Un atkal virs Tukuma rēc lidmašīnas…

16. jūlijā redakcijas telefons vārda tiešā nozīmē bija karsts – neskaitāmi zvanītāji pauda sašutumu par to, ka tukumnieku mieru atkal traucē lidmašīnas. Viņi vaicāja: "Kāpēc mums visu dienu nepārtraukti jādzird lidmašīnu motoru rēkoņa? Tagad it gluži tāpat kā okupācijas laikā, kad virs galvām lidinājās kara lidmašīnas. Nav miera ne dienā, ne vakarā līdz pat pulksten 22.00. Lidmašīnas turpat apgriežas un brauc atkal ik pēc 10 minūtēm. Tās lido sestdienās, svētdienās, darbdienās – nekad nav miera!"

16. jūlijā redakcijas telefons vārda tiešā nozīmē bija karsts – neskaitāmi zvanītāji pauda sašutumu par to, ka tukumnieku mieru atkal traucē lidmašīnas. Viņi vaicāja: "Kāpēc mums visu dienu nepārtraukti jādzird lidmašīnu motoru rēkoņa? Tagad it gluži tāpat kā okupācijas laikā, kad virs galvām lidinājās kara lidmašīnas. Nav miera ne dienā, ne vakarā līdz pat pulksten 22.00. Lidmašīnas turpat apgriežas un brauc atkal ik pēc 10 minūtēm. Tās lido sestdienās, svētdienās, darbdienās – nekad nav miera!"

Tukums ir arī bēdīgi slavens ar to, ka īsā laikā, kamēr lidlauks darbojas, ir nogāzušās jau divas lidmašīnas. Tādējādi, jādomā, ka šie lidojumi nav arī pārāk droši!? Ne viens vien zvanītājs ieteicās, ka varbūt varētu jau arī saprast, ka kādam lidojums sagādā baudu, bet, lai lido virs laukiem, virs mežiem, ne apdzīvotām vietām!

Jāpārbauda troksnis
Vērsāmies ar šīm daudzajām pretenzijām pie Civilās aviācijas aģentūras direktora Māra Gorodcova. Viņš informēja, ka līdzīgas problēmas esot arī ar lidostu «Rīga», par kuru cilvēki mēdz sūdzēties un Ministru kabinets ir noteicis, kas tādās situācijas jādara.
– Ja troksnis traucē – jāvēršas pašvaldībā. Pašvaldība savukārt izdara pasūtījumu Vides inspektoram, kas nomēra trokšņa lielumu un tad skatās, vai robežlielumi tiek pārsniegti vai nē. Ja pārsniedz robežlielumus, tad problēmu ir jārisina. Un to var darīt atpērkot zemes, nojaucot mājas, ierobežot lidojumu laikus vai pat lidlauku slēdzot. Pie lidostas «Rīga» mēs izveidojām trokšņa jūtīgo zonu. Definējām koordinātes un minimālo augstumu. Līdzīgi to varam darīt arī Tukumā. Lai to izdarītu vajadzīga vēstule (e -pasts vai fakss) ar problēmas aprakstu. Vajadzētu norādīt apdzīvotās vietas adreses un karti, kur lidmašīna griežas. Kad Tukuma lidlauku izveidoja, no visām pašvaldībām saņēmām saskaņojumu, tai skaitā no Tukuma domes, kura gan negribīgi piekrita, uzliekot visādus ierobežojumus. Viņi saskaņojumā rakstīja, ka visas turpmākās izmaiņas ar viņiem jāsaskaņo un mēs to respektējam. Cik var saprast, tad pašlaik tie ir mācību lidojumi, katram pilotam jāveic zināms skaits pacelšanos un nosēšanos. Viņu ambīcija ir veidot akrobātisko grupu un viņi ir pieprasījuši akrobātiskās lidošanas zonas. Mazā ir virs Tīreļa, bet lielā – Rīgas jūras līcī. Tas nav droši, ja lidmašīnas netradicionāli piezemējas, bet mēs izvērtējām, lai apakšā nav ne māju, ne apdzīvotas vietu. Un kopumā, ir labi, ka kaut kas tāds lidlauka teritorijā veidojas, kaut var saprast arī cilvēkus, kas līdz šim dzīvojuši klusumā un tagad ir neapmierināti. Domāju, ka būtu jāsabalansē gan investoru, gan iedzīvotāju intereses.

Aprunāsies ar lidlauka īpašnieku
Lūdzām arī komentāru Saeimas deputātam Imantam Valeram. Viņš laikā, kad lidlauku atvēra, bija Smārdes pagasta padomes priekšsēdētājs, kura teritorijā lidlauks atrodas. Varbūt kā Saeimas deputāts I. Valers var palīdzēt problēmu risināt?
– Man netālu no Durbes pašam ir māja. Divas reaktīvās lidmašīnas lido, bet mani tās netraucē. Tomēr sazināšos ar lidlauka īpašnieku Konstantīnu Soladuhu. Ir svarīgi šo problēmu atrisināt, jo augustā paredzēts aviošovs un, ja cilvēki būs sadusmojušies, viņi uz šo šovu neies.

Visi noteikumi ir ievēroti
Tukuma domes priekšsēdētājs Juris Šulcs:
– Esmu runājis ar lidlauka īpašnieku Konstantīnu Soladuhu. Arī pašvaldības policijas priekšnieks Armands Hohfelds bija tur aizbrauci. Esam izrunājušies un viņi ievēro tos noteikumus, kādi ir apstiprināti. Ir apstiprināts pacelšanās un nolaišanās koridors, visi lidojumi tiek reģistrēti. Domes lēmums bija, ka virs Tukuma pilsētas nedrīkst veikt manevrus, izņemot šajos koridoros. Koridorā lidmašīna ieiet aiz Tukuma un policija seko tam līdz. Un virs pilsētas viņi nelido, tikai paceļas un nolaižas. Pagājušajā svētdienā gan bija atlidojusi kāda sveša čehu lidmašīna, kura, ievērojot starptautiskos noteikumus, nevis mūsu, lidoja virs pilsētas. Taču faktiski tas nenotiek. Tad jau vajadzēja teikt, ka lidlauks nedrīkst pastāvēt un arī Rīgas lidosta – ne.

Tukuma lidlaukā notiek arī mācību lidojumi un, tā kā aktivitāte ir diez gan liela, varam tikai priecāties, ka daudziem cilvēkiem ir darbs. Vai labāk, ka tur būtu tukša vieta!? Starp citu, tām reaktīvajām lidmašīnām ir stipri zemāks trokšņa līmenis nekā tad, kad te bija armijas daļa un lidoja lielās kara lidmašīnas.
Bet par to, ka cilvēki ir uztraukušies un iebilst pret aktivitātēm lidlaukā…jātaisa referendums un jāprasa lidlauka slēgšana. Cita ceļa nav! Ļoti ilgi dome strādāja pirms tam strādāja un nedeva saskaņojumus, taču juridiski mums nebija un nav tiesības slēgt lidlauku. To, ko varējām, to izdarījām un virs Tukuma lidmašīnas nelido. Tieši vakar vēl runāju arī ar Konstantīnu Soloduhu un mums viņi nav ko pārmest, jo viss tiek kontrolēts. Arī viņi ir ieinteresēti ievērot noteikumus, jo no tā ir atkarīgu viņu licence!

Komentāri

  1. "Kāpēc mums visu dienu nepārtraukti jādzird lidmašīnu motoru rēkoņa?
    —————————
    mulkiigs jautaajums!taapeec,ka te ir tukums airport:D
    chiikstulji salasiijushies…

  2. Nevajadzīga čīkstēšana… Ir jāpriecājas, ka Tukumā un tā apkārtnē notiek šādas aktivitātes, kas piesaista uzmanību Tukumam, kā arī piesaista vietējo darbaspēku.

  3. Čīkstuļi ne čīkstuļi, bet tas troksnis reāli tracina! Kad runāja par lidlauka vēršanu vaļā, tad solīja tikai tās klusās lidmašīnītes, kas pilnīgi bez trokšņa virs pilsētas laidelējas. A tagad – jau trokšņainās parādījušās. Un droša tā lieta arī nav – pagājušogad viena lidmašīna dārziņos nogāzās. Šogad atkal – 1. augustā viņiem svētki, tādēļ tukumniekiem jātaisās tālāk no pilsētas, jo nevar jau zināt, cik un kas un kur no debesīm nokritīs. Lai gan arī laukos nav droši – vismaz zem viņu laišanās zonas.

  4. Bla, bla…tiesham, veco omishu satraukums. Neviena lidmashina virs Tukuma nereec.Raksta ievietotaajam jaapieversh uzmaniiba pareizrakstiibai.Paaraak daudz kluudu.

  5. Viņas tiešām nav skaļas, vilciens manā skatījumā tad tomēr ir skaļāks…
    Ja jau gribās čīkstēt, tad ir milzums daudz citas lietas par ko:)

  6. Tiešām vecās omītes čīkst ! Priecājaties, ka Tukumā vispār kautkas notiek. Durbes estrādē arī praktiski vairs nekas nenotiek – vēl lidlaukam piekasaties.

  7. zheel ka pie taam ceturtdienas sarunaam sheit nav pielikts raksts par "par smeekeetaajiem sabiedriskaas vietaas"
    izlasiiju aviizee,un izmeejos:D:D:D
    taadam lemesim cigareti dereetu nodzeest meelee,lai mazaak runaa pa telefonu,un piecakareejas kur nevajag.audzinaataajs atradies! vanckars..

  8. Jautājumi: kā izprast? – "Pagājušajā svētdienā gan bija atlidojusi kāda sveša čehu lidmašīna, kura, ievērojot starptautiskos noteikumus, nevis mūsu, lidoja virs pilsētas."

    Un vai lielākais negadījumu skaits aviācijā nav tieši pacelšanās un nolaišanās laikā?

    Kāpēc tas jautājums cilvēkos ir pacēlies šobrīd, nevis tad kad bija publiskās debates? Vai tiešām nevienam nebija skaidrs ko nozīmē lidlauka skrejceļa izvietojums?

    Balsojumā es noteikti balsotu pret lidlauka eksistēšanu.

  9. Gribam baudīt pilsētas infrastruktūru dzīvojot privātmājā un tajā pat laikā negribam , ka garām brauc lidmašīnas, vilcieni, mašīnas…. Tad jāpārceļas uz dziļiem laukiem Latgalē. Tur būs klusums, vienīgi putni pavasaros dziedās , varbūt kādam arī tas traucēs. Un nebūs kam pasūdzēties, ka sniegs ziemā aizputinājis visus ceļus.

  10. Taas kaijas kas no riitiem kjeerc tak daudz vairaak traucee.
    Varbuut arii likvideejam?

  11. A man reāli besī viens kaimiņu suns, kurš regulāri katru rītu plkst 6:00 vaukšķ pusstundu. Katru rītu gultā kaļu plānu, kā viņu apklusināt…. Un vēl zāles pļāvējs, kas izdomājis svētdienā 9 pļaut un pietrokšņot visu apkārtni, kad MAN gribas gulēt….. Vot, reāla problēma, bet es nesūdzos 🙂 Lidmašīnas ir sīkums salīdzinot ar šo, jo tās vismaz tik agri no rīta klusē.

  12. jau kopš bērnības lidmašīnas lidinās virs galvas – reiz bija skaļas, bet izpletņu lēcējus meta – tas kompensēja logu dreboņu. , bet tagad tiešām ir ļoti klusas un pat dažreiz interesnati pavērot pilota meistarību.
    Tiešām vilciens, dažs labs auto un motocikli ir skaļāki. Tiem dažiem īgņām vajadzētu ausu aizbāžnus izsniegt

  13. Salasījušies te lidlauka darbinieki, kuri aizstāv savu darbavietu! 🙂
    Paskatīties pilotu meistarību, kā izvairās no nokrišanas mājās?!?
    Neviena lidmašīna virsu Tukuma nerēc?!? ja tev Tukums skaitās tikai centrs, tad jā, nerēc.
    Jā, tie nakts vilciens taisa baigo trobeli, bet tas ir 1reiz naktī!!!
    Ko jūs te pieminat Kandavas kartingu trasi?? Te iet runa par Tukumu. Dzīvot pie ASV militārās bāzes, dzīvotu pie Nascar sacīkšu trases, dzīvotu pie lidostas Rīgas, bla bla bla. Bet es nedzīvoju.
    Salīdzina arī zin reaktīvo lidmašīnu ar auto un vilcienu(kuru knapi var dzirdēt pa dienu).
    Un tā reaktīvā ir tik, salīdzinoši klusa, tāpēc ka, viņa nelido ar pilnu jaudu. Vienu vakaru aiznesās stipri ātrāk nekā vienmēr un trobele bija 2reiz vai pat 3reiz lielākā nekā parasti. Pat nedzirdēju ko pats runāju un krūze uz galda sāka trīcēt.

    PEACE

  14. Tukuma lidlauks maksā nodokļus mums…
    Ar to vis ir pateikts.
    Tā jau ar tām darba vietām švaki.

  15. Visi tie gudrie lidmašīnu aizstāvji nemaz paši reāli neredz kā notiek tās lidināšanās ! Ja pašam virs mājas regulāri palidinātos, tad diez cik priecīgs jau nebūtu. Arī brīvdienās.

  16. Lielā nauda Smārdei(Engures novadam)-mēsli un troksnis no lidmašīnām Tukumam.Forši!

  17. apšaujam kaķus, kaijas, dzērājus , narkašus , tikai tad ķeramies klāt lidmašīnām .
    Ko var ņemties, nav tik traki. Galvenais lai ,,nenoparkojas" mazdārziņos vai dzīvojamās mājās, vai vēl labāk uz šosejas.
    Nav tik traki, žēl tikai, ka aviosvētki tik dārgs priex.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *