Kā kļūt par Cilvēku savā pašvaldībā?

No sociālisma ”siltumā” auklētām skrūvītēm esam kļuvuši par individuāli atbildīgu, vienlīdzīgu personību apvienību. Skan skaisti un lepni, bet realitātē… Realitāte tāda, ka Orvela «Dzīvnieku fermas» stāsts par vienlīdzīgākajiem vienlīdzīgo vidū joprojām ir stāsts arī par mums. Ir mums cilvēki un Cilvēki, ir uzņēmēji un Uzņēmēji. Un šo savdabīgo ”vienlīdzību” nespēj kliedēt nekas – ne kolektīvi pieskatīti lēmumi komisijās un domes sēdēs, ne ”stingros noteikumos” balstītas sistēmas, kas vismaz mūsu, Tukuma novada, pašvaldībā esot visiem zināmas un strikti darbojas.
Diemžēl apstākļi tā sagadījušies, ka šīs vasaras laikā vien ar šo fenomenu Tukumā sastopamies jau reizi sesto, septīto. Par dažiem vēl tikai gatavojam publikācijas, bet daži, vairākkārt aprakstīti, pie daudz maz taisnīga risinājuma nav tikuši joprojām. Pirmais no tiem – par stāvlaukumu tepat, pilsētas centrā, Brīvības laukumā. Jāteic, jau pirmsākumā laukuma jautājums nav risināts ne taisnīgā, ne vispārpieņemtas kārtības ceļā – vienam uzņēmējam, lai vispār sāktu darbu, bija obligāti jāuztaisa stāvlaukums par savu naudu, citiem pietika ar to, ka stāvvietas ieguva, aiztaisot pilsētas ielu. 24 uzņēmumiem, kas atrodas šeit, centrā, jebkāds atbalsts un palīdzība stāvvietu nodrošinājumā faktiski atteikta. Noignorējot to, ka šeit atrodas visiem novada iedzīvotājiem nozīmīga iestāde – Dzimtsarakstu nodaļa, un ka iebrauktuve laukumā, kas ir pašvaldības zeme, atgādina kurmju rakumu piebeigtu pļavu, ”pašvaldība te, trijās stāvvietās, miljonus neieguldīs!” noskaldīja domes komunālās nodaļas vadītājs, un solītā laukuma pārbūve tā arī nesākās.
Par ”stingrajiem noteikumiem”, mainot ielu svarīgumu Rīgas un Durbes ielas krustojumā, jau rakstījām. Vienīgi tad vēl nebija skaidrs, ka nekāds ceļu drošības audits tur nav veikts un arī solītās izpētes nav bijis. Bet vienīgais pavisam drošais problēmas risinājums – luksofora uzstādīšana – pat netiek izskatīts, jo ”projektā (diez, kādā??!!)” nav paredzēts. Jā, noteikumi mums stingri, tiek darīts tikai tas, kur Eiropas līdzfinansējums. Tāpēc, iespējams, lielākās tranzīta, tas ir Kurzemes ielas, remonta vēl ilgi nebūs. Arī šobrīd satiksmes ziņā intensīvi noslogotajā un tieši tāpēc visnedrošākajā – Alīnas – ielā ietves nebūs. Toties būs… pret lietiem, nobrukumiem, plūdiem un tumsu labi nodrošināta ”biezi apdzīvotā” Pārupes mikrorajona iela… Lai tādu būvētu, pilnīgi pietika ar viena uzņēmēja ”aprēķinātajiem” degvielas zaudējumiem 1 km apbraucamā ceļa dēļ…
Nu ko, Durbes un Jauntukuma cilvēki-parastie, skaitām mašīnas, braucienus un degvielu, skaitām laiku, ko drebam bailēs par saviem bērniem un vecīšiem, kas kursē pa tumsā slīgstošo Alīnas ielu! Skaitām un ceram, ka varbūt arī mēs reiz iekļūsim to, īpaši sadzirdēto skaitā.

Komentāri

  1. Vai jūs tiešām redaktores kundze savā prātā domājat , ka šī topošā iela tiešām ir vajadzīga SIA TELMS ? 20000 eiro par degvielas izlietojumu gadā ? Tas viss ir tik komiski.

  2. Tā vienmēr ir bijis un būs. Un arī citās pašvaldībās tas pats. Kā to mainīt?

  3. Interesanti, cik nodokļos kopsumma ir samaksājuši TELMS, Sadales tīkli, Latvenergo, Delpro un šī mikrorajona iedzīvotāji ? Redaktore, tiešam Jūs domājāt, ka viņi nav pelnījuši šo ielu?

    1. Mērkaķi tādi, nav tādas uzņēmēju naudas! Visas summas, kuru šie dižie ērgļi ir samaksājuši nodokļos, ir ņemta no vietējā novada iedzīvotāju maciņiem un mums visiem kopā piešķirtajiem ES fondiem. Jā, arī no kaimiņu Kandavas novada, kurā vismaz Telms un Delpro pašlaik šiverē kā personīgo ķešu.

        1. Krāpniekiem un iepirkumu konkursu rezultātu sarunātājiem ieteiktu šeit neizteikties! Tāpat ieteiktu netērēt laiku, rakstot komentārus, bet pasteigties ar kaimiņu novada atamana vigvama būvniecības darbiem – nāk ziema un šamais ērglis joprojām dzīvo mežā zem egles.

    2. ir lietderīgāki un saprātīgāki nodokļu maksātāju naudas izlietošanas veidi

  4. Vai tiešām redaktores kundze jūs domājat ,ka Alīnes iedzīvotāji pašvaldībai nemaksā nodokļus ? Un nav pelnijuši salārtotu savu ielu ?

  5. Telms un Delpro ir pelnījis? Ar nomaksātiem nodokļiem? Šeit jāpiemin FP pagajušā gada decembrī viesošanās pie viena no šiem uzńēmumiem. Un jūs te komentāros runājiet par nomaksātiem nodokļiem. Vai esat vispār iedziļinājušies cik šie uzņēmumi ir nomaksājuši nodokļus lai tă viņus slavētu?

    1. ko tu ar to gribēji teikt? tpc jau tās iestādes izveidotas, lai strādātu un pāliecinātos, ka viss ir kārtībā!

  6. nu, ko – tuvojas pašvaldību vēlēšanas!!!!!! Varbūt tas, kādam pašvaldības “dzīvnieku fermas” personāžam liks maķenīt pakustēties, vai vismaz pasolīt pārskatīt “stigros noteikumus”:)))

  7. Alīnes ielā būs ietvīte. Tad, kad kādam no tā zelta putras katla piederīgajam madāmīti ar ratiem aizķers auto. Nu tas tā, lai neteiktu, kā pie mums parasti lietas notiekās. Sāk domāt un rosīties tad, kad jau ir par vēlu… Tfu tfu tfu.

  8. Ja nebūtu realizēts nepārdomātais Jelgavas ielas projekts, kā rezultātā Smārdes iela tapa par vienvirziena ielu, nebūtu vajadzīgs ne asfalts, ne apgaismojums Pārupes ielā, kas kā sarūsējusi nagla iedūrusies dažu muļķu pa..ļās.

  9. Kā kļūt par Cilvēku savā pašvaldībā? Vienkārši! Izveidojiet uzņēmumu, nodarbiniet ap simts pašvaldības iedzīvotājiem, par kuriem maksājat nodokļus ne no minimālās algas, bezdarba laikā neguļat, nosirmojat, jo domājat kā neatlaist cilvēkus, bet saglabāt darbavietas, nevis izņemt nopelnīto un aiztaisīt uzņēmumu. Vienkārši! Plaudes kundze, cik jūs nodarbinat novada iedzīvotājus un, kāds ir Jūsu uzņēmuma pienesums pašvaldības budžetā?
    P.s. Ošu ielai arī uzklāja asfalta segumu. Cik, salīdzinoši, šīs ielas iedzīvotāji ir pašvaldības budžetā iemaksājuši?

    1. Piekrītu! Un tikko asfalta segumu atjaunoja no Smārdes uz Valguma ezera pusi, laikam jau miljonāri tur dzīvo 😀

    2. Kā kļūt par Cilvēku savā pašvaldībā? Labs jautājums, un atbilde ir gaužām vienkārša – vajag mācēt zagt un dalīties ar pareizajiem cilvēkiem, tad arī būsi savējais.

    3. Skaidri redzams, ka Plaudes kundze nenodrošina pietiekamu pašvaldības budžeta palielināšanos, jo netālu no viņas mājas asfalts beidzas…

  10. 2017.gadā ir pašvaldību vēlēšanas un sponsoru nauda būs nepieciešama un te skaidri tas ir redzams.

  11. Interesanti cik nodokļos ir samaksājis KR “motors” kur valdes priekšsēdētājs ir domes deputāts A.B., ja jau pats algā , saņem pusi no minimālās algas, bet domē gan alga forša.

  12. Nekomentēšu pārējo, bet ideja par luksaforu Rīgas-Durbes ielā ir absurda un problēmu nerisina. problēma ir tā, ka ziemā, kad uzbrauktuve ir noslidināta, ir problēmas ar uzbraukšanu uz rīgas ielas, tad nu sakiet- kā to problēmu atrisinās luksofors? Ja piebraucot krustojumā no durbes ielas luksoforā degs sarkanā gaisma, tas nozīmē ka tik un tā problēma būs uzsākt kustību

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *