Trešdien 6.45 nebija autobusa no Jauntukuma uz pilsētu, lai gan to gaidīja ap 30 cilvēku. Nekādas informācijas autobusu pieturā par to, ka autobusa nebūs, nebija.
Kad zvanījām uz «Tukuma auto», mums teica, lai gaidot nākamo autobusu, kurš ejot pēc 7.00. Kāda tam jēga. Ja reiz cilvēks iet uz agro autobusu, tas skaidrs, ka viņam jānokļūst darbā septiņos. Kā var pieļaut tādu attieksmi pret iedzīvotājiem? Zinu, ka pasažieru pārvadātāji saņem valsts dotāciju un ka gluži nevar darīt, kā grib, tad kurš aizstāvēs iedzīvotāju?
Gan trešdien, 9. septembrī, gan Ceturtdienas sarunās 10. septembrī redakcijai zvanīja daudz cilvēku un sūdzējās par to, ka nekursē sarakstā ierakstītie autobusi, ka autobusu pieturās nav izlikts jaunais autobusu kustības saraksts un pat autoostā nav varējuši pateikt, kā kurš pilsētas autobuss kursē. Savukārt šoferīšiem bijis tāds saraksts, no kura neviens neko nav varējis saprast.
Jāpiebilst, ka noņemto autobusu Jauntukumā 6.45 sūdzējās pieci cilvēki, vēl zvanīja par atcelto autobusu otrdienās 12.00 no Zentenes, 8.55 no Lauktehnikas, 15.35 – no Jauntukuma. Kā noskaidrojām, sūdzības uzklausījusi arī Tukuma rajona padome un Tukuma novada dome.
Maz naudas, mazāk autobusu
Piektdien, 11. septembrī, Tukuma rajona padomē notika pasažieru pārvadājumu komisijas sēde, kurā par šīm problēmām runāja SIA «Tukuma auto» valdes priekšsēdētājs llgvars Kalniņš, padomes izpilddirektors Agris Jaunkļaviņš, novada domes priekšsēdētāja vietnieks Ēriks Lukmans, juriste Sandra Siliņa un padomes speciāliste Santa Bumbure. Sanāksmē uzdevām arī iedzīvotāju vaicātos jautājumus.
I. Kalniņš skaidroja, ka autobusu skaits samazināts finansējuma trūkuma dēļ. Piemēram, janvārī, februārī un martā uzņēmums par biļetēm iekasējis vidēji Ls 0,30 par vienu kilometru, lai gan reālās izmaksās bijušas Ls 0,74 par kilometru. Valsts dotācija bijusi plānota Ls 50 000 apmērā, bet reāli tika saņemti Ls 20 000. Viņaprāt, vismaz 3/4 ienākumu būtu jānopelna ar biļetēm, bet ienākumi samazinoties. Lai segtu zaudējumus, neesot citas iespējas, kā celt biļešu cenu vai samazināt maršrutus. Šis samazinājums izdarīts, novembrī, iespējams, par to nāksies domāt atkal.
Ē. Lukmans:
– Nedomāju, ka tā vienkārši varēs celt biļešu cenu. Vienojāmies, ka tā nemainīsies; ja būs vajadzība, nopietni pētīsim izdevumus.
S. Siliņa:
– Jāņem vērā, ka tagadējās izmaiņas Latvijas autoceļu direkcija vēl nemaz nav saskaņojusi.
– Lielākā problēma, ka iedzīvotājus par izmaiņām sarakstā neinformēja un viņi vispār nezināja, ka autobusu nebūs.
I. Kalniņš:
– Jā, informācija bija novēlota. Līdz šodienai (piektdienai) 80% pilsētas pieturu saraksti ir izlikti, tos var apskatīt arī pie autobusa šofera, turklāt 2000 gabali tiks izdalīti.
– Lielas sūdzības ir par noņemtajiem autobusiem no Jauntukuma, piemēram, 6.45.
– Diviem trim cilvēkiem izdabāt nevarēs nekad, tas nu gan ir jāņem vērā.
– Jauntukuma pieturā gaidījuši nevis daži, bet 30 cilvēku, vismaz tā stāstīja iedzīvotāji.
– No rītiem autobuss no Jauntukuma kursē ik pēc desmit minūtēm, var taču izvēlēties kādu no citiem autobusiem. Turklāt ir pat saistītais reiss 7.15 no Jauntukuma līdz pat Lauktehnikai.
– Kāda iedzīvotāja izpētījusi, ka autobusā 10.10 un 10.40 no Jauntukuma bijuši vien daži pasažieri. Varbūt var atcelt kādu no šiem autobusiem un saglabāt reisu 6.45, ja tas ir nepieciešams?
– Šos reisus atcelt nevar, jo tie ir pelnoši. Tas, ja kādam liekas, ka vienudien aizbrauc pieci pasažieri, vēl neko nenozīmē, jo nākamajā dienā varbūt ir 20 braucēju. Kopējo skaitu var redzēt mēneša beigās. Piemēram, augustā 6.45 no Jauntukuma braukuši 350 cilvēki (kopā mēnesī 21 reiss), bet 10.10 – 996 pasažieri (52 reisi mēnesī).
– Kāda ir iespēja atjaunot autobusu 6.45?
– Būs cits autobuss nedaudz vēlāk – 7.00. Šis autobuss no Jauntukuma centra pieturas aties 7.00, apstāsies autoostā, pie «Maximas», Talsu ielā 4, un tālāk dosies uz Praviņām.
– Kas notiks ar pārējiem reisiem, par kuriem cilvēki sūdzas?
– Pagaidām viss paliks tā, kā tagad ir.
Ē. Lukmans:
– Visu septembri uzklausīsim iedzīvotāju viedokļus par autobusu atiešanas laikiem, priekšlikumus un pēc tam izdarīsim secinājumus.
Juriste S. Siliņa ierosināja laikrakstos publicēt paziņojumu par izmaiņām autobusu kustības sarakstā un atvainošanos iedzīvotājiem par radušos situāciju.
Ar atvainošanos , darbā cilvēku nepieņems atpakaļ!
Arī mana sieva nokavēja darbu. Jo tālāk, jo trakāk. Maz,ka vakarā pēc darba jāiet kājām uz mājām, tagad arī no rīta uz darbu un tieši tad, kad paliek tumšs un lietains. Pilnīgs sviests.
Bet atkal secinājums viens, ja ienākumi no biļetēm ir pietiekoš neslēgtu reisus,bet kuri ir šoferīšiem devuši atpakaļ biļetes par to var pateikties paši sev, savu laik kad izmantoju pilsētas autobusu pakalpojumus bieži vien devi atpakaļ.
Tātad pie vainas nav jau tikai Tukuma auto vadība! Viņu vaina ka netika pietiekoši informēti viņu klienti
sestdien Jauntukumaa pieturaa uzlikts jaunais saraksts, kur ir autobuss 6.45 uz Veljkjiem., bet autoostaa saka, ka nav. Un veel. 6.45 brauc daudz cilveeku. ar sjo autobusu brauc beerni uz beernudaarzu Taureniitis un ir cilveeki, kas straada arii sjajaa beernudaarzaa – tajaa dienaa audzinaataaja nokaveeja darbu.Brauc pavariites uz Aveniiti, audzinaataajas uz Vaalodziiti, utt. sjajaa autobusaa visas seedvietas vienmeer ir pilnas…..
Un tas, ka iepriekjs cilveeki netiek briidinaati – tam nav nekaada attaisnojuma. Kas par to sanjems sodu?????????
un palaisatais autobuss no centra uz Velkjiem 6.55 – peec jaunajiem sarakstiem veda tikai 1 cilveeku – tas ir rentabli????????????????
n jau arii liekas ka soferiisi tur pie vainas ,jo tik agri nav kontroles!
sjoriit atkal 6.55 no slimniicas uz veljkjiem 1 civeeks un mees no Jauntukuma – ar kaajaam….
vismaz apavu labotaajiem buus darbinjsj
Un kāpēc nav pieminēts atceltais reiss 18.10(Talsu iela) uz Lauktehniku, kas ir vienīgais autobuss, lai pēc darba varētu nokļūt mājās? Par to taču arī bija iedzīvotāju sūdzības. Un tā nav nekāda izdabāšana 2 vai 3 indivīdiem. Nevajag braucēju skaitu attiecīgā reisā pētīt vasarā, kad ir atvaļinājumu laiks un skolniekiem brīvlaiks. Vasarā jaukā laikā var aiziet arī ar kājām kādu reizi, bet tūlīt sāksies tumšais un aukstais laiks. Tagad iznāk, ja tev darbs beidzas 18.00, izņem, teiksim, bērnu no bērnudārza un sāc lēnām soļot uz Lauktehniku. Tagad gan tā ceļošana ir sarežģīta, jo gājēju celiņš ir izrakņāts un iešanai nederīgs. Autobusu atceļ, bet ceļa, pa kuru iet, arī nav. Bet, ja arī salabos, tas ceļa posms vēlā vakarā ir diezgan bailīgs.
Saprotot, ka autobusu satiksme nav rentabla, tomēr ļoti sarūgtina "Tukuma auto" direktora Kalniņa kunga atbilde, ka nekas mainīts netiks un neizdabās pāris cilvēkiem! Tie nav pāris cilvēki! Kā lai mājās tiek tie, kas strādā līdz pulksten 18.00, ja ir atcelts autobuss uz Lauktehniku 18.10??? Tūlīt sāksies tumšais laiks, kad ir bail iet pa neapdzīvoto rajonu pāri sliedēm! Šobrīd arī visa iela ir sarakta un grūti paiet. Šajā laikā nekursē arī NEVIENS starppilsētu autobuss, ar kuru varētu vismaz līdz aplim aizbraukt. Visi autobusi atiet ap pussešiem. Kāpēc noņem tieši vakara autobusu, kad jātiek mājās no darba, no bērnudārza vai arī no vakarskolas? Pēdējais autobuss uz Lauktehniku atiet 19.15. Vai tiešām jāsēd stundu tumšā pilsētā, gaidot, kad varēs tikt no darba mājās?
Pie tam pasažieru, protams, mazāk bija vasarā, kad ir atvaļinājumi, skolu brīvlaiks un silts laiks. Tāpēc nevajaga atsaukties uz vasaras periodu, bet padomāt arī par strādājošajiem un pastāvīgajiem pasažieriem!
par cilveekiem jau sjajaa valstii neviens nedomaa- beediigi, bet fakts….
sjodien pat autobusaa uz Jauntukumu – neko citu nedzirdeeja kaa tikai runas par to, ka 6.45 jau nu nevajadzeeja nonjemt autobusu. pasazjieri part sjoferiitim to braucienaa 11.40 teica….
Nevar īsti sapast raudāt vai smieties: " tos var apskatīt arī pie autobusa šofera" … autobusa kurš neatbrauca?!
Principa jau ko var prasīt no šadiem vadoņiem – pasažieru mērījumi veikti šķībi – secinājumi šķībi, informācija par izmaiņām nekāda (!!!) Maksimāli darīts lai būtu lielāks troksnis un būtu sliktāk – ka tikai nav mērķis izsist pēc tam lielāku "piķi". Kā citādi to saprast ?!
Varbūt ka pilsētais izdot rīkojumu par pilsētas atdzīvošanos no 9:00 kad pirmie autobusi sāk iet un 15:oo slēgties lai laicīgi ar pēdējiem autobusiem tiktu mājās.
Mūsu daudzu nelaime ir tā ka neskatamies soli uz priekšu kad ir nauda laižam to pa labi un kreisi un tagad esam kur esam ,bet visam apakšā nav ekonomiskās analīzes pētījumu, to ka nebūs valsts finansējums pilnībā vadība jau zināja iepriekš ‘tātad vajadzēja cītīgi pētīt pasažieru plūsmu ko drošvien steigā dara tagad ,varbūt un tad man ir jautājums vai ir samazināta nomas maksa bibliotēkai kura vēl pagājušo gadu bija 7241.33Ls mēnesī te Jums rezerves .
Par infrastruktūras sakārtotību vai nejēdzību atbild Novada vadība un nekāds ”Tukuma auto"
Bet peļņa vai rentabilitāte gan ir Kalniņa interešu lokā, lai nodrošinātu savu kolektīvu ar darbu un samaksu. Vai tad eseriem tikai anarhija galvā un par savu vederu vai maku izliekas, ka nedomā.
Pētniecība vai analīze nav bijusi, ja pilsētas vadība domā tikai runāt kā Dombrovskis. Virspusēja analīze izskatās arī Kalniņam. Kad jādomā par budžetu, tad svarīgs ir darbs, laiks un nevis plezīrs vai tirgus apmeklējums dienas vidū.
Visa atbildība Domes pakaļām – jāpaceļ.
kautkaa esmu noveerojis, ka tiesi Kurzemes / Zemgales pusee ir vislielaakaa probleema ar auitobusu reisiem, gan pilseetaas, gan laukos! Iesaku papeetiit, cik saliidzinoša laba satiksme ir Cēsu, Madonas, Daugavpils pusē. Tur arī tikpat kā neatradīs vieteejaas noziimes maršrutus, kuri kurseetu reizi, divas nedēļā, saliidzinot ar Tukuma / Kuldiigas apkaartnes reisiem…
Madonas, Cēsu rajonos kursē autobusi 59 !!! maršrutos; Aizkraukles rajonā 53 maršrutos; Jēkabpils rajonā 66 maršuti, Liepājas rajonā 54 maršruti, Preiļu rajonā 57 maršruti. Salīdzinoši – Dobeles rajonā 22 maršruti; Kuldīgas – 20 maršruti; Tukuma rajonā maršrutu skaits ir vidējs, ap 40, taču reisu skaits daudzos ir ļoti niecīgs….
order viagra online cheap viagra for women over 50 – buy viagra us pharmacy