Trešdien Saeimas Juridiskā komisija tomēr nolēma nemainīt Administratīvo pārkāpumu kodeksa normu, kas paredz par atļautā ātruma pārkāpumu līdz 10 km/h piemērot Ls 5 naudas sodu vai brīdinājumu. Šo jautājumu savukārt rosināja 10 000 iedzīvotāju parakstītais aicinājums «Fotoradari 15+». Viedokli komisijā izteicis arī iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis. Viņš iebilst pret ātruma pārsniegšanas legalizēšanu, jo tā radīšot nopietnus draudus satiksmes drošībai.
Tiktāl par ideju apmaiņu, kas, visticamāk, novedīs pie jauniem sodiem. Tomēr gribēju iebilsties par to institūciju atbildību, kas tik ļoti norūpējušās par satiksmes drošību. Līdz šim kārtība saistīta pamatā ar pātagas principu, pieņemot policejisko aksiomu – jo lielāki sodi, jo labāka kārtība. Ārēji metode šķiet pareiza, jo 2011. gadā varējām lepoties, ka Latvijā panākts Eiropā straujākais satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazinājums: salīdzinājumā ar 2001. gadu – par 68%. Taču tas, tikai asiņainajā statistikā raugoties. Iedzīvotāju skaita salīdzinājumā skaitļi vairs nav tik optimistiski – rādītāji uzlabojušies vidēji trīs reizes. Un zīmīgas ir šī procesa aizkulises, kur, kā jau ikvienā kampaņā, runā par panākumiem, bet ne trūkumiem. Runas par peļņu, ko nes no dzērājšoferiem iekasētā soda nauda un aizturēto auto izpirkšana, pieklusušas – to vietā pavīd ziņas par parādniekiem, kas nemaksā, aizbēg uz ārzemēm vai policijas izolatorā ar kukuļiem atpērkas no administratīvā aresta. Pat statistika kļūst ”greiza”, dažviet uzrādot bojā gājušo skaita pieaugumu par spīti dzērājšoferu skaita samazinājumam… Līdzīgi ar radaru balādi – drošības piesaukšana izrādījās vien aizsegs miljonu biznesiņam, un tieši tāpēc jādomā, cik efektīva ir šī pātagas sistēma. Kāpēc tikpat dedzīgi neierobežojam alkohola tirdzniecību, nespiežam atkarīgos ārstēties, bet neveiklos apgūt drošas braukšanas iemaņas? Tātad tomēr jāatzīst – tas bardaks, ko redzam satiksmē, ir tikai degradētas sabiedrības atspulgs. Vai iekšlietu ministram ir ieteikumi tam, kā uzlabot morālo stāju, ar kādiem sodiem ieaudzināt cieņu, iejūtību un godprātīgu attieksmi? Kamēr nedomāsim tik globāli, tikām arī dzenāsim dzērājus, ātrbraucējus un citus nepareizos…
Tukumā viņi tikpat guļ, varbūt vienīgi mēneša beigās pastāv pie apļa priekš statistikas.
Ja 24 h strādā, tad oficiāli pienākās 4h pašņākt.
Šņākt vajg mājās, nevis darba laikā visiem redzot.