«Ceturtdienas sarunās», kurās uzklausām avīzes lasītāju viedokļus un jautājumus, kāda pensijas gadu kundze ievaicājās par vienlīdzību – ja reiz Saeimas deputāti sev pacēluši algas, tad kāpēc tās nepacelt ikvienam Latvijas iedzīvotājam? Ja deputātiem šķiet, ka dzīve valstī iet uz augšu un tas ir viņu nopelns, vai tas tikpat lielā mērā nav to cilvēku nopelns, kas ikdienā godprātīgi strādā? Ja algas pacēluši tāpēc, ka grūtāki laiki – auguši komunālie maksājumi un tamlīdzīgi, vai daudz vairāk iemeslu nebūtu palīdzēt tiem, kurus šis maksājumu dzirnakmens novilcis parādnieku un sociāli balstāmo lokā?…
Jā, stāsts par vienlīdzību ir stāsts par vienotību (Nejauciet ar partijas reklāmu!) un reizē par līdzsvaru, un kaut kādu lietu kārtību dabā, valstī, ģimenē un katra paša galvā. Kāpēc svarīgi būt vienotiem, pavaicājiet tiem, kuru dzīvība, veselība vai labklājība atkarīga no komandas darba – glābējiem, tiem, kas jūrā, druvā vai Saeimā… Patiesībā bez vienotības nevienu kopīgu darbu nepaveikt, kur nu vēl valsti vadīt, taču mūsu simts gudrās galvas jau kuro reizi apliecina, ka šīs valsts intereses nedala ar tās pamatslāni, ko Eiropā sauktu par trūcīgiem vai ļoti trūcīgiem cilvēkiem… Kāpēc tā notiek? Visticamāk, tāpēc, ka nav nekā stiprāka par cilvēcisko vēlmi justies labi – šai vēlmei seko pat pašnāvnieki un mazohisti; tā laiku laikos apgājusi likumus un morāles normas; tā degradējusi komunisma idejas un sagrāvusi Padomju Savienību; transformējas komunistiskā Ķīna un demokrātiskā Eiropa, jo atkal «cilvēciskais faktors» – vēlme dzīvot, justies labi izrādījusies stiprāka par kopīgajiem mērķiem un ideāliem. Kā tur teica Blaumanis – ”Žogam, ko uzceļ prāts, jūtas (no sajūtām vien nākušas) kāpj pāri?…”
Paskatos uz saviem mājas kaķiem – bez saimnieka iejaukšanās vājākais paliktu badā. Vai tiešām mēs, kas radīti pēc Dieva vaiga un līdzības, neesam ne par matu labāki?
Beidzot sakarīga sleja padevusies! Sanāk tā – kā Vents tos savus kaķus uzrauga, tā tauta savus vadītājus! Kāda sabiedrība, tādas arī tās simts gudrās galvas, jo katrs vēlētājs izvēlas pēc sava ģīmja un līdzības. Precizējot, vēlētās vēlas pats justies labi un ievēl tādus, kas tāpat vēlas justies labi. Tad nu viņi paši par sevi arī rūpējas!
jo katrs vēlētājs izvēlas pēc sava ģīmja…
jā, kātad, ja vēl būtu ko izvēlēties pilsētā ar vienu nožēlojamu partiju!
kameer bezmugurkaulnieki paarvaldiis valsti tikmeer buus valsts bez mugurkaula…….vareetu teikt veel daudzko, bet lai paliek…….peec euro ieviesanas……
Vienotība runās miglas pūšanai acīs, bet ne darbos.
Nu, tad vēlētāj parādi man savu draugu (ievēlēto) un es pateikšu kāds tu pats esi.
Sāksim ar GODMANI, cukurfabriku likvidatoriem, kukuļu ņēmējiem un pārējiem – arī esošiem pie varas….
A ko tu pati? Visu citi, tas skaidrs, bet, ko tu esi pasaules, savas valsts, pilsētas, galu galā – savas ģimenes un vispārības, labākas nākotnes vārdā darījusi? Kā saka, vai pati esi simtprocentīgi gaismas pusē stāvējusi? Nu labi, varu iedomāties, ka Godmanis kaut ko tur ne tā, bet, piemēram, cukurnieki… Paši parakstījās par naudiņu rokā šodien, nevis par nezināmiem ienākumiem un it kā nacionālu industriju nezināmā nākotnē…
Redzu eu kalnu gāzēju un mākoņu stūmēju, bet varbūt vienkārši pašvaldības pakaļas deldētāju un nodokļu naudas pašlabuma rausēju. Tikai tādi sāk uztraukumā trīcēt un uzdoties par valsts un pasaules glābējiem.
Noņem klapes no savām acīm un neliec uz citām – cukurnozares slēdzēji iebāza miljonus savā kabatā un ražotājiem tika pabiras un mielas.
Vismaz es par valsts izzadzējiem nebalsoju, bet muļķīši, kā redzams, bija un joprojām ir vairumā, galvenais pabiedēt ar krievu tankiem un lidlauka desantu, tad biksēs vairāk nekā galvā.
tikai 1917 gada revolucija kautko mainiis…… taukmuli varu neatdos, taa ir jaatnem….
Nu ja, un sauklis tai revolūcijai būtu tāds pats, vai ne: laupi salaupīto? kas nozīmē, ka taukmūļus aplaupa tie, kas paši nu ļoti grib kļūt par taukmūļiem. Tas viens variants. Bet otrs (ja par 1917. gadu), ka to visu organizē citi taukmūļi, kas vienkārši grib vairāk varas vai, kas ticamāk, vēl vairāk naudas un spožuma.
domaju, ka citas metodes nav, tā revolūcija jātaisa sevī, pret savu iekšējo taukmūli. īsti tikai nesaprotu, vai Vents to arī domājis, vai tomēr līdz sevīm vēl nav ticis un taukmūļus meklē tikai citos?