Lidmašīnu avārijās – vainojami piloti

Kā liecina Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja veiktā ekspertīze, lidmašīnas avārijās, kas notika 2008. gada 27. aprīlī un 16. augustā Tukumā, vainojami paši lidmašīnu piloti.

Kā liecina Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja veiktā ekspertīze, lidmašīnas avārijās, kas notika 2008. gada 27. aprīlī un 16. augustā Tukumā, vainojami paši lidmašīnu piloti.

Vainojams – cilvēciskais faktors

Atgādinām – 27. aprīlī Tukuma rajona Slampes pagastā nosēšanās brīdī avarēja lidmašīna X-32 «BEKAS». Avārijā cieta pats pilots, kurš tika nogādāts Tukuma slimnīcā, bet lidmašīnas pasažieris guva vien nenozīmīgas traumas. Ekspertīzes slēdziens: lai arī visa dokumentācija un tehnika bija atbilstoša prasībām un arī pilots – pie pilna saprāta (nebija alkohola reibumā), vainojams šoreiz "cilvēciskais faktors" jeb paša pilot kļūda nosēžoties. Viņš savlaicīgi nespēja "noteikt gaisa kuģa ātruma samazināšanās tendenci; savlaicīgi nespēja samazināt sānsveres un lidojuma leņķi, lai novērstu straujo ātruma samazināšanos; nespēja izpildīt koordinētu pagriezienu un savlaicīgi novērst sānslīdi," – tā eksperti.

Uzmanības trūkums?

Tāds pats rezultāts ekspertīzei, analizējot 16. augusta avāriju, kad lidmašīna nogāzās Tukuma mazdārziņu masīvā «Laustiķi«, netālu no Spartaka ielas. Toreiz smagas traumas guva septiņi lidmašīnas pasažieri, bet pilots gāja bojā.

"Aviācijas nelaimes gadījuma pamatcēlonis bija "Cilvēka faktors", kas izpaudās kā pilota nepietiekamā gaisa kuģa vadības prasme un pieredze veikt patstāvīgus instrumentālos lidojumus ar daudzmotoru gaisa kuģi kā kapteinim, kā arī ar konkrēti minēto gaisa kuģa tipu «Piper PA-31». Rezultātā gaisa kuģa pilota darbības bija īpaši nedrošas, jo nepietika uzmanības vadīt minēto gaisa kuģi sarežģītos instrumentālos meteoroloģiskos laika apstākļos. Faktiski šis pilota uzmanības trūkums bija saistīts ar daudzām prasmes kļūdām, kas neļāva pareizi noteikt gaisa kuģa vadības uzdevumu, izraisīja neuzmanīgas darbības ar gaisa kuģa vadības orgāniem sajaucot lidojumu procedūru izpildes kārtību un secību," teikts izmeklēšanas gala atzinumā (pilns nobeiguma ekspertīzes teksts: http://www.taiib.gov.lv ).

Komentāri

  1. Varētu uzrakstīt kā tagad iet cietušajiem vai ir atlabuši,lai izstāsta savu versiju utt

  2. …analizējot 18. augusta avāriju, kad lidmašīna nogāzās Tukuma mazdārziņu …

    18. arī nokrita?

    Ziņa būtībā par neko! Būtu sagaidījuši Rīgas prokuratūras gala slēdzienu un tad varētu spriest par vainīgajiem. Vajadzētu cietušo intervijas – būtu interesantāk!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *