1: Laba amortizācijas sistēma
Viens no svarīgākajiem aspektiem patīkamai braukšanai, jo īpaši Latvijas ceļos, ir laba auto amortizācijas sistēma. Parasti līdzenāk par apvidus auto brauks sedani, jo tie ir vieglāki, bet ir arī krosoveri un SUV, kas izceļas ar lielisku amortizāciju.
Reizēm nav jāmeklē jauns auto, lai uzlabotu braukšanas komforta līmeni — riepu izvēle var spēlēt nozīmīgu lomu amortizācijā. Ērtāku braukšanu nodrošinās biezākas riepas, tādēļ populārā tendence atjaunināt auto ar lieliem ratiem, bet šaurām riepām, lai arī izskatās labi, nav tā labākā ideja, tiecoties pēc komforta. Tāpat svarīgi ir pārliecināties, ka riepas ir pildītas ar pareizu gaisa spiedienu.
Neaizmirsti, ka arī labāko auto amortizācijas mehānismi ar laiku nodilst un ir jāmaina. Atkarībā no tā, pa kādiem ceļiem un cik agresīvi ir braukts, amortizatori jāmaina ik pēc 5 līdz 10 gadiem.
2: Skaņas izolācija
Skaņas piesārņojums, lai arī neredzams, ir īsts. Un tas var būt ļoti traucējošs. Tādēļ ir svarīgi, lai vismaz auto salonā ir iespējams patverties no skaļa, nepatīkama trokšņa. Protams, klusākie auto ir elektromobiļi. Bet arī auto ar iekšdedzes dzinēju nav jāsamierinās ar troksni. Daudzi auto, piemēram, jaunais Citroën C5 Hybrid, pateicoties laminētajiem priekšējiem un aizmugures logiem, nodrošina lielisku skaņas izolāciju salonā, neskatoties uz auto dubultā dzinēja jaudīgumu.
Ja brauc ar skaļu mašīnu, bet neesi gatavs jaunam auto, troksni salonā var samazināt ar skaņu slāpējošiem paklājiem, augstākas kvalitātes riepām, auto durvju nostiprināšanu, lai izvairītos no to vibrēšanas, kā arī izpūtēja nepilnību atrisināšanu.
3: Telpa
Plaša interjera telpa, kurā ne vadītājs, ne pasažieri nav iespiesti stūrī bez iespējām izkustēties, ir obligāts nosacījums, izvēloties komfortablu auto. Braukt ilgāku laika periodu, ja nevari kārtīgi iztaisnot muguru vai nolaist ceļus, nav veselīga — vai patīkama — stratēģija. Braukšanas laikā kāju augšējai daļai būtu jābūt paralēli ceļam, bet kaklam — savāktam un iztaisnotam. Sēdēt taisnu muguru kādam var šķist neierasti, bet tici — tas ir ieradums, kas atmaksāsies!
Parasti ietilpīgāki būs krosovera un SUV tipa auto, piemēram, jaunie Hyundai Nexo, Bayon vai Kona modeļi. Šo auto jaunākajās versijās ir īpaši piedomāts par interjera telpas un arī bagāžas telpas paplašināšanu.
4: Ergonomiski sēdekļi
Neērti sēdekļi var būt pirmais, kas liks sevi manīt muguras sāpēs. Noteikt, cik ergonomiski ir sēdekļi, nav tik vienkārši izdarāms uzreiz, jo nereti mugura sāk just sēdekļu nepilnības tikai garāku braucienu laikā. Pirms auto iegādes, noteikti ir vērts iepazīties ar lietotāju atsauksmēm par to, vai interjers ir piemērots ērtai braukšanai.
Uzreiz, izmēģinot auto, jāpievērš uzmanība tam, vai sēdekļi piedāvā muguras lejasdaļas atbalstu. Ir iespējams iegādāties arī uz sēdekļa uzliekamu ergonomisku spilvenu sēdekļa ērtības paaugstināšanai. Tāpat vadītājam noderīgi var būt roku balsti. Neaizmirsti arī par aizmugures sēdekļiem, lai brauciens būtu ērts ikvienam — pārliecinies, ka aizmugures sēdekļiem ir muguras lejasdaļas un spranda balsti.
5: Dizaina funkcionalitāte
Perfekts auto salona izkārtojums ir tāds, ko tu nepamani, jo viss, kas nepieciešams, intuitīvi atrodas pa rokai. Dažas lietas, kam vērts uzreiz pievērst uzmanību, izvēloties auto, ir kondicionēšanas sistēma, paneļa izkārtojums, pārredzamība un jaunākajiem auto — digitālo tehnoloģiju saskarne. Viens no pārdomātākajiem auto dizaina funkcionalitātes ziņā ir jaunais Hyundai Nexo, kura interjers ir veidots, lai viss tajā atrastos rokas stiepiena attālumā. Savukārt ar jaunu lietotāja pieredzei optimizētu digitālo paneli lepojas Citroën jaunākie modeļi, piemēram, C5 Aircross vai C5 X.