Tiesa, SEO iespējams nav vieglāk izskaidrojamais mārketinga process, bet viens no sastopamākajiem gan. Tā darbību var pārbaudīt ik viens, atverot kādu no meklētājprogrammām. Bet lai vairāk izprastu, kas ir SEO, esam apkopojuši svarīgāko informāciju.
SEO būtība
SEO (Search engine optimization) tulkojumā nozīmē meklētājprogrammu optimizācija. Patiesībā šī optimizācija notiek lapā, lai nokļūtu meklētājprogrammas, tādas kā Google, Bing vai Yandex, pirmajās rezultātu pozīcijās. Citiem vārdiem sakot, lai nokļūtu pie jūsu potenciālā klienta brīdī, kad tas meklē jūsu produktu vai pakalpojumu. Un lai šo rezultātu sasniegtu jāveic dažādi SEO optimizācijas procesi kā atslēgvārdu izpēte, satura izveide un lapas optimizācija.
SEO elementi
Ja jādefinē kas ir SEO optimizācijas pamatā, tad galvenais elements viennozīmīgi ir atslēgvārdi. Tā saikne starp nozari, produktu un potenciālo klientu. Atslēgvārdi katrai nozarei ir savi, dažam pavisam specifiski. Tādēļ, pirms veikt SEO optimizāciju būtiski izpētīt nozarei tipiskākos un potenciālo klientu izmantotākos atslēgvārdus. Jo biežāk izmantots atslēgvārds, jo sarežģītāk nokļūt meklētāja pirmajās pozīcijās. Tādēļ, nozīmīgi ir izpētīt vai nozarei nav specifiski atslēgvārdi, kurus lieto potenciālie klienti, bet mazāk konkurenti. Kad izvēlēti atbilstoši atslēgvārdi, laiks ķerties pie satura optimizācijas, kas ir vēl viens būtisks procesa elements. Satura optimizācijas process nodrošina saturu pielāgošanu un veidošanu tā, lai tas sasniegtu labākos rezultātus. Kā piemēram, strukturēšana, atslēgvārdu iekļaušana un saišu veidošana. Dažāda veida saturs ir nozīmīgs instruments pirmo pozīciju sasniegšanas procesā. Vēl viens nozīmīgs elements ir gan iekšējās, gan ārējās saites. Saites jeb ceļš no vienas lapas uz otru. Iekšējās saites – jūsu mājaslapas iekšienē, ārējās saites – ar citām lapām.
Kāpēc izvēlēties SEO?
Iemeslu, kāpēc izvēlēties SEO optimizāciju ir daudz. Viens no uzsvariem jāliek uz to, ka tas palīdz sakārtot lapu un pielāgot to klientu vajadzībām un vēlmēm. Kā arī SEO nodrošina uzņēmuma būšanu starp nozares līderiem, tur kur to meklē potenciālie klienti. Un visbeidzot, izmaksu ziņā SEO ir krietni vien izdevīgāks kā citi digitālā mārketinga risinājumi – lielākās izmaksas veido pati optimizācija, nevis klientu piesaiste un klikšķu skaits.