Tā kā biroja iekārtošana parasti tiek plānota ilgtermiņam, tai ir svarīgi pievērst lielu uzmanību, nebaidoties ieguldīt lielākus naudas līdzekļus un ievērojot dažādus svarīgus faktorus, kas ietekmēs to, cik labi darbinieki jutīsies birojā.
Jāizvēlas atbilstošākais telpu iekārtojums
Biroja telpu iekārtojums būtiski ietekmē gan darbinieku produktivitāti, gan savstarpējo komunikāciju, tāpēc ir svarīgi biroja vidi veidot tā, lai tā atbilstu uzņēmējdarbības mērķiem. Labs un ērts biroja izkārtojums var uzlabot darbinieku sniegumu, taču vide, kurā ir pārāk daudz trokšņu un aktivitātes, var pazemināt koncentrēšanās spējas un motivāciju. Līdz ar to darba devējam ir jāizšķiras par labāko darba zonas izkārtojumu. Šobrīd pastāv trīs galvenie veidi – atvērtā tipa birojs, kurā kolektīvs savus darba pienākumus veic lielās, apvienotās telpās; slēgtā tipa birojs, kurā katram darbiniekam ir atsevišķs kabinets; un uz aktivitātēm balstīts birojs, kurā darbinieki izvēlas sev ērtāko un piemērotāko darba zonu.
Arvien lielāku aktualitāti daudzos uzņēmumos gūst hibrīda darba modelis. Tādos gadījumos telpu iekārtojumam jāpievērš īpaša uzmanība un jāparūpējas, lai tās tiktu pēc iespējas efektīvāk izmantotas, jo šis darba modelis paredz iespēju pēc paša darbinieka ieskatiem strādāt birojā vai attālināti. Tas nozīmē, ka darbiniekam birojā atvēlētā vieta noteiktās dienās var netikt izmantota.
Jānodrošina ergonomiski galdi un krēsli
Izvēloties ofisa mēbeles, noteikti jāpievērš uzmanība to ergonomiskumam. Krēsli un galdi ir viena no svarīgākajām pozīcijām, uz kuru noteikti nevajadzētu censties ietaupīt. Nepiemērotu mēbeļu izvēle var negatīvi ietekmēt darbinieku veselību un atstāt paliekošas sekas. Biroja galdu vajadzētu izvēlieties ērtā augstumā, lai tas nebūtu ne pārāk augsts, ne zems. Labākajā gadījumā birojam var izvēlēties galdus, kuriem iespējams regulēt augstumu, tādā gadījumā katrs darbinieks to varēs pielāgot savam augumam un darba specifikai. Ņemot vērā, ka birojos darbinieki savu dienu pavada lielākoties sēdus pozīcijā, ērti, pielāgojami un ergonomiski krēsli ir svarīgs ieguldījums, kas noteikti atmaksāsies un kuru darbinieki novērtēs. Jo neergonomiski krēsli var radīt nevēlamu slodzi uz mugurkaulu un veicināt veselības problēmas. Tāpat neergonomiska darba vieta var arī negatīvi ietekmēt darba kvalitāti un produktivitāti.
Tehniskais nodrošinājums darbiniekiem
Vairums ofisa darbinieku savu dienu pavada pie datora, tāpēc ir jāparūpējas par vairāku svarīgu ergonomikas principu ievērošanu arī šajā pozīcijā. Neatkarīgi no tā, vai darbam tiek izmantots portatīvais vai stacionārais dators, tā displeja novietojumam un leņķim noteikti ir jābūt regulējamam. Turklāt uz galda tam jānodrošina vieta komfortablā attālumā, kas ir 50–70 cm. Bet nepareizs apgaismojums var atstāt negatīvu iespaidu uz redzi, tāpēc datoriem jānodrošina saudzīgs ekrāna spilgtums un jāparūpējas, lai uz datora ekrāna neveidotos atspīdums no lampām, logiem un citām virsmām.
Jārūpējas par atpūtas un koplietošanas telpām
Tādās biroja koplietošanas telpās kā virtuve, labierīcības, priekštelpa un citās ir jāparūpējas gan par praktiskiem aspektiem, nodrošinot visas nepieciešamās higiēnas preces, gan par arī vizuālo noformējumu, jo vides estētika lielā mērā ietekmē pašsajūtu, noskaņojumu un arī darbspējas. Birojā iespēju robežās vajadzētu parūpēties arī par patīkamu atpūtas telpu vai zonu, kurā darbinieki brīvajos brīžos var atslēgties no tiešajiem darba pienākumiem, lai ar jaunu sparu ķertos pie darba.
Parūpējieties par vienotu telpu dizainu
Ofisa telpu interjers un dizains būs redzams ne vien darbiniekiem, bet arī klientiem un sadarbības partneriem. Tas savā ziņā darbojas kā uzņēmuma vizītkarte, tāpēc ir svarīgi biroja telpas veidot, ievērojot vienotu dizaina konceptu, kas ne tikai vizuāli labi izskatīsies, bet arī reprezentēs uzņēmuma galveno darbības sfēru, mērķus un vērtības. Pārdomāts un vienots darba vides koncepts arī palīdzēs stiprināt komandas garu, piederību un lojalitāti zīmolam.
Ja arī jums, iekārtojot biroju, ir svarīgi parūpēties par ergonomisku, patīkamu un motivējošu darba vidi sev un saviem darbiniekiem, bet šobrīd nav pieejami nepieciešamie naudas līdzekļi šo ideju realizēšanai, noderīgs būs Aizdevums.lv finanšu pakalpojums – naudas kredīts, kas saimnieciskās darbības veicējiem piedāvā aizdevumu līdz pat 10 000 EUR dažādu mērķu un vajadzību īstenošanai un biznesa procesu veicināšanai.
Līdzīgi raksti
-
3M tehnoloģiju priekšrocības no ADK Latvija izplatītājiem
-
Plastiskās ķirurģijas popularitāte. Kāpēc cilvēki izvēlas mainīt savu izskatu
-
C24 kokmateriāli: Kvalitātes un izturības apvienojums būvniecībā
-
Ventilācijas ierīkošana mājoklī: četri faktori, kas nosaka sistēmas efektivitāti
-
Biežas Degvielas Sūkņa Problēmas Ziemā un to Novēršana