14. oktobra un 18. oktobra laikraksta lappusē «Dzīve Tukumā» rakstījām gan par pilsētas vēlmi izvērtēt savus tēriņus, gan Tukuma bibliotēkas pārcelšanos uz jaunām telpām. Pēc abām publikācijām iedzīvotāji redakcijai vaicāja:
– Vai pilsēta spiedīgajos ekonomiskajos apstākļos varēs īstenot vērienīgos atkritumu apsaimniekošanas un ūdenssaimniecības projektus? Vai pilsētas pilsētas budžetam nebūs apgrūtinoša telpu noma privātīpašumā bibliotēkas vajadzībām?
Tukuma domes priekšsēdētājs Juris Šulcs paskaidroja, ka atkritumu apsaimniekošanas projekta īstenošanai paredzētā pašvaldības līdzfinansējuma daļa jau domes budžetā iekļauta.
Kas attiecas uz ūdensvada un kanalizācijas tīklu ierīkošanu pilsētā, patlaban tiek izstrādāts šo darbu tehniskais projekts: "Mēs esam runājuši, cik daudz naudas teorētiski būtu jārezervē, lai tad, kad darbi norisināsies, varētu kredītu paņemt. Tanī pat laikā Vides ministrija ir noteikusi – līdz 2009. gada augustam nevienu konkursu par projekta realizāciju neizsludināt. Tas nozīmē, ka šim projektam nākamajā gadā naudas nevajadzēs. Pēc tam naudas bāze būs jāizskata atsevišķi, jo tad būs jāvērtē ne vien pilsētas kredītportfelis, bet, ja būs novads – visa novada kredītportfelis. Man nav zināms, cik liels apgrūtinājums ir pagastiem, jo mūs par to neviens neinformē." Vaicāts, vai izstrādātie dokumenti nenovecos, viņš stāstīja, ka projektu derīguma termiņš ir divi gadi. Tā ka šajā termiņā noteikti pagūs to īstenot, turklāt jāapgūst Eiropas Reģionālā attīstības fonda nauda, tādēļ ilgas kavēšanās nevar būt.
"Kas attiecas uz bibliotēkas telpu nomu, nomas cenas, kas iepriekš līgumā tika minētas – līdz 8000 eiro mēnesī (līdz Ls 5 par m²; gada maksa ap Ls 70 000). Iepriekš domē nostiprinātais līgums nav mainīts. Esmu lasījis izteikumus, ka dome šādu summu gatavojas maksāt mēnesī, bet tā ir aplamība. Domāju – ja mēs būtu izlēmuši celt ēku, tā izmaksātu ap diviem miljoniem latu, savukārt Ls 120 000 līdz Ls 140 000 maksātu bankai procentus. Un tā būtu daudz lielāka naudas summa."
Vaicāts, vai nomas maksa neradīs apgrūtinājumu pašvaldības budžetam, domes priekšsēdētājs skaidroja, ka nerada: "Liels ieguvums ir audēju darbnīcai iegūtās telpas, kur varēs ērti izlikt stelles, iekārtot izstāžu zāli un tādējādi saglabāt mūsu kultūras mantojumu. Turklāt nebūs vairs jāmaksā nomas maksa par šo telpu nomu."
bibliotēkas telpu īre ir tas pats, kas invalīdu centra telpu noma no Ružas kunga Tidoholmas ielā! Juris būtu sadūšojies – piepūtis vaigus un pateicis – celsim atsevišķu ēku gan tiem gan tiem, gan arī stellistiem un viss būtu ok! Citādi izskatās, ka Kampars nevarot atrst īrniekus ir pierunājis Šulcu, ka vajag bibliotēkai jaunas telpas.
Vecajām ar nebija ne vainas! man patika! Un tur visas problēmas ar ēku jau bija apzinātas, bet te tikai sāksies! Ja jau bankai tek h2o uz galvas kas tad būs ar grāmatām?
Par visu to jau būs jāatbild nākošo gadu jaunajai novada domei unto kas tagad izdarīts dabūs atbildēt tie 17 jaunie deputāti pāc jūnijā notiekošajām vēlēšanām, bet ne jau tiem kas tos lēmumus šoreiz ir pieņēmuši nepajautājot to jauno novadu veidojošo pašvaldību vadītājiem
Protams ,ka likumsakarības šajos it kā nejaušajos,bet itkā;ļoti izdevīgajos;līgumos ir.Ar ko tusē ar to arī slēdz.
buy viagra cheap order viagra online pharmacy – cheap viagra with prescription
buy viagra online very cheap viagra – buy viagra east london