Kurš pirmais – vista vai ola?

Šis jautājums prātā ienāca, pārdomājot pagājušās nedēļas Tukuma lidlauka paplašināšanās idejas apspriešanas sanāksmē dzirdēto. Proti, kurš bijis pirmais –tukumnieku celtās mājas vai lidlauks. Teju vai visās sanāksmēs, kas šo gadu laikā notikušas, brīdī, kad nevarēja apklusināt lidlauka pretiniekus, tika pasviests šis arguments – ka, lidlauks, lūk, ir bijis pirmais un ka visi tie, kas Durbē un Jauntukumā cēluši mājas pēc tam, bijuši muļķi. Jo padomju laikā, lūk, zemes gabalus ļaudis varējuši izvēlēties labu labos… Tā tāda atkāpe.

Protams, ja atskatāmies uz tāltālo 1939. gadu, kuru dokumentos min kā lidlauka pirmsākumu, Durbes mikrorajonā māju bija pamaz. Tās sacēlās 60., 70. gados un vēlāk. Jā, jā, pat zinot, ka pāri lido lidmašīnas, rada neciešamu troksni, traucē pasākumiem estrādē utt. Turklāt troksnis nebija niecīgās devās, bet ar kaudzi, un lai tagad nesaka, ka tas netraucēja un ka neviens to nemanīja. Tas viss bija, bet 90. gados ar lielākām vai mazākām kaislībām beidzās. Iestājās miers un klusums. Un, ja kāds tagad saka, ka lidlauks ne mirkli nav pārtraucis darboties, tad jāvaicā – kur? Vai tas turpmākos 10 gadus darbojās pazemē, patiltē vai pagrīdē?! Nē. Jo nekāda lidlauka, vismaz Rīgas lidostas terminu traktējumā, te nemaz nebija. Jo – lidlauks ir noteikta zemes teritorija, kā arī ēkas, objekti un iekārtas, kas pilnīgi vai daļēji paredzētas, lai organizētu gaisa kuģu pienākšanu un atiešanu, tostarp gaisa kuģu pacelšanos, nosēšanos, manevrēšanu un stāvēšanu, pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, tranzīta pasažieru apkalpošanu utt. Nekas tamlīdzīgs lidlaukā pirms atjaunošanas darbu uzsākšanas nemaz nebija iespējams, jo tur gluži vienkārši nebija… pat

elektrības, nemaz nerunājot par visu pārējo…

Un tas atkal ir stāsts par to, kā atbildīgie par saviem cilvēkiem domā un kurā brīdī par attīstību un lielām iecerēm runā. Par kādu attīstību tukumniekiem jādomā, kad savas mājas trokšņa dēļ ir jāatstāj jeb, kā to saka, buldozers jau atkal pagalmā?…

Komentāri

  1. Nevar apstādināt progresu dažu egoistisku cilvēku dēļ.
    Lidlauks, tas ir komunikācija,cilvēku plūsma,darba vietas un infrastruktūras attīstība.Tā ir tirdzniecība,ceļu attīstība un infrastruktūras sakārtošana. Līdz šim lidlauks un tā apkārtne atgādināja Strugacku aprakstīto teritoriju slavenajā fantastikas romānā”Stalkers”

    1. Lasot šādus “gara darbus”,var tikai pabrīnīties cik aprobežoti var būt daži “gaismas nesēji”!Nekadas attīstības šim lidlaukam visticamāk nebūs līdz nebūs tas pārdots Lielās kaimiņzemes “investoriem” vai citiem un tad sāksies īstie laiki ar cargo lidmašīnām un tādu troksni,ka maz neliksies….
      Cerams,ka tas nenotiks nekad!

  2. Pilnīgas muļķības. Tad jau visā pasaulē lidostu tuvumā mājas būtu jāmones. Lietuvā ir lidosta Klaipēdā, Kauņā, Viļņā… latvieši uz turieni brauc, lai lidotu ar lētajiem reisiem. Kāpēc lai tāda nebūtu Tukumā?

    1. Būs tev tomēr jālido pašai, jo nesapņo – nekādi lētie reisi te nelidos, Rīga neatdos nevienu avioreisu un te vēl 100 gadus nekā nebūs normāliem lidojumiem. Visā tā jezga ar atļaujām vajadzīga, lai tagadējie īpašnieki objektiņu varētu labāk pārdot. Labi, saprotu, tu mazam, galviņa arī, bet ko šulcenieki cilvēkiem galvas dumjo, to gan nesaprotu.

    2. Ka ne visi ,kas dzīvo Tukumā brauc ar lētajām aviosabiedrībām lasīt ogas un slaukt govis uz Īriju,Angliju u.t.t.
      Cilvēki,kas šeit dzīvo cīnās par savām tiesībām dzīvot mierīgi un nebojāt savu veselību.

  3. Cik tas dos darba vietas, tas puķīti neinteresē, jo rakstiņš pasūtīts par ko citu, ne par darba vietām. Tie, kas te varētu strādāt būs prom, un mērķis sasniegts, LV tukša un varēsim izandelēt tālāk gan zemi, gan īpašumus un nāks te saimniekot citi, kas šo zemi par dzimteni sauks. Paldies puķītei rozītei un pārējiem…

    1. Cik tad būs to darbavietu, tavuprāt? Un kas tur strādās? Un kāds labums tukumniekiem no tā visa, ja lidlauks ar visiem saviem teorētiskajiem darbiem un nodokļiem ir Engures novadā, Tukumam atstājot dūmus, mēslus un troksni.

  4. Iestājās miers un klusums. Un, ja kāds tagad saka, ka lidlauks ne mirkli nav pārtraucis darboties, tad jāvaicā – kur? Vai tas turpmākos 10 gadus darbojās pazemē, patiltē vai pagrīdē?! Nē. Jo nekāda lidlauka, vismaz Rīgas lidostas terminu traktējumā, te nemaz nebija. Jo – lidlauks ir noteikta zemes teritorija, kā arī ēkas, objekti un iekārtas

    pirmkaart lidlauks patieshaam darbojaas arii tos desmit gadus kad lidmashiinas te nelidoja – visiem lidotaajiem kas tuvumaa un taalumaa paarlidoja Latviju kartees tas bija apziimeets kaa rezerves noseeeshanaas josla.
    otrkaart ja kaads idiots iedomaajas ka taada infrastruktuuras sastaavdalja paliks neizmantota taapeec ka vinjam to negribas – nu tad vinjsh pats to ir nopelniijis…

    1. Ja būs vajadzība, Tukuma Domes vadība iestāstīs,ka 1938.g no Tukuma uz Kandavu visu laiku bijis autobānis :))

  5. Tieši tā tā prese un daži gudrinieki traktē pa savam – piemēram kā raksta autore. Raksta autore pareizi pateica kas ir lidlauks. un tur tas bija. Vienīgi izlaupīts. bet lidmašīnas varēja nolaisties un nestāstiet muļķības ka lidlauks tur neskaitījās.

  6. Man Smilšielā traucē troksnis ko rada vakaros un naktīs braucošie vilcieni. Tā, ka pat naktī jātaisa logus ciet, jo uztrūkstos no miega dēļ trokšņa. Un ko nu?

  7. Un kur tad ir tas “progress” piesārņotā gaisā, zemē, ūdeņos, pārapdzīvotās pilsētās, tehnoloģijās, kuras nodara vairāk kaitējuma kā labuma?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *