Kas notiks ar valsts mēroga melno punktu?

Otrdienas (5. janvāra «Neatkarīgās Tukuma Ziņas. – Red.) avīzē izlasīju, ka ceļu Jelgava – Tukums un Rīga – Ventspils krustojumā apli nevar ierīkot tikai tāpēc, ka viens īpašnieks nepiekrīt zemi pārdot, lai gan trīs īpašnieki tam piekrituši. Manuprāt, tas ir ārprāts, ka valsts nevar piespiest vienu cilvēku rīkoties, turklāt tādā vietā, kur gadiem ilgi tiek gaidīti satiksmes uzlabojumi un kur tik daudz cilvēku cietuši avārijās. Tagad iznāk, ka viens cilvēks var mierīgi uzspļaut aplim un darīt, kā grib, un viņa dēļ šajā vietā ierīkos mazāku apli, tādu, kā Ķesterciema krustojumā, pa kuru fūres nemaz nevar izbraukt. Vai tas cilvēks vispār ar galvu domā vai nedomā. Es vēl varētu saprast, ka visvairāk uztrauktos tas, kurš pats vistuvāk krustojumam dzīvo, bet, kā noprotu, sūdzētājs ir pavisam cits.

Otrdienas (5. janvāra «Neatkarīgās Tukuma Ziņas. – Red.) avīzē izlasīju, ka ceļu Jelgava – Tukums un Rīga – Ventspils krustojumā apli nevar ierīkot tikai tāpēc, ka viens īpašnieks nepiekrīt zemi pārdot, lai gan trīs īpašnieki tam piekrituši. Manuprāt, tas ir ārprāts, ka valsts nevar piespiest vienu cilvēku rīkoties, turklāt tādā vietā, kur gadiem ilgi tiek gaidīti satiksmes uzlabojumi un kur tik daudz cilvēku cietuši avārijās. Tagad iznāk, ka viens cilvēks var mierīgi uzspļaut aplim un darīt, kā grib, un viņa dēļ šajā vietā ierīkos mazāku apli, tādu, kā Ķesterciema krustojumā, pa kuru fūres nemaz nevar izbraukt. Vai tas cilvēks vispār ar galvu domā vai nedomā. Es vēl varētu saprast, ka visvairāk uztrauktos tas, kurš pats vistuvāk krustojumam dzīvo, bet, kā noprotu, sūdzētājs ir pavisam cits.

Lai noskaidrotu, ir vai nav iespējams apļa ierīkošanai valsts vārdā atsavināt zemi un ciktāl projekts pavirzījies, izvaicājām VAS «Latvijas valsts ceļi» Tukuma nodaļas vadītāju Hariju Lācaru. Viņš pastāstīja, ka par Engures novada domes sēdē skatīto tā sauktā mazā apļa ierīkošanas jautājumu viņam nekādas informācijas nav: "Ja ierīko mazo apli, tādu, kā Ķesterciemā, zeme nav jāatpērk. Zeme jāatpērk, lai ierīkotu tādu apli, kāds paredzēts jau izstrādātajā projektā – ar 50 m lielu ārējo diametru. Salīdzinājumam – Ķesterciema apļa ārējais diametrs ir 20 metru. Patlaban risinām sarunas ar īpašniekiem, kuriem pieder zeme krustojuma teritorijā. Lielākās problēmas bija par 1000 m² zemes, taču sarunas ir cerīgas; esam domājuši šo zemi apmainīt. Sarunas notiek arī ar vēl vienu īpašnieku par 400 m² zemes – arī šeit jāvienojas."
H. Lācars gan atzina, ka visdrīzāk šogad naudas trūkuma dēļ apli nebūvēs, lai arī šis krustojums nodēvēts par Latvijas melno punktu nr. 1, jo finansējums ceļiem šajā gadā samazināts par 60 līdz 70%, tāpēc daudzi projekti atlikti.

Komentāri

  1. Ķesterciema apļa izbūve , manā skatījumā ir pilnīgi nepārdomātas rīcības sekas, vai arī bezatbildības sekas, kuras redzamas mūsu valstī ik uz soļa. Smagās mašīnas ar piekabēm šajā mazajā aplī nevar normāli izbraukt. Pat labā laikā tām jābrauc, pa tā saukto zaļo zonu, jo manevrēt ar automāšīnu praktiski tik šaurā vietā nav iespējams, kur nu vēl kad uzkrauta baļķu krava. Šādu apli varbūt var būvēt vietās kur brauc tikai vieglās automašīnas, bet ne jau meža vidū, kur jābrauc smagai tehnikai. Arī tagad , kad ir normāla ziema ( ne jau dabas stihija ) aplis pat ar vieglo automašīnu ir ļoti gŗūti izbraucams. Diez kam meža vidū ir domātas gājēju saliņas? Vai tiešām meža zvēriem ! Un kur nu vēl ielu apgaismojums! Viss jau būtu ideāli , ja arī Engures novada ciemos būtu kaut nedaudz apgaismojuma , nemaz jau nerunājot par to, ka vietējie ceļi , izņemot pagasta centrus , arī kādreiz tiktu izšķūrēti. Taču līdzekļi bija nesaprātīgi jāizlieto nevajadzīga apļa izbūvei. Var jau nodēvēt daudzas Latvijas vietas par melniem ,zaļiem ,vai oranžiem punktiem, taču nekas nemainīsies, ja paši transporta līdzekļu vadītāji neievēros ceļu satiksmes noteikumus un ceļu būvju vadītāji neveidos tik absurdas situācijas.

  2. šī atrunāšanās,kas ilgst gadiem ilgi,liecina par rajona vadošo amatpersonu un autoceļu uzraugošo ierēdņu un organizāciju profesionālo impotenci-par padsmit tūkstošiem var izveidot apļveida kustību no saliekamajām konstrucijām nedēļas laikā esošā krustojuma teritorijā!

  3. Kas tas par āzi raksta sākumā. Nezin kāpēc man valstij jāatdod zeme kuru pirku par
    40 000Ls un varu to pierādīt , bet valsts man piedāvā 5000 Ls. Tu stulbeni segsi starpību. Labs jautājums vai nevar piespiest?Kur tādu āksti rodas

  4. Kas tas par āzi raksta sākumā. Nezin kāpēc man valstij jāatdod zeme kuru pirku par
    40 000Ls un varu to pierādīt , bet valsts man piedāvā 5000 Ls. Tu stulbeni segsi starpību. Labs jautājums vai nevar piespiest?Kur tādu āksti rodas

  5. Dēļ dažiem tupakiem jāierīko aplis.
    Otri tuparīliji sadomājuši ka cita īpašums ir viņa paša – naciolāzicija! Vispirms jāiemācas domāt tad braukt.
    Varbūt šie pretenziju izteicēji ar paša "īpašumu" varētu atdoties uz paneli ģimenes, novada un valsts labā?!
    Tādi melnie caurumi ir vadītāju galvās. Jāmāk pārbraukt jebkuri krustojumi, dzelzceļa pārbrauktuves un nevainot saules aktivitātes ciklus, pilnmēness fāzes vai NLO.
    Arī es braucu un ar to īpašumu nav sakara, tikai lai mūsu naudu nesāk grūst un dalīt kārtējā Parex caurumā – Tik tev, tik man par darījumiņu!
    Draudžejaties ar galvu nevis ar DUBROVSKIem.

  6. Nacionalizācija un denacionalizācija kāda varotāja tieksmju apmierināšana.
    Šī publiskā apspriešana nevietā, tāpat kā apļa un naudas izsviešana – neredzu nekādu labumu pašvaldībai, infrastruktūrai ne komunikāciju ierīkošanai. Tad jau pilsēta jāceļ pie apļa!
    Priekš kliedzējiem un braucējiem uz mazāk svarīga ceļa ierīkojiet DUBULTO GULOŠO POLCISTU, lai rāpus pārrāpo un laicīgi visu ieraudzīs – gan pa kreisi, gan pa labi. Un naudu nevajadzēs zemes īpašniekiem, ne kādam ierēdnim vai LV ceļu būvniekiem – Padod tik šurp Dienvidu – Ziemeļu tiltu. Uzliekiet pensionāriem vai saviem darbiniekiem un tie paraksti būs tādi paši kā savulaik par Rigas apbūvi, ko caur Tukuma Skonto lika parakstīt! Uz priekšu par miljināru kabatu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *