Attīstošās rotaļlietas var gan iegādāties veikalā, gan izgatavot pašu spēkiem, ja ir pacietība un rokdarbi nav sveša lieta. Kas būtu jāņem vērā, organizējot bērna attīstošo rotaļlietu klāstu?
Izvēlieties bērna vecumam atbilstošas rotaļlietas
Pērkot bērnam attīstošās rotaļlietas, vienmēr jāizvēlas bērna vecumam un attīstības līmenim piemērotas rotaļlietas. Tas ir būtiski no drošības viedokļa, jo rotaļlietas, kas paredzētas vecākiem bērniem, var saturēt sīkas detaļas un objektus, kas ir bīstami mazākiem bērniem, jo pastāv norīšanas vai nosmakšanas risks.
Vecākiem vienmēr jāiepazīstas ar ražotāja norādēm uz iepakojuma, kāda vecuma bērniem rotaļlieta ir vai nav piemērota. Tāpat vecumam atbilstošas rotaļlietas bērnam būs arī interesantas un sniegs nepieciešamos izaicinājumus attīstībai. Protams, ne vienmēr bērni attīstās kā pēc grāmatas, tāpēc vecākiem ir jānovērtē sava bērna spējas un prasmes, lai izvēlētos piemērotas attīstošās rotaļlietas.
Dodiet priekšroku dabiskiem materiāliem
Ņemot vērā, ka mazi bērni pasauli iepazīst arī ar mutes palīdzību, vislabāk izvēlēties tādas attīstošās rotaļlietas, kas ir no dabiskiem materiāliem, piemēram, koka vai tekstila. Tie ir silti un taustei patīkami materiāli, kas ilgi kalpo un ir viegli kopjami. Protams, veikalu piedāvājumā ir ļoti daudz plastmasas rotaļlietu, bet izvēloties tās, vienmēr jāpārliecinās, ka tām ir CE sertifikāts, kas apliecina atbilstību Eiropā noteiktajām kvalitātes normām. Ja rotaļlieta nav apzīmētā ar CE sertifikātu, to noteikti nevajag iegādāties, jo tā var būt kaitīga bērnam un saturēt nevēlamas vielas paaugstinātā koncentrācijā.
Labāk kvalitāte, nevis kvantitāte
Vecākiem ir vēlme bērniem iegādāties daudz rotaļlietu, bet šajā ziņā jābūt uzmanīgiem un atbildīgi jāizvērtē, kādas rotaļlietas ienes sava bērna istabā. Vislabāk vadīties pēc principa – kvalitāte, nevis kvantitāte. Labāk iegādāties vienu kvalitatīvu un dārgāku attīstošo rotaļlietu, kas ilgi kalpos un priecēs bērnu, nevis trīs tādas, kas izjuks jau pēc dažām dienām, jo skaidrs, ka bērni ar rotaļlietām spēlējas aktīvi un noteikti pārbaudīs to izturību visdažādākajos veidos.
Bērnudārza vecuma bērniem patiks un tiešām noderīgas būs attīstošās rotaļlietas, kur ir jāatrod vieta konkrētām detaļām, jāsaliek objekti noteiktā secībā, jāsavieno vienādie elementi, jāatpazīst krāsas, kā arī dažādi konstruktori. Bērnam tas šķiet jautri un interesanti, bet šādām rotaļlietām ir liela pievienotā vērtība, jo tās palīdz attīstīt intelektu un sīko motoriku, kas attiecīgi stimulē daudzus smadzeņu procesus.
Neaizmirstiet arī par muzikālajām rotaļlietām
Attīstošās rotaļlietas veikalos ir ļoti plašā klāstā. Pieejamas gan vienkāršas un drošas rotaļlietas pašiem mazākajiem, gan prātu un sīko motoriku stimulējošas rotaļlietas un spēles jau lielākiem bērniem. Tomēr, izvēloties attīstošās rotaļlietas nevajadzētu aizmirst arī par muzikālajām rotaļlietām, kas bērniem parasti ļoti patīk. Arī caur skaņām un mūziku bērni iepazīst apkārtējo pasauli, izzina paši sevi, atklāj, ka arī viņi var radīt skaņas. Attīstošās rotaļlietas ar muzikālām detaļām izklaidēs dažāda vecuma bērnus.
Kādas attīstošās rotaļlietas varat izgatavot paši
Runājot par iespēju izgatavot attīstošās rotaļlietas pašu spēkiem, tad, lūk, dažas idejas, ko mājās paši varat izgatavot. Tas var būt attīstošais kubs, kas stimulē tausti un sīko motoriku. Var izgatavot arī kaut ko čaukstošu vai grabošu, piemēram, iebērt pudelē zirņus un ļaut bērnam grabināt. Tā var būt arī auduma grāmatiņa, kurā jāveic uzdevumi, ir dažādi materiāli, ko taustīt. Tāpat, ja ir atbilstošas prasmes, var izgatavot kaut no koka, piemēram, klucīšus un citas figūriņas. Protams, vienmēr jāpārliecinās, ka izgatavotā rotaļlieta ir droša, ka tai nav viegli atdalāmu un norijamu elementu.
Līdzīgi raksti
-
C24 kokmateriāli: Kvalitātes un izturības apvienojums būvniecībā
-
Ventilācijas ierīkošana mājoklī: četri faktori, kas nosaka sistēmas efektivitāti
-
Biežas Degvielas Sūkņa Problēmas Ziemā un to Novēršana
-
Dažādi grīdas segumi lielās telpās: kā izvēlēties piemērotu mazgāšanas iekārtu?
-
Kā organizēt rakstāmgaldu, lai veicinātu efektīvu darbu un kārtību?