Svētdienas vakarā jau krietnā tumsiņā, sagaidot zaļu signālu luksoforā un gatavojoties izbraukt jauno apli, nācās bremzēt un brīdī nogaidīt, jo bija jāpalaiž kāds žiglāks braucējs, kuram, iespējams, bija ļoti jāsteidzas. Par laimi, visa automašīnu astīte, kas bija sastājusies aiz manis, manu rīcību saprata un pie signāliem neķērās, lai gan būtu varējuši… Pirmajā brīdī gan pati gribēju sacelt spuras un braukt, bet labi, ka tā nedarīju, jo samainīties augsto apmaļu dēļ būtu pagrūti, turklāt kura nervus tad maitātu?… Vien savējos. Pretī braucējam, visdrīzāk, ne silts, ne auksts. Tomēr izrādās, ka ar šādiem, kam ne silts ne auksts, var izdarīties arī savādāk. Tai pašā svētdienā, tikai agrākā stundā, kāds cits autovadītājs bija ar nerviem stiprāks un šādam “zem sarkanā” braucējam stājās pretī klusējot – vienkārši nelaižot. Lai kā arī šoferītis neesot ārdījies, beigās bijis spiests piekāpties.
Lieki bilst, ka par šādām situācijām zinām, jo tādas rodas ik dienas un prasa no autovadītāja vai gājēja stiprus nervus. Lai kā arī gribētos blakus policijas stingro roku katrā šādā brīdī, kad kāds brauc zem luksofora sarkanā signāla vai ķieģeļa, kad kāds nezina, ka Pumpura ielā atļautais ātrums ir 20 km/h, kad kāds nerāda pagriezienu, nogriežoties vai apdzenot, kad kāds nelaiž gājēju pāri pārejai… Skaidrs, ka nav policijas spēkos būt katrā vietā, stāvot katram nekauņam blakus. Protams, ir apstākļi, kurus pats esi radījis, jo visādi gadās… Un tad varam otram šoferītim teikt – paldies, mīļais, ka palaidi vai ka bijis gudrāks… Tomēr “pa lielam” ir radies daudz tādu, kuri, kā tautā saka, uz citu olām vien dzīvo. Jo zina, ka citi viņus ievēros, redzēs, piebremzēs un palaidīs, jo kā gan citādi… Vaicāti, kāpēc šos vienus visi palaiž, daži aptaujātie autovadītāji (ar stāžu un saprātu) teica vienā balsī – idiotus nepārmācīs, bet mašīnas žēl.
Ko piebilst?! Šis nav tas raksta gals, kurā pateikt – cīnīsimies pret nekauņām, jo katram skaidrs, ka agresija rada agresiju un ka kādam “ar stiprām aknām” tā var beigties nelāgi, tomēr klusu ciest un samierināties arī negribas. Ko darīt?!
Jaunais aplis ir vispār kronis visam. Ļoti bieži ir dzeltenais signāls ar kameras emblēmu. Kāda velna pēc tas ir jāslēdz iekšā, ja tas aplis nav pārredzams. No Veimāra nu nekādi nevar redzēt vai pie stacijas luksafora kāds gaida.
Un vēl gribēju piebilst – Kareivju ielā braukšanas ātrums nu jau kā kādu laiku ir 70km/h. Nu nevajag tur čunčināt uz 40km/h.
Kur Tukumā ir Kareivju iela?
Un nezinu gan nevienu ielu Tukumā, kur varētu braukt ar 70 km/h.
Viņš laikam bija domājis gar mātes pieminekli, Revolūcijas iela ja nemaldos. Jā tur tagad ir 70, vienīgi krūmos iebāzta un ne visiem pārredzama, it sevišķi svešajiem.
Uz zīmēm jāskatās, tad zināsi 🙂
Ievietot kameru aiz vējstikla. Pēc tam vērsties policijā un tad civiltiesiskā kārtā pieprasīt materiālo kompensāciju civiltiesiskā kārtībā. Bet nu laikam paša filmētus video tiesa neņem vērā, kā arī pati tiesāšanās ilgs gadiem. Līdz ar to atliek sist dibenu pret zemi (nu, labi – pret auto sēdekli) un/vai ieņemt kādu nervu tableti (bet, kas neizraisa miegainību utt.) 😀
pordon, nevis materiālo, bet morālo kompensāciju..
Šādos līdzīgos brīžos pie konkrētā luksofora man arvien biežāk rodas šaubas, vai tiešām tas otrs iebrauca zem sarkanā vai arī luksofori nestrādā sinhroni. Patiesībā tieši otrādi strādā sinhroni, kā rezultātā abos galos vienlaicīgi nomainās krāsas un tas noved pie situācijas, ka tas, kas vienā galā iebrauc vēl pie zaļā, nepaspēj izbraukt visu gabalu, jo otrā galā arī jau iededzies zaļais. Iespējams, ka nav pareizi saregulēts laiks, kurā var izbraukt attiecīgo ceļa posmu. Un tad jau nekad nevarēs taisnību pierādīt, jo abiem būs taisnība, ka braukts ir vēl pie zaļā.
Agita,neviens ZEM sarkanā signāla nebrauc. Kā nekā strādājat avīzē,pie tam-NEATKARĪGĀ kā pati Latvija,un nevajadzētu valodu bojāt,lai varētu vidusmēram izpatikt.
Ar to liela daļa mēdijs ir kroplīgs t.i. cīnās par pareizību, pielietojot nepareizības.
Un “mēdijs” nav nekāds “mēdijs”, kas mēdās, bet gan “medijs”
Taču mēdijam ar mēdīšanos nav nekāds vārda izcelsmes sakars,tikai fonētisks,tāpēc Jūsu piemērs nav labākais.
Tātad Jūsu piemērs ir labais, piesiešanās pēdiņās ieliktajam “zem sarkanā”?
Ko TU uzskati par piesiešanos? Neatkarīgu avīzi latviešu valodā gribu lasīt tīrā valodā(ne tikai tāpēc,ka par to maksāju). Tā ir mūsu vērtība,ja nezināji.Savādāk uz svētkiem izkārtie karogi un skaistie vārdi par dzimteni ir sarkanbalti meli.
Pret Agitu man nav iebildumu…….
Man kā avīzes lasītājam,pircējam un arī kā sabiedrības pārstāvim taču var būt sava nostāja,vai nē?
Visbeidzot,Pūk,saprotu-es neesmu Tavs draugs cūka un mums viens viedoklis nebūs.===))))))
Šodien pie kafejnīcas Miķelītis,piespiedu luksoforam pogu,sagaidīju zaļo gaismu u,stūmos ar bērna ratiņiem pāri ielai,pa gājēju pāreju.Bet vieglā automašīnā sēdošā autovadītāja neiedomāja piebremzēt.
Ko piebilst?-zaļā gaisma,gājēju pāreja,skola-bet brauc tik!kam vajag,lai piesargās..Caur kafejnīcas logu pavēroju situāciju-deg sarkanā un dzeltenā gaisma,bet atkal kādai jāsteidzas.Zīmīgi,ka TUKUMĀ IR ĻOTI BĪSTAMAS GĀJĒJU PĀREJAS,īpaši jāuzmanās no autovadītājām sievietēm!
Esmu gan kājāmgājēja, gan autobraucēja.
Kājāmgājēji Tukumā uzvedas šausmīgi.
Daudzi, nepārliecinoties, vai auto tiešām bremzēs, metas uz gājēju pārejas, burtiski izlec automašīnai priekšā.
Ļoti bīstamas ir māmiņas ar bērnu ratiņiem, arī gaidot pie sarkanā signāla.Izstumj ratiņus uz gājēju pārejas, ka mašīna var aizķert ratiņus. Tā vien liekas, ka viņas nesaprot, ka varētu ratiņus aizķert.
Neaizstāvu trakos autovadītājus, kuri vārda vistiešākajā nozīmē neskatā ne pa labi, ne kreisi….
nav jau vieniigaa vieta kur nepareizi ir satiksme organizeeta, Stacijas iela, vakar un shodien, priekshroka peec ziimeem tam, kuram shtjeerslis joslaa, diivaini, bet shoferiishi ziimes neieveero, un laizh preteeji taam
Par gājēju pāreju -uz savas ādas izbaudīts,ka bīstamākas ir taisni sievietes-braucējas.Noteikumos ir paredzēts,ka PIRMS gājēju pārejas IR jāsamazina ātrums,šoferim tad gan vajadzētu pamanīt,vai pie gājēju pārejas kāds ir vai nav un laicīgi bremzēt,ja gājējs sāk kustību, vēlētos pāriet,un tad jau nu gan neviens”pēkšņi” neizleks uz tās.
Arī man ir bijuši vairāki gadījumi,kad JAU sākot iet pa gājēju pāreju,un pie tam – pa ļoti dzīvas gājēju pārejas – pie poliklīnikas – brauc virsū un taisni sievietes-autovadītājas.Vai tas nozīmē – sak,par vienu konkurenti būs mazāk?
laikam jau vienīgais bremzēšanas variants ir “guļošais policists” pirms katras gājēju pārejas, un tad nu gan neviens “pēkšņi” neizleks uz gājēju pārejas no nez kurienes.
Varbūt dažam labam šoferim/ei vajag atsvaidzināt savas zināšanas satiksmes noteikumos?
Ceļu satiksmes noteikumi
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 3.panta otro daļu
14. Gājēju pārejas un pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturas
159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
Varam jau argumentēt dažādi, bet tomēr ir ļoti daudzi kājāmgājēji, kuri “izlec” uz gājēju pārejas.
Piekrītu, ka autovad. vajadzētu atsvaidzināt CSN, bet vairums gājēji vispār tos nav acīs redzējuši.
Guļošie policisti arī daudz ko nedod (sevišķi jaunajiem un trakajiem braucējiem). Pavērojiet Spartaka ielā. Brauc kā traki!