Līdz 1. novembrim Latvijas Fotogrāfijas muzejā ir skatāma izstāde “Vēstures iluzionisti”

Izstāde “Vēstures iluzionisti" ietver fotogrāfijas no Strenču fotodarbnīcas kolekcijas. Šī unikālā, apjomīgā kolekcija, kas ietver vairāk kā 11 tūkstošus stikla plašu negatīvu, tika nogādāta Latvijas Fotogrāfijas muzeja krājumā 2004.gadā, pateicoties nekustamā īpašuma kompānijas “Latio" un Kultūras ministrijas atbalstam.

Izstāde “Vēstures iluzionisti" ietver fotogrāfijas no Strenču fotodarbnīcas kolekcijas. Šī unikālā, apjomīgā kolekcija, kas ietver vairāk kā 11 tūkstošus stikla plašu negatīvu, tika nogādāta Latvijas Fotogrāfijas muzeja krājumā 2004.gadā, pateicoties nekustamā īpašuma kompānijas “Latio" un Kultūras ministrijas atbalstam.

Fotogrāfijas uzņemtas laika posmā no 1920. līdz 1950. gadiem Dāvja Spundes foto darbnīcā Strenčos. Ekspozīcijai “Vēstures iluzionisti", ko muzeja abos stāvos iekārtojis Gints Mālderis no dizaina studijas “Pieci ezeri", ir atlasīti septiņdesmit šīs kolekcijas attēli. Tie raksturo darbu un atpūtu gadsimta pirmajā pusē Latvijā. Tobrīd vieglāki un smagāki darbi tika darīti pašu rokām – akmeņi tika velti, celmi – izcelti, koki – pludināti pa Gauju. Fotogrāfijās redzami ielu bruģētāji, skursteņslauķi, mērnieki un tiltu būvētāji, kā arī no koka taisītās ķerras, ar kurināmo darbināmi spēka rati un citi mūsdienās vairs neizmantoti darba rīki. Fotogrāfijas no Strenčiem apliecina ne tikai latviešu darba spējas, bet arī dzīvesprieku un vitalitāti. Grupas portretos, kas tapuši karnevālu laikā, vērojama jautrība pašu vidū, savukārt citos attēlos iespējams novērtēt rūpīgas gatavošanās un spilgtas iztēles rezultātu maskarādes tērpos. Saglabājušās arī fotogrāfijas, kurās vērojama atpūta dabā – puiši uz elegantiem velosipēdiem, meitenes baltās kleitās pļavu vidū vai peldkostīmos pie ūdens.
Vienlaikus ar izstādi sabiedrībai tika atklāta muzeja jaunā grafiskā identitāte, ko izstrādājis dizaineris Sandijs Ruļuks no dizaina studija Hungry Lab. Logotips konstruēts, grafiski atainojot lēcas darbības principu. Lai pastiprinātu zīmes dinamiku un vairotu kustības efektu, zīmei piemērots fons slīpa taisnstūra formā. Logotips paredzēts gan melnbalts, gan sarkans, fona krāsu iespējams variēt. Sandijs Ruļuks izstrādājis ielūgumu, plakātu un arī muzeja mājas lapas www.fotomuzejs.lv jauno dizainu, to programmējis Ingus Evertovskis.
Ar jauno grafisko identitāti vēlamies pateikt, ka esam uzsākuši pārmaiņas gan organizācijas iekšienē, gan aktivitātēs, kas vērstas uz sabiedrību, un šobrīd veidojam modernu, interesantu muzeja piedāvājumu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *