Mūsu laikraksts pēdējo divu dienu laikā saņēmis neskaitāmu lasītāju zvanus par to, ka viņiem atsūtītas vēstules ar norādi – "Svarīgs pasta sūtījums «Grand Prix»". Vairāki lasītāji savas vēstules atnesa arī uz redakciju. Tajās minēts konkrēta adresāta vārds un uzvārds.
Vēstulē stāstīts par iespējām kļūt par lielās naudas balvas Ls 20 000 apmērā ieguvēju. Lai tā notiktu, vispirms jāsagaida vēl viena dzeltena aploksne, kurā solīta visa informācija par šo Lielo balvu. Vēstuli parakstījis apgāda «Jumava» prezidents Juris Visockis un «Grand Prix» valdes locekle Anna Pavlovska.
Iedzīvotāji vēstulē minēto iespēju iegūt Ls 20 000 uzskata par klaju ņirgāšanos šajā krīzes laikā, jo īpaši Ziemassvētku priekšvakarā, un lūdz redakciju noskaidrot, kas tās par vēstulēm. Jautājumus par šīm vēstulēm uzdevām apgāda «Jumava» reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālistei Līgai Loļai:
– Kāpēc tik cienījama izdevniecība iesaistās tik lētā akcijā?
– Akciju nevajadzētu uztvert kā lētu, jo tajā sadarbojamies ar vienu no lielākajām izdevniecībām pasaulē «Reader`s Digest», kura pazīstama jau no 1922. gada. Viņu publicēšanās veids ir šādi piedāvājumi pa pastu un īpašu grāmatu sagatavošana. «Jumava» ir viņu sadarbības partneris. Šādas akcijas notiek visā pasaulē. Ļoti veiksmīgi – Skandināvijā, Krievijā, mums tuvākais piemērs ir Lietuva, kur spēle notiek jau sesto gadu un kur ir jau pieci balvas saņēmēji.
– Kāpēc vēstules saņēmuši iedzīvotāji, kuri nav pirkuši «Jumavas» grāmatas?
– Dati ņemti no «Latvijas pasta» datu bāzes. Organizētāji datus savā rīcībā nav saņēmuši, tikai nejaušā kārtībā izvēlētas adreses. Kopumā piedāvājums nosūtīts 10% Latvijas iedzīvotāju.
– Vēstuļu saņēmēju vidū liela daļa ir pensionāru un invalīdu. Vai tika izvēlēta tā sabiedrības daļa, kuriem ir maz iespēju iegūt plašāku informāciju par notiekošo?
– Nav ņemti vērā nekādi parametri, tikai cilvēki nejaušā secībā pēc vārda un uzvārda. Jāatvainojas, ka vēstules nosūtītas arī nepilngadīgām personām, bet tā ir vistīrākā nejaušība.
– Iedzīvotāji sapratuši, ka viņiem jānorāda bankas konts. Taču tiesībsargājošās iestādes nemitīgi atgādina nenorādīt konta numuru un apšaubāmās vietās neminēt personas datus.
– Ja palasa vēstuli uzmanīgāk, var saprast, bankas konts tiek pieminēts, jo, laimējot Ls 20 000, tā būtu vieglāk saņemt šo balvu, bet ir arī citi veidi. Tā ka cilvēkam nav konts obligāti jānorāda.
– Cik laimestu būs?
– 28. februārī būs pirmā izloze, kad izlozēs vienu šāda laimesta saņēmēju. Bet, iegādājoties piedāvātos produktus, izspēlēs arī citus laimestus.
– Kādēļ vēstulēs ne vārds nav teikts, ka akcija saistīta ar grāmatu tirdzniecību? Šāds skaidrojams saņemams vien «Jumavas» mājas lapā, taču ne visiem pieejams internets.
– Pirmā vēstule ir tikai uzaicinājums, marketinga aktivitāte, jā, varbūt vispārīga un mulsinoša. Nākamajā vēstulē tiks izskaidrots, kas jādara, lai akcijā iesaistītos.
– Kādēļ iedzīvotāji tiek maldināti, sakot, ka šādi tiek aizsākts nebijis grāmatu tirdzniecības veids – grāmata pa pastu, ja šādu pakalpojumu piedāvā jau gadiem?
– Tas patiešām ir kas nebijis, jo «Reader`s Digest» šīs grāmatas izdod speciāli šim projektam latviešu valodā; citur tās nebūs nopērkamas. Tās būs populārzinātniskas un ģimenei domātas grāmatas, piemēram, pirmā būs «Veselības rokasgrāmata» par veselīgu dzīvesveidu.
– Cilvēkam tās būs jāpērk?
– Jā, grāmatas aptuvenā cena būs Ls 20. Ja kāds negrib pirkt grāmatu, viņš var piedalīties izlozē, tikai tad jāatbild uz sūtījumu, ko var izdarīt bez maksas.
Muļķības par "Latvijas pasta" datu bāzi – tur varētu būt info par tiem, kas abonējuši presi, bet ne jau par nepilngadīgiem bērniem un citiem ģimenes locekļiem. Pasts jau nereģistrē parasto vēstuļu saņēmējus…
Vispār jau var presi abonēt arī priekš nepilngadīgas personas uz tās vārda, taču ne par to stāsts, man mammai uz vienu un to pašu adresi atnāca divas vēstules, viena adresēta uz vienu vārdu, otra uz dubultvārdu 🙂
kārtējā naudas izkrāpšana