedalīsieties?
– Pirms šīs sezonas man bija reāli plāno doties uz pirmajiem Eiropas autokrosa čempionāta posmiem, kas notika Portugālē un Spānijā. Taču finanšu trūkuma dēļ no piedalīšanās šai sacensībās atteicos. Labi, ka 23. un 24. maijā Eiropas čempionāta 3. posms notika tepat, Bauskas apkārtnē, Sporta kompleksā «Mūsa», kur kopvērtējumā ieņēmu 23. vietu (A. Hohfelds kopvērtējumā ieguva 20. vietu). «Mūsā» vienmēr Eiropas čempionāta posmi noorganizēti teicami, tāpēc tajos piedalīties ir liela bauda.
Patiesībā skaļi par nākotnes un turpmāko līdzdalību Eiropas čempionāta posmos runāt negribas (nereti ir tā, ka atklājot plānus, tie ne vienmēr realizējas), tomēr varu teikt, ka plānoju šais sacensībās, vismaz dažos posmos, startēt. Cerams, ka tas izdosies!
Šogad noteikti braukšu arī Baltijas čempionātā, kas startēs jūlija sākumā (jūnijs mums bagistiem būs tāds patukšs mēnesis). Baltijas čempionāta posmi ir paredzēti: 19. jūlijā – Igaunijā, 1. augustā – Latvijā, Priekulē, bet 27. septembrī – Lietuvā, Šakjai trasē).
– Latvijas čempionātu ieskaitē vairs bagija sacīkstes nenotiek?
– Latvijā notiek autokrosa čempionāts, bet tajā nav iekļauts bagijs (Latvijas čempionātā, citās klasēs startē lapmežciemnieks Andis Kļava un engurnieks Normunds Skribis. – Aut.).
– Ar kādu tehniku šosezon startējat?
– Jāsaka, ka jaudas ziņā tehnika ir tikpat stipra kā pagājušajā sezonā, vienīgi pirms sezonas pilnībā mainījām priekšējo piekari.
Joprojām laba sadarbība man ir ar visiem mehāniķiem un palīgiem. Paldies viņiem par palīdzību!
Ziniet, es vispār esmu optimists un arī uz krīzi raugos ar optimistisku skatienu. Lai gan šķiet, ka dalībnieku sacensībās nav mazāk, tomēr varu ievērot, ka maz ir jaunu tehnisko uzlabojumu. Taupības dēļ daudzi startē ar uzlabotu veco tehniku. Atzīšos – arī es pirms šīs sezonas biju plānojis iegādāties jaunu dzinēju, kas maksā 17 000 līdz 18 000 EUR, bet šo finansiālo nastu pavilkt nevarēju. Jācer, ka dzinējs izturēs arī šo sezonu… Jāsaka paldies Jānim Brauera kungam («Skārdnieka darbnīca»). Bagijā ieguldu arī savas firmas – «Celtnieks LBU» – līdzekļus.
– Cik izmaksā dalība sezonas sacīkstēs?
– Eiropas čempionāta 3. posms Bauskas pusē, protams, izmaksāja salīdzinoši lēti – 500 līdz 500 EUR. Ja runā par līdzdalību Baltijas čempionātā, tad šeit sezonā pietiek ar 5000 līdz 6000 EUR (par visiem posmiem kopā). Salīdzinājumam: lai dotos uz Eiropas čempionāta posmiem Portugālē un Spānijā, kā minimums jāiegulda vismaz 5000 EUR.
– Anatolij, kāds jums ir šīs sezonas mērķis?
– Pirms gada Baltijas čempionātā ierindojos 5. vietā, kas mani īsti neapmierina, tāpēc šogad šajās sacensībās noteikti mērķēšu uz 1. vietu kopvērtējumā. Baltijas čempionātā mans galvenais konkurents būs Juris Kuļikovskis, mūsu pašu A. Hohfelds un Māris Līcis.
– Vai Latvijas bagijā ienāk arī jaunās paaudzes sportisti?
– Par tehniskiem sporta veidiem bieži interesējas tie jaunieši, kam ar autosportu nodarbojas vecāki vai kuriem jau ir bijusi saskarsme ar tehniskiem sporta veidiem. Es bagijā cenšos iesaistīt savu dēlu – 16 gadus veco Arturu Abramovu. Ja šosezon man labi veiksies Baltijas čempionātā un, piemēram, pirms pēdējā posma jau būs zināma vieta, ko izcīnu kopvērtējumā, es noteikti došu iespēju startēt dēlam. Katrā ziņā es ceru, ka nākotnē dēls turpinās manas gaitas autokrosā.
– Jūs, Anatolij, var dēvēt par īstenu bagija fanātiķi…
– Ja cilvēkam tas autosports ir iekritis sirdī, tad tur neko nevar darīt. Tas āķis ir dziļu lūpā, tāpēc, kamēr man būs kaut mazākās iespējas startēt, es to darīšu.
Anatolija Abramova CV
Dzimis 1969. gadā Tukumā. Jau kopš bērnības sapņojis kļūt par bagija sportistu, jo viņa tēvocis ir leģendārais autokrosa meistars Ilmārs Rezevskis, kas savulaik kļuva pat par PSRS čempionu. A. Abramovs absolvējis Tukuma 2. vidusskolu un mācījies Rīgas Politehniskajā institūtā (tagad RTU). 2005. gadā nodibinājis savu celtniecības firmu «Celtnieks LBU». Bagijā startējis no 1995. līdz 2003. gadam, atgriezies 2007. gadā. Regulāri startē Baltijas čempionātos un atsevišķos Eiropas čempionāta posmos.