Viena no lielākajām mobilo spēļu tirgus fokusiem ir mobilais e-sports un sporta likmes. Jau 2020. gadā bija gandrīz pusmiljards e-sporta skatītāju. Jaunākajai paaudzei, 18–35 gadus veciem spēlētājiem, ir populārāk vērot e-sporta spēles, nekā tradicionālos sporta veidus. Piemēram, pagājušajā gadā League of Legend Championship finālu skatījās vairāk nekā 200 miljoni skatītāju. Tas ir vairāk skatītāju nekā Super Bowl.
E-sporta nozare pārsniegs 2,5 miljardu dolāru ieņēmumus
E-sporta nozare ir spējusi izdarīt to, ko nav izdarījis vairums citu sporta izklaides uzņēmumu, viņi ir atraduši veidu, kā ekonomiski attīstīties pat globālās veselības pandēmijas vidū. Pandēmija joprojām ir aktuāls temats un, lai gan 2020. gadā pasaules e-sporta nozares pārvaldītie bruto ieņēmumi bija aptuveni 1,1 miljards dolāru, 2021. gadā šie skaitļi ir pieauguši. Ņemot vērā nozares ekspertu prognozes, 2022. gads tiek atzīmēts kā labākais gads e-sporta pasaulei. Prognozēs jau tiek lēsts, ka kopējie ieņēmumi būs aptuveni 2,5 miljardi dolāru. Šīs prognozes ir balstītas uz pieaugošo skatītāju līmeni visā pasaulē, globālo sasniedzamību, ko piedāvā e-sporta produkti, piemēram, spēles, aprīkojums, speciālās komandas un spēlētāju preces, kā arī straumēšanas platformas.
Mobilais e-sports būs augstākajā līmenī
Tā kā Ķīnā, Dienvidaustrumāzijā un Latīņamerikā turpina pieaugt patērētāju vēlme un interese pēc mobilā e-sporta pakalpojumiem, īpaši sporta likmēm, tieši mobilais e-sports turpinās attīstīties azartspēļu tirgū, kurā kādreiz dominēja datori. Tā kā e-sports kļūst par vienu no pieprasītākajām izklaides aktivitātēm cilvēkiem, gan vīriešiem, gan sievietēm vecumā no 18 līdz 35 gadiem, ir kļuvis pilnīgi skaidrs, ka šī nozare neapstāsies un mobilās iespējas tikai pieaugs.
E-sports komandas turpinās dažādoties
Līdzīgi kā tradicionālā sportā, arī e-sportā parādījušies ne tikai individuālie spēlētāji, bet arī komandas. Tiek prognozēts, ka 2022. gadā e-sporta komandas paplašināsies, pārsniedzot tradicionālo sporta struktūru noteikto modeli. Tas nozīmē, ka faniem būs iespēja likt sporta likmes uz arvien jaunām komandām. Lielu uzmanība tiks pievērsta citām iniciatīvām, piemēram, sava e-sporta uzņēmuma pozicionēšana kā dzīvesveida zīmolam vai piesaistot satura veidotājus un influencerus.
Nopietnāka pieeja e-sportam
Turpinot pieaugt e-sporta popularitātei visā pasaulē, globālā konkurētspējīgā spēļu kopiena liek vēl lielāku uzsvaru uz e-sporta aktualitātēm. Paziņots, ka Āzijas spēlēs, kas gaidāmas 2022. gada septembrī, e-sports būs medaļu sporta disciplīna, kurā valstis varēs sacensties savā starpā. Šajā pasākumā, kas tiek rīkots reizi četros gados un kuru varētu uzskatīt par olimpisko spēļu Āzijas versiju, e-sports tiek uzskatīts par nopietnu sporta veidu. Fanu iespējas likt sporta likmes būs iespaidīgas. Tā ir disciplīna ar reālām balvām, kas tās uzvarētājiem tiks izsniegta otro reizi, ņemot vērā, ka 2018. gadā tā bija pirmā reize, kad Āzijas Olimpiskā padome nolēma atļaut e -sportu kā oficiālu sportu ar medaļu pasniegšanu. Kopumā tiks izspēlētas astoņas e-sporta spēles.
E-sporta likmju popularitāte turpinās pieaugt
Ierobežojumu dēļ sporta nozare ļoti cieta, ietekmējot gan sportistus, gan viņu fanus. Tas padarīja tiešsaistes sporta likmes par ļoti vilinošām sporta fanu vidū. Kaut sākotnēji iespējas bija visai šauras, derību uzņēmumi saprata e-sporta notikumu, sacensību un turnīru popularitāti, un netērēja laiku, piedāvājot arvien jaunas iespējas likt sporta likmes uz dažādiem sporta veidiem. Šādi pavērusies pilnīgi jauna tirgus niša, kas pirms pandēmijas bija tik tikko skarta. Pastāvīgi pieaugot e-sporta popularitātei, tiek lēsts, ka tiešsaistes derību kompānijas turpinās īstenot idejas un piedāvāt faniem pievilcīgas iespējas un komplektus sporta likmju likšanai, kas nozīmē automātisku ieņēmumu pieplūdumu visām iesaistītajām pusēm.