“Arī viņi neko nezina. Kad atkārtoti piezvanīju uz pastu, darbiniece man ieteica, lai atdodu savu vēstuli pastniecei, kad viņu satieku. Bet kur tad es varu viņu tā satikt!? Un ja es viņu arī pa logu, piemēram, ieraudzīšu, kā tad es viņu noķeršu? Dzirdēts arī, ka pastnieki brauc ar mašīnām un roleriem. Kā, nu sakiet, kā lai es to vēstuli tādam nododu?! Lai nestu to uz pilsētas centru, tas ir gan grūti, gan dārgi. Kājām iet man ir par grūtu, jo gan uz priekšu, gan atpakaļ ejot ir jāpārvar stāvs kalns. Bet ar autobusu braucot, maksa ir dārga un tik un tā jau no «Maximas», kur pietura, labs gabals līdz pastam jāiet…”
Pirmie ar ko sazinājāmies, bija SIA «Jauntukums», kā iedzīvotāja minēja, – kantori. Apsaimniekotāja pārstāvji atbildēja, ka nav zināms, kādēļ pasta kastītes šajā vietā vairs neatrodas. Un viņiem ar to nevarot būt nekāda sakara, jo tas nemaz neesot viņu īpašums.
Tukumā sešas vēstuļu kastītes
Jautājumu, kādēļ tas ticis izdarīts un ko darīt iedzīvotājiem, ja nav iespēja tikt uz pilsētas centru, uzdevām arī Latvijas Valsts Pasta ārējo komunikāciju vadības daļas, vecākajai sabiedrisko attiecību projektu vadītājai Vinetai Danielsonei. Viņa skaidro: “Vēstuļu kastīšu skaitu un izvietojumu Tukuma pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums «Par universālā pasta pakalpojuma saistībām», un tas paredz, ka Latvijas Pastam Tukumā jānodrošina sešas vēstuļu kastītes. Latvijas Pasts šos nosacījumus izpilda pilnībā. Nodrošinot valsts uzņēmuma resursu efektīvu izlietojumu, Latvijas Pasts regulāri izvērtē un pārskata sniegto pakalpojumu efektivitāti. Tā kā Latvijas Pastam ir pienākums visā Latvijas teritorijās izvietotās vēstuļu kastītes tukšot katru darbdienu, būtisks izvērtējuma punkts ir izmantoto pakalpojumu pieprasījums. Vēstuļu kastīte Aviācijas ielā 14 tika izmantota ļoti reti – tajā vidēji mēnesī tika ievietotas tikai 15 vēstules, un tas nozīmē, ka tās noslodze bija minimāla, bet mūsu darbiniekiem, tērējot gan degvielu, gan cilvēkresursus un darbalaiku, to nācās iekļaut savā maršrutā arī tad, kad tā bija pilnībā tukša.
Patlaban Tukumā ir pieejamas sešas vēstuļu kastītes šādās adresēs: Pasta ielā 14, Pils ielā 20, Meža ielā 22, Kurzemes ielā 52, Raiņa ielā 12 un Brīvības laukumā 20. Turpmākas izmaiņas vēstuļu kastīšu skaita un izvietojuma ziņā Tukumā nav plānotas. Vēstuļu kastīšu interaktīvā karte ar meklēšanas iespējām skatāmā uzņēmuma mājas lapā.
Bet ja tomēr nav iespēja nokļūt līdz vēstuļu kastītei, tad Latvijas Pasts atgādina, ka klienti vēstules nosūtīšanai var nodot arī savam pastniekam un jebkurā pasta nodaļā. Lasītājas adresei tuvākās vēstuļu kastītes izvietotas Pils ielā 20, Pasta ielā 14 un Meža ielā 22. Jauntukuma mikrorajona iedzīvotāji ar savu pastnieku var sazināties un nodot vēstules nosūtīšanai, zvanot uz tālruņa numuru: 23281214.
Latvijas Pasts ir atvērts iedzīvotāju ieteikumiem un aicina par jebkuriem neskaidriem jautājumiem vērsties uzņēmumā, rakstot uz e-pasta adresi info@pasts.lv vai zvanot mūsu Klientu centra speciālistiem – 27008001, 67008001.”
Milzkalnē arī noņēmuši vēstuļu kastīti, Smārdē tūlīt arī slēgs pasta nodaļu. Viss tikai priekš pilsētniekiem un tiem, kas fiziski veseli, jauni un sprauni.