Par politiku nerunāsim…

”Es no Kandavas, no Priežu ielas, gribēju dažus vārdus bilst par kartinga trasi. Tā tur visu laiku ir bijusi. Padomju laikā tur regulāri trenējās tehnikuma izlase. Kāpēc tagad pēkšņi trase kādam tik ļoti traucē? Uzskatu, ka šī ažiotāža ir politiskas pasūtījums, kas lej ūdeni uz vietējā deputāta R. dzirnavām,” šādu jautājumu telefoniski uzklausījām redakcijā pagājušajā nedēļā. Un, jāteic, kopš trase slēgta, līdzīgus viedokļus – vairāk vai mazāk asus – vai ikdienas varam atrast internetā, kur savu kampaņu trases jautājumā uzsāka vietnes puaro.lv taurētājs Jurģis Liepnieks un nule kā turpina Autosportistu asociācija. Savu artavu trases jautājumā vakar valsts sabiedriskajā televīzijā centās sniegt arī ziņu raidījumu redakcija.

Uzņēmējam naudas nav!

Jāteic, katram no viedokļu paudējiem savs dzinulis un arī stāsts, bet nez kādēļ saprātīgam kompromisam neviens, kas tieši atbildīgs un iesaistīts, nav gatavs…   Jo, ko tad dzirdam, piemēram, no trases pārstāves mutes? Uzņēmums ir centies, cēlis, vēlis, dāvinājis, bet ļaunā dome un vēl ļaunākie iedzīvotāji, kas pavisam noteikti izspiež uzņēmējam naudu (Kā būtu ar tiesvedību apmelošanas jautājumā? – Aut.), neko nenovērtē! Savukārt autosportistu pārstāvis savā apkārtrakstā medijiem un arī teju stundu ilgajā sarunā ar redakcijas darbinieci nemaz neslēpj, ka visu trīs Baltijas valstu sportisti ”pieprasa valstij un Kandavas pašvaldībai trasi atjaunot”. Pēc iebildumiem, ka tas nav ne valsts, ne pašvaldības spēkos, jo privātā uzņēmumā sabiedriskos līdzekļus ieguldīt nedrīkst un šobrīd notikušajā taču vainojams trases īpašnieks, kas nav spējis veikt niecīgu pašu pieteikto kompromisa darbu – iestādīt tūjas nieka 300 metru garumā, autosportists šāva ārā, manuprāt, vairāk padomu laikiem raksturīgu viedokli: ”Uzņēmējam nav naudas, viņam nemaz nav naudas… Lai valsts vai dome tad arī ceļ to sienu (bija versija šo darbu uzticēt arī redakcijai)! Mēs pieprasām!…”

 Pašvaldība – trases lolotāja

Nu, kurš gan cits, ja ne kandavnieki, vislabāk zinās, cik ļoti šo sešu gadu laikā uzņēmējus – trases īpašniekus – lolojusi pašvaldība. Dome bija visīstākā ambrazūra cīņā ar iedzīvotājiem, ar tiem dažiem, kam troksnis turpat, blakus mājai, tomēr traucēja un kuri taču zināja, ka trases darbība atļauta priekšlaicīgi, jo caurspīdīgā, troksni slāpējošā siena, kā projektā paredzēts, tā arī netika uzslieta…

Bet uzņēmējs (laikam jau vesela šobrīd pēkšņi ļoti ”trūcīgo” ļaužu grupa) ne mirkli nav meklējis kompromisu ne ar iedzīvotājiem, ne pašvaldību. Jo – nebija jau laikam vajadzības… Visu, ko tobrīd vajadzēja, dabūja tāpat. Dome ar visiem iespējamiem un arī visai trakiem līdzekļiem (pat ar draudiem iedzīvotājus sūdzēt tiesā) centās apkarot jebkuru trases darbības opozicionāru. Savukārt šobrīd trases vadības un īpašnieku attieksmi var raksturot visai īsi: ”Mēs, jums, kandavnieki, esam nokaisījuši priekšā pērles, tāpēc… uzspļaujam no augsta koka!” Un pat trīsrindu tūju stādījumu, kas uzskatāms par totālu domes piekāpšanos, par tikai tādu kā kuslu ieteikumu mazliet aizmālēt acis, i nemēģināja realizēt. Un vakar TV dzirdētie trases direktores vārdi par to, ka nekādus darbus nevar veikt, jo naudu nevar nopelnīt, jo… trase slēgta, pavisam loģiski liek jautāt: ”Un ko tad iepriekš, tos sešus gadus darījāt!?”

Viss labākajās politbiznesa tradīcijās

Saprotams, ka 99.8% kandavnieku (un ne tikai viņi) atbalsta kartingu trasi un tās darbību. Protams, ka tas pavisam noteikti ir izcils un, iespējams, šobrīd teju vienīgais objekts, kas varētu atdot visai klusajai un, ko tur liegties, arī nīkuļojošajai pilsētas saimnieciskajai dzīvei jaunu elpu. Tieši tāpēc rosinājām autosportistus rīkot tūju stādīšanas akciju, ko visādi solījāmies atbalstīt – gan ar reklāmu, gan darbu. Bet… Atbilde viena: ”Kam vajag, lai stāda! Valstij un pašvaldībai jāpalīdz! Mēs esam sportisti, mums un uzņēmējam naudas nav…”

***

Iedzīvotāji jautā par politisko pasūtījumu. Par politiku neko teikt nevaram, tas kandavniekiem labāk redzams. Taču to, ka tiek rīkota labi organizēta kampaņa, iesaistot draudzīgos medijus, ieinteresētās sabiedriskās organizācijas, sporta leģendas un trasi mīlošos iedzīvotājus – tas nu ir redzams skaidri. Arī tas, ka kampaņu aizsācis valstiskā politbiznesa runas vīrs – Šķēles valdību pelēkais kardināls Jurģis Liepnieks – šķiet gana daiļrunīgi. Nu, neticas, ka šo kungu uztrauc autosportistu izcūkotā sezona, kartinga Renesanse vai Kandavas uzplaukums. Šķiet, viņa darbošanās iemesls varētu būt pavisam cits un ne reizi vien jau realizējies stāsts – redz, jo lielāks troksnis, jo vairāk iespēju, ka ”trūkumcietējus” – trases īpašniekus, viņu biznesu izdosies piestutēt ar svešu (lasi – arī valsts un pašvaldības), ne pašu nopelnītu naudu…

Komentāri

  1. Labi uzrakstīts! Vienīgais – ar to kandavnieku atbalstu trases darbībai nemaz tik pārliecinoši nav…

  2. pat negaidīti labi uzrakstīts.Precīzi.
    Ja mazliet pafantazē,t.i.,ja beidzot pēc daudziem gadiem uzvar taisnība un Priežu ielas iedzīvotāji saņem kompensāciju par viņiem radītajām mocībām trokšņa dēļ,tad -nez ko darītu tas Priežu ielas iedzīvotājs ,kurš tik aktīvi aizstāv trokšņaino trasi?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *