Saņēmām kāda lasītāja jautājumu: kādēļ «Lattelcom» rēķinam tiek pieplusota arī summa par pašu piesūtīto rēķinu?
"Vai tiešām «Lattelecom» pie rēķina no septembra skaitīs Ls 1,21 par papīru? 1. Papīra lapa, uz kuras drukāts rēķins, nav ļoti kvalitatīva. 2. Rēķins aizņem trešdaļu lapas, viena trešdaļa ir galīgi tukša. Tad kādēļ rēķins netiek drukāts uz mazākas lapas? 3. Rēķina otrā pusē ir reklāma, kuru «Lattelecom» piegādā par velti. Ja būtu jāmaksā par reklāmu atsevišķi, cik tas izmaksātu? 4. Tagad veikalos var nopirkt augstvērtīgu papīru par 30 līdz 40 santīmiem – 50 loksnes papīra. Tas sanāk četriem gadiem. Vai ir kāda adrese, uz kuras es varu nosūtīt nopirkto papīru priekš «Lattelecom»? 5. Vai savs vārds nav sakāms antimonopola komisijai? Vai visa šī "afēra" nav nelikumīgi iegūta peļņa?"
Atbildi sniedza Līga Bite («Lattelecom» sabiedrisko attiecību projektu vadītāja):
"«Lattelecom» šobrīd veic pakāpenisku pāreju no papīra uz elektroniskajiem rēķiniem, jo papīru rēķinu izsūtīšana prasa milzīgas izmaksas un dabas resursus. Mēnesī vidēji «Lattelecom» izsūta vairāk nekā 300 000 rēķinu, kam izlieto 7 tonnas papīra, kā saražošanai tiek izmantoti 120 koki. Papīra rēķina piegādes cenas aprēķins ir veidots, sasummējot cilvēku resursu un materiālu izmaksas, kas nepieciešamas no informācijas apkopošanas līdz pat rēķina piegādei klientam, kā arī, piemērojot šim procesam likumdošanā noteiktos nodokļus."
Tāpat uzņēmuma pārstāve informē, ka katrs klients individuāli un 30 diena iepriekš tiek informēts par iespējām atteikties no papīra rēķiniem. "Tas nozīmē, ka tikai tad, kad ar kārtējo Lattelecom rēķinu saņemsiet arī papildu vēstuli, 30 dienu laikā Jums būs jāizlemj, vai arī turpmāk vēlēsieties saņemt papīra rēķinu pa pastu (maksājot par to Ls 1,21) vai arī izvēlēsieties citu (bezmaksas) informācijas saņemšanas veidu." Viena no bezmaksas iespējām pieejama manslattelecom.lv. Bet apmaksāt rēķinus var tieši tāpat, kā iepriekš. "Ja cilvēks nevēlas maksāt par papīra rēķina saņemšanu, viņš savu pēdējā rēķina summu var uzzināt, piezvanot uz «Lattelecom» klientu bezmaksas servisa tālruni 177 un pēc tam doties apmaksāt rēķinu uz pastu vai banku, kā līdz šim. Lai atteiktos no papīra rēķina, ir jāzvana uz «Lattelecom» bezmaksas klientu servisa tālruni 177."