Auto kondicionieru remonts

Auto kondicionieri salūzt relatīvi reti. Tā kā automašīnas kondicioniera kompresors ir praktiski vienīgais mezgls ar kustīgām detaļām, jebkāds traucējums normālai kompresora darbībai ir signāls kondicioniera izslēgšanai un neatliekamam servisa stacijas apmeklējumam.

Rotoru un cilindru kompresori

Pašlaik pasaulē ir apmēram četrdesmit dažādu veidu kompresoru auto kondicionieriem, taču tos visus var iedalīt divās lielās grupās:

  • rotācijas lāpstiņas, kas nodrošina aukstumaģenta kustību, rotējot rotora lāpstiņas, izveidojot zema spiediena zonu pie ieejas, kur plūst gāzveida freons;
  • virzuļa, kur viens vai vairāki cilindriski kanāli ar kustīgiem virzuļiem kalpo, lai virzītu aukstumaģenta daļas un izveidotu augsta spiediena zonu aiz izplūdes caurules.

Abās grupās vārpstas rotāciju veic ar transmisijas siksnu, kas nāk no kloķvārpstas skriemeļa un savienota ar elektromagnētisko sajūgu. Kontrole tiek veikta, izmantojot sensorus, kas nepieciešami, lai novērstu avārijas pārkaršanu un pārspiedienu.

Auto kompresora bojājumu veidi un to novēršanas veidi

Dehermetizācija. Šis ir vieglākais bojājumu veids, taču tikai tad, ja problēma tiek pamanīta laikus un automašīnas īpašnieks nekavējoties veica pasākumus, lai novērstu noplūdi. Visbiežāk remonts sastāv no piedziņas vārpstas eļļas blīvējuma un citu blīvējumu nomaiņas. Daudz retāk, bet tomēr rodas korpusa bojājumi, kas tiek novērsti ar argona metināšanu.

Elektromagnētiskā sajūga darbības traucējumi. Atkarībā no konstatētās atteices var būt nepieciešams nomainīt visu sajūga komplektu vai atsevišķas tā daļas – bīdes vai spiediena plāksni, gultni utt.

Bojāti sensori vai vārsti. Kompresora darbība ir tieši atkarīga no elektromagnētiskā vadības vārsta, ātruma sensora un avārijas spiediena samazināšanas vārsta stāvokļa. Ja kāds no šiem elementiem sabojājas, nomaiņa tiek veikta ātri un bez lielām grūtībām.

Kompresora iekšējo daļu bojājumi. Korpusa iekšpuses detaļu – virzuļu, blīvju, adatu gultņu – nomaiņa ir ārkārtīgi laikietilpīga un dārga procedūra. Ir nepraktiski veikt šādus remontdarbus, vienkāršāk un ātrāk ir pilnībā nomainīt kompresoru.

Lai atjaunotu kompresora darba jaudu, ir nepieciešams ne tikai novērst noplūdi un iepildīt jaunu aukstumaģentu, bet arī rūpīgi izskalot sistēmu un dažreiz pat nomainīt virzuļus. Tas ir ārkārtīgi dārgs remonts, kam nav jēgas, jo būs vieglāk un lētāk uzstādīt jaunu kompresoru.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *