Šodien 17. jūlijā, Tukuma Brīvības laukumā pulcējās starptautiskā seno motociklistu brauciena “Kurzemes riņķis 2009" dalībnieki.
“Kurzemes riņķis 2009" ir starptautisks pasākums, kura mērķis ir popularizēt Latvijas tēlu, braucot pa Kurzemi ar antīkiem motocikliem. Pavisam piedalās 34 motociklu ekipāžas no deviņām valstīm – ASV, Lielbritānijas, Austrālijas, Vācijas, Dānijas, Norvēģijas, Somijas, Igaunijas un Latvijas.
Pasākuma dalībnieki trīs dienās, nobraucot 600 kilometrus, paredz apceļot 12 Latvijas pilis, iepazīstinot dalībniekus ar kultūras un vēstures vērtībām. Viena no apskates vietām bija arī Tukuma pilsētas vēstures muzejs “Pils tornis". Antīko motociklu īpašnieki apskatīja patstāvīgo ekspozīciju “Tukuma vēstures ainas" un izstādi “Neredzamā pilsēta". Izvēlētā maršruta noslēdzošais kulminācijas pasākums notiks Rundālē.
Kā pastāstīja Antīko autombīļu kluba seno motociklu sekcijas ierindas vecbiedrs, “Kurzemes riņķis 2009" idejas autors Juris Ramba, šāda veida brauciens notiek jau desmito reizi. Iesākums bijis grūts, no sākuma šim grandiozajam pasākumam cilvēki nenoticēja. “Biznesā taču svarīgs ir vārds, bet pievīluši esot daudzi", uzsver J. Ramba.
Braucienu J. Ramba sāka plānot jau no pagājušā gada jūlija. Ar to viņš publiski rāda, ka laikus plānojot, var noorganizēt kvalitatīvu un labi organizētu pasākumu. Finanses rūpīgi plānoja, kad vēl nebija ne jausmas par tuvojošos krīzi, taču aktīvais antīko motociklu cienītājs un tās vērtību apzinātājs, savu ideju par starptautisko seno motociklu braucienu neatmeta. Kā atzina pats brauciena idejas autors, autovadītājam uz galvas ir jumts, viņš domā tikai par sevi, taču motociklists motociklistu uz ceļu nekad nepametīs.
J. Ramba brauc ar vecāko no dalībnieku motocikliem, kas ir ražots 1913. gadā un atvests no Sibīrijas. Pirms braukšanas tas ir jāieskurbina. Viņam pieder arī 1903. gada Latvijā taisīts motocikls, bet tas šoreiz palicis mājās. J. Ramba ir viens no tiem cilvēkiem, kas apzinās motocikla vērtību. Viņš ir aktīvs, radošs, ar lielu uzdrošināšanos piepildīt savas idejas.
Organizatori ir centušies parūpēties par visu, gan par satiksmes drošību, gan tehnisko nodrošinājumu, gan dalībnieku izglītošanu kultūras un vēstures jomās. Katram motociklam ir savs numurs, viņi brauc pa grupām, rūpīgi organizētās grupiņās. Padomāts ir par visu, arī par imidžu – dzelteni T – krekli, uz kuriem attēlots motociklists, kas 1931. gadā uzstādījis ātruma rekordu.
viss kas notiek, notiek uz labu