Pirms iemest āķi upē, makšķernieks to cenšas iespējami labi paslēpt ēsmā vai arī pie āķa pielikt vilinoši skaistu vizuli. Bet dažkārt zivs uzķeras arī uz pilnīgi plika āķa…
Tādu sajūtu nācās piedzīvot vakar, sekojot līdzi visiem notikumiem par Mazsalacā it kā nokritušo meteorītu un tā radīto krāteri. Radio un TV ziņo, raksta ziņu portālos, žurnālisti brauc uz notikumu vietu – filmē, fotografē, zvanās, intervē. Ziņas par meteorīta krāteri ātrā laikā izplatījās arī kaimiņvalstu medijos, turklāt vienā otrā vietā vēl krietni vien izpušķotas. Arī pašmāju zinātnieki dodas uz Mazsalacu, un kur tad nu vēl uzaicinātie papildspēki – kolēģi no Tartu universitātes! Neskaitāmiem cilvēkiem darbadiena sākās ar internetā redzamo uzfilmēto sižetu, kā meteorīts sadeg. Bet daudzi no tuvienes un tālienes metās automašīnās, lai brauktu un apskatītu kosmiskās izcelsmes brīnumu. Pa to laiku veikli ļautiņi par to vien, ka ceļš iet caur viņu privātai zemei, paspēja noorganizēt biļešu tirgošanu tiem, kas vēlējās krātera vietu apskatīt. Un biļetes – oficiālas, pašvaldībā apstiprinātas, tirgotāja – pašvaldības deputāte. Atliek vien valdības vīriem un sievām ņemt piemēru no tautas, kā lietas kārtojamas un kā darbi organizējami – ātri un bez birokrātijas!
Droši vien notikušo izvērtēs tiesībsargājošās institūcijas, iespējams, kādam par notikušo joku (cik nu tālu to par joku var saukt) būs jāuzņemas arī atbildība. Redzēsim, vai domes deputāte par savām aktivitātēm arī atbildēs. Bet bija patiešam jautri! Kaut uz brīdi aizmirsās tautpartijiešu strīdi un bezatbildīgums krīzes un problēmu laikā. Aizmirsās arī pašu likstas un nedienas.
Un galvenais – ekonomiskai efekts ir, pavisam skaidri varam prognozēt ekonomika nākamajā tūrisma sezonā Mazsalacas novadā un viesu mājās «Kundrāti» ir sasildīta, jo ceļotāju un apmeklētāju meteorīta krātera vietā (Īstā vai falšā, kas to pēc gadiem atcerēsies?!) netrūks. Nu kurš vēl ir izdomājis efektīvāku reklāmas pasākumu!? Un, kā redzams, dažkārt arī reklāmas āķis drīkst būt pliks…
Nu ja arī joks, un nekāds meteorīts nav bijis, tad tomēr labs joks, jo nav taču argumentu, kāpēc šis joks būtu jādēvē par sliktu…
Iztērēti finansu resursi minimāli, ažiotāža liela, ne cietušo ne arī bojā gājušo, tātad, izdevies joks, vai, kā nodēvēja žurnāliste- efektīva reklāmas kampaņa reģionam…
Nu cepuri nost Tele 2 mārketinga speciālistu priekšā:):)